SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

30 dniowy challenge - pogłębiona lordoza

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 19293

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 2 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 11
Robię sobie 30-dniowy challenge, w którym postaram się "wyprostować" mój kręgosłup. Przez siedzący tryb życia nabawiłem się pogłębionej lordozy, ostatnio często boli mnie dolna część pleców.
Postanowiłem jak najszybciej to naprawić.



Wiem że da się tego dokonać, tutaj potwierdzenie:


Moja postawa na dziś wygląda tak:

Za miesiąc wstawię kolejną fotę.



Zmieniony przez - bozowpozo w dniu 2014-09-05 04:10:09
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4372 Napisanych postów 65969 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693173
Problemy z prawidłową postawą i funkcjonowaniem naszego układu ruchu są niestety znaczne i widać to już u dzieci w szkole podstawowej. Wynikają one najczęściej z tego, że już od dziecka unikamy aktywności fizycznej. Szczególnie w ostatnich latach dzieci wolą spędzać czas przed komputerem i telefonem, niż aktywnie z innymi uprawiając sport. Na zajęciach w szkole z wychowania fizycznego większość wymiguje się z aktywności, przynosząc różnego rodzaju zwolnienia, a rodzice czasami jeszcze w tym pomagają. W późniejszym wieku, gdy już nie jest najlepiej z ułożeniem naszych bioder i kręgosłupem dochodzi do tego praca siedząca lub ciężka fizycznie, co również przekłada się na kręgosłup i stawy.

Bez wątpienia, gdy problem już istnieje, a chcemy poprawić pogłębioną lordozę, to powinniśmy zastosować się do następujących zaleceń:

- siedząc w pracy, czy szkole mieć jak najczęściej proste plecy i napięte mięśnie brzucha,
- prowadzić aktywny tryb życia,
- rolować mięśnie i rozciągać stosując odpowiednią ich mobilizację,
- nie zapominać o odwiedzaniu regularnie fizjoterapeuty,
- dbać o swoją dietę,
- wprowadzić ćwiczenia wzmacniające mięśnie głębokie brzucha: https://potreningu.pl/articles/5008/miesnie-glebokie--najczesciej-zaniedbywany-element-treningu.

Zdecydowanie powinno to pomóc w poprawie ułożenia bioder i stabilności sylwetki.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 45 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2322
Napisz coś więcej o ćwiczeniach jakie będziesz wykonywał. Masz 24 lata, może być ciężko, ale życzę powodzenia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 644 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 3336
No właśnie, daj więcej informacji :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 2 Wiek 31 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 11
Nie mam konkretnego planu, będę starał się ćwiczyć/rozciągać około 1h dziennie.

Jest na ten temat bardzo dużo informacji, ale niestety w angielskiej części internetu
Wystarczy wpisać w internecie "How to fix lumbar lordosis".



Bardzo ciekawy obrazek który udało mi się znaleźć, pokazuje on powody powstawania pogłębionej lordozy.

Wydaje mi się że u mnie największym problemem są przykurczone zginacze stawu biodrowego (hip flexor).
Głównie skupiam się na rozciąganiu zginaczy, ale też wzmacniam mięśnie brzucha i pleców.

Kilka ćwiczeń które wykonuję:






I kolejny dowód że pogłębioną lordozę można naprawić :)

StrongLifts Member "IloveSquats" (26y, Australia). Left: hyper-lordosis, excess lower back arch and shoulders rolled forward. Right: 3 weeks of stretching later.
Read more: http://stronglifts.com/lordosis-why-it-causes-lower-back-pain-how-to-fix-it/


Zmieniony przez - bozowpozo w dniu 2014-09-06 04:16:56

Zmieniony przez - bozowpozo w dniu 2014-09-06 04:17:55
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 139 Napisanych postów 1506 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 16503
Na początek zacznij od brzucha bo z kregosłupem w tym wieku moze byc cieżko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 4 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 50
ja tam myśle że po prostu pare razy dłużej zajmie ale ni jest niewykonalne, po prostu im starszy tym dłużej. Wszystko sprawa mięśni, jedne muszą stwardnieć a inne zostać rozciągnięte aby kręgosłup trzymał się w prostszej pozycji. I dlatego według mnie to jest mit że tylko do pewnego wieku można naprawić wadę postawy ćwiczeniami.
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Nietolerancja laktozy

Następny temat

Rozrzedzenie struktury kości

whey deli