SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Adaptacja do ketozy, a regres w sile i wytrzymałości.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 428

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1770
Witam.
Po ponad roku na diecie zbilansowanej, chciałem spróbować ketozy. Jestem w 20 dniu adaptacji i złapałem lekką podłamkę, bo spadła mi siła i wytrzymałość na treningu. Chciałem zapytać, czy to normalne, czy tutejsi ketogenicy też tak mieli i co dalej robić w tej sytuacji.
Być może błędem było zaczęcie keto adaptacji podczas tygodniowego roztrenowania, po 5cio tygodniowym cyklu treningowym, ale czytałem, że w adaptacji nie powinno się zbyt intensywnie ćwiczyć.
Pierwszy tydzień po roztrenowaniu zawsze był dość ciężki, ale już w drugim wracałem na sensowne ciężary i mogłem progresować dalej, a tutaj już 3 tygodnie minęły i ciężary gniotą. Spadek siły nie jest gigantyczny, ale mam wrażenie, że wytrzymałość kuleje, bo tak jak przeważnie ćwiczenia globalne robiłem w 4ch seriach po: 8,8,8,7 powtórzeń, tak teraz robię np.: 8,7,5,5. Wyciskanie hantli na ławce poziomej robiłem 37,5 na stronę, a teraz ten sam zakres powtórzeń na 32,5kg.

Może się przyda:
Wiek: 24
Waga: 82
Wzrost: 177

Kcal: 3700
B: 90
W: 30
T: 357(170 nasycone)
Błonnik: 15

Codziennie jem te same 3 posiłki, zmienia się tylko mięso w ostatnim.
jajka + boczek + majonez
śmietana 36% + wiórki kokosowe
karkówka wieprzowa + śmietana 30% + kapusta kiszona + masło klarowane/olej kokosowy

Dopiero dzisiaj zacząłem suplementować magnez 500mg i potas 350mg. Soli spożywam 10g dziennie.
Wody piję 2-2,5l dziennie. Czytałem, że w adaptacji powinno się pić nawet 5l, ale ciężko mi to zmieścić, a z drugiej strony nie czuję żebym dużo tej wody tracił.


Zmieniony przez - wj95 w dniu 2019-07-22 22:38:52
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4984 Napisanych postów 69128 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710867
Nie wiem czy znajdziesz tutaj zwolenników budowania masy mięśniowej i zwiększania siły na diecie ketogenicznej (może jednego). Niestety dla zdecydowanej większości osób rozwiązanie takie nie da lepszych efektów nie, tradycyjne bazowanie na węglowodanach jak źródle energii. Jeżeli lubisz eksperymentować, to sprawdź po prostu to na sobie i będziesz miał odpowiedź. Na razie jak dam widzisz nie wygląda to dobrze. Jest jednak szansa na to żeby trochę się poprawiło.

Na pewo warto urozmacać dietę:

https://potreningu.pl/articles/914/dlaczego-dieta-powinna-byc-urozmaicona

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1770
Aktualnie chciałem nieco zejść z tłuszczem i jako eksperyment wybrałem właśnie keto. Bardziej urozmaiconą dietę mam już gotową, ale w kilku książkach i filmikach zalecali, żeby adaptację oprzeć na jednym menu - tak też robię.
Słyszałem, że u niektórych na ketozie siła albo nie spada w ogóle albo nieznacznie i przeważnie wraca do normy wraz z wydolnością po 14 dniach. Stąd też ciekaw jestem jak to wyglądało u innych.

A czy mogę założyć, że jeżeli po 3 miesiącach keto powrócę na zbilansowaną, to analogicznie siła się poprawi (jeżeli na keto będzie mały progres), czy znowu spadnie, ze względu na wymianę paliwa?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Szacuny 22817 Napisanych postów 23688 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1011131
Jesz zdecydowanie za mało białka. Radziłbym dobić białko do 160-200g, ilość BHB będzie mniejsza, ale będziesz się czuł lepiej. Poczytaj ketogains i keto master class Robba Wolfa.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Długie spacery jako forma aktywności

nutloveb