SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Aeroby a białko.

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2451

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 56 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 704
Witam wszystkich :)

Jako że jestem tutaj nowy (bynajmniej w tym dziale) wybaczcie mi pytanie które zadam, ale ten temat nurtuje mnie od dłuższego czasu. Chodzi o podaż białka w dni w których wykonuje się tylko ćwiczenia aerobowe. Tak się składa iż aktualnie jestem na redukcji i 2 razy w tygodniu biegam sobie na bieżni po około godzinę. Czy po takim treningu zapodanie odżywki białkowej ma jakiś większy sens? Czy też lepiej wartość tej porcji rozpisać w produktach spożywczych przypadających na ten dzień?

I analogiczne pytanie dotyczy podaży białka po treningu siłowym. W moim przypadku po treningu również zapodaję sobię bieżnie w czasie około 50 min. Czy w takim układzie wypijana odżywka zaraz po skończeniu treningu spełnia swoje zadanie? Pytam się dlatego gdyż spotkałem się z teorią że białko najlepiej spożyć zaraz po treningu siłowym a dopiero później wejść na bieżnię. Jakoś to mi się kłóci ze zdrowym rozsądkiem. A że nie uważam się za specjalistę dlatego pozwoliłem sobię zadać to pytanie :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 6860 Napisanych postów 76443 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 639595
proponuje zakupić sobie aminokwasy BCAA
odżywki białkowe to uzupełnienie diety ,jeżeli w ciągu dnia dostarczasz wystarczającą ilość białka z pożywienia
to odżywka białkowa jest zbędna
robisz redukcję więc musisz zabezpieczyć mięśnie ,idealnie jako antykatabolik sprawdzą się amino bcaa
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1104 Wiek 39 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 21376
Proponuję też sprawdzić definicję słowa "bynajmniej" i zacząć je rozróżniać od "przynajmniej" - w ten sposób i o siłowni się wiedza zwiększy, i o języku polskim... Same plusy!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86726
Nie polecam białka solo.

A BCAA jako intra-workout (czyli w trakcie treningu) to świetnie rozwiązanie. NIE PO, w trakcie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 45 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
Podaż białka niezależnie od dni(treningowy czy nie treningowy)powinna być na poziomie max 20% zapotrzebowania kalorycznego. Przy redukcji można tę ilość białka podbić do ~2g/kg wagi ciała. Gdy po treningu siłowym robisz areoby WPC wypij dopiero po skończonych areobach, czyli gdy już skończysz wysiłek całkowicie. W dni w które robisz areo nie ma potrzeby dostarczać szybko przyswajalnego białka, wystarczy normalny posiłek. Ogólnie WPC/I/H mają tylko sens gdy są spożywane po treningu siłowym.
Za to, tak jak piszą ci wyżej - BCAA było by dobrym wyborem w okresie redukcji. Przed treningiem siłowym i przed areobami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86726
Adramel
W dni w które robisz areo nie ma potrzeby dostarczać szybko przyswajalnego białka, wystarczy normalny posiłek.


WPC można zawsze zastosować. Niezależnie jaki to dzień.

Adramel
Ogólnie WPC/I/H mają tylko sens gdy są spożywane po treningu siłowym.


Dlaczego? Równie dobrze można je zastosować jako posiłek dodatkowy (rano, popołudniu), np. z tłuszczami i/lub węglami w ciągu dnia.

Na czym opierasz takie dziwne stwierdzenia?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 45 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
Przeczytaj to co napisałem. A pisałem o sensie stosowania. Sensie, czyli sytuacji gdy szybko przyswajalne białko jest potrzebne. A potrzebne jest tylko po treningu siłowym. Oczywiście że WPC można stosować w dowolnych porach i kombinacjach(np by zrobić sobie sernik razem z twarogiem i jajkami), ale w każdej takiej sytuacji da się je zastąpić normalnym jedzeniem. W każdej sytuacji prócz czasu potreningowego gdzie spożycie szybko przyswajalnego białka jest korzystne i nie do zastąpienia zwykłym jedzeniem.
Jak ktoś jest hardkorem to może całkowicie wyelimonować normalne jedzenie i jechać na samych suplach. Oczywiście nie ma to żadnego sensu i doprowadzi do problemów ze zdrowiem, ale mozna. A czy ma to sens?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86726
Tak naprawdę obecnie mówi się już o 24 h po treningu, więc jest czas by uzupełnić braki, nawet zwykłym żarciem. Ale owszem, zgadzam się że po treningu szybko wchłanialne proteiny są wskazane.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kulturystyczna odyseja -Petar Celik

Następny temat

Trening z hantlami dla nieaktywnych +35 i zupelnie zielonych

Whey vit