SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

16lat | Bialko

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 900

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 2 lata Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 147
Chodze na silownie juz ponad rok, skonczylem 16lat i mam pytanie czy w moim wieku i przy wadze (87kg / 181cm) na redukcji oplaca sie zainwestowac w jakas odzywke bialkowa? kreatyne? A jak tak to jak ja brac :D
Dziekuje licze na pomoc :D
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Szacuny 9214 Napisanych postów 46514 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 366087
Witaj,
jeśli chodzi o odżywkę białkową to nie jest to nic innego jak jedzenie w proszku. Jest to produkt, który ma wspomagać/ułatwiać trzymanie diety. Czasem przy wysokiej wadze i dużym zapotrzebowaniu na białko ciężko zjeść wystarczającą ilość z 'normalnego' pożywienia. Właśnie wtedy możemy poratować się białkiem. Odżywka białkowa poprzez swój smak może być również miłym słodkim urozmaiceniem diety zaspokajającym nasze potrzeby na coś słodkiego

Co do 'dawkowania' odżywki białkowej:

PoTreningu.pl
Na każdej odżywce białkowej zamieszczony jest opis sugerowanego dawkowania. Należy wiedzieć, że tego typu instrukcje nie są zbyt fortunne. Przyjmowanie preparatów białkowych po 30 – 40g na porcję rano po przebudzeniu, przed i po treningu oraz przed snem jest zdecydowanie przesadzone. Nikt nie potrzebuje takich ilości protein z odżywki. Środki tego typu trzeba dawkować indywidualnie, czyli zgodnie z potrzebami. Innymi słowy podaż białka z odżywki należy wliczyć do dziennej puli spożycia protein i aplikować je wtedy, kiedy jest to potrzebne, np. po wysiłku fizycznym czy w ramach dodatku do posiłków, gdzie ilość białka nie pozwala osiągnąć progu leucynowego (który mieści się w przeliczeniu na ilość protein na poziomie około 20 – 40g).


Źródło: http://potreningu.pl/articles/4848/odzywka-bialkowa--instrukcja-obslugi


Jeśli chodzi o kreatynę, to nie widzę przeciw wskazań. Ani wiek, ani cel treningowy Cię nie dyskwalifikują Poniżej zamieszczam podstawowe sposoby dawkowania:

1) Suplementacja stała:
5g dziennie o dowolnej porze dnia
Lub tylko około treningowo, czyli 5g przed treningiem oraz 5g po treningu.

2) Suplementacja cykliczna (6-12 tygodni) :
DT: 5g przed + 5g po treningu
DNT: 5g o dowolnej porze dnia

3) Suplementacja z fazą nasycenia (do 6tygodni) :
Pierwsze 5-7 dni 20-30g podzielone na porcje po 5g.
Kolejne dni po 3-5g.

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
Instruktor Kulturystyki

http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8987 Napisanych postów 152505 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1200290
to czysie oplaca zalezy od Twojej diety jak sa braki w niej bialka, to smialo mozna odzywke wlaczyc do diety
co do rkeatyny wszystko zalezy jak swoje doswiadczenie oceniasz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 14748 Napisanych postów 124924 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1421976
Jak występują braki w odzywianiu to białko jak najbardziej się mzoe pojawić w diecie, co do kreatyny to daj w stałej suplementaci

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena planu + pytania

BF