SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

10 powodów dla których warto spożywac rybi olej

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11855

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 5239 Wiek 36 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 75867
1.Rybi olej, bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3 może zapobiegać depresji, stabilizuje nastrój, łagodzi symptomy schizofrenii.
2.Rybi olej pomaga obniżyć poziom trójglicerydów, które jak dowiodły badania mają większy wpływ na podniesienie ryzyka zawału serca oraz udaru mózgu niż podwyższony poziom cholesterolu.
3.Zwiększenie ilości kwasów tłuszczowych omega-3 ma bezpośredni wpływ na poziom serotoniny.
4.Kwasy eikozapentaenowy (EPA) oraz dokozaheksaenowy (DHA), należące do rodziny kwasów omega-3 pomagają chronić przed chorobami serca, depresją oraz rakiem.
5.Badania dowiodły, że suplementacja olejem rybim znacznie zmniejsza produkcję cytokiny prozapalnej (IL-1b) co w rezultacie znacząco obniża poranną sztywność oraz bóle stawów u chorych na reumatoidalne zapalenie stawów.
6.Badania kliniczne dowiodły, iż regularna konsumpcja ryb lub suplementacja olejem rybim może zmniejszyć ryzyko zawału o 50%.
7.Naukowcy z kliniki Mayo donieśli, że suplementacja olejem rybim wysoce efektywnie zmniejsza rozwoj nefropatii IgA, która jest główną przyczyną chorob nerek.
8.Badania epidioelogomiczne pokazały, że ludnodność u której stwierdza się wysoką podaż oleju rybiego rzadziej zapada na choroby zapalne jak astma.
9.Naukowcy z Uniwerstytetu Tromso donieśli, że suplementacja rybim olejem znacząco obniża ciśnienie krwi i nie ma wpływu na kontrolę glukozy, nawet u osób z cukrzycą.
10.Naukowcy donieśli także, że wzrost spożycia oleju rybiego pomaga zmniejszyć ryzyko raka prostaty.

Źródła (tłumaczenie):
1.University of California's Johnsson Cancer Center, Los Angeles, CA health.com
2.J Raloff Science News
3.Andrew Stoll M.D.1999 Archives of General Psychiatry
4.Hans R. Larsen, Msc chE "Fish Oils: The Essential Nutrients" International Health News
5.Darlington, L Gail and Stone, Trevor W. Antioxidants and fatty acids in the amelioration of rheumatoid arthritis and related disorders. British Journal of Nutrition, Vol. 85, March 2001, pp.251-69. Oilofpisces.com
6.Bigger,J. Thomas and El-Sherif, Tarek. Polyunsaturated fatty acids and cardiovascular events: a fish tale. Circulation, Vol.103, February 6, 2001, pp623-25 (editorial). Oilofpisces.com
7.Donadio, James V.,et al. A controlled trial of fish oil in IgA nephropathy. New England Journal of Medicine, Vol 331 November 3, 1994, pp1194-99 Van Ypersele de Strihou, Charles. Fish oil for IgA nephropathy? New England Journal of Medicine, Vol 331, November 3, 1994, pp 1227-29 (editorial). Oilofpisces.com
8.Dry J. and Vincent D. Effect of a Fish oil diet on asthma: results of a 1-year double bind study. Int Arch Allerguy Appl Immurol, Vol.95, 1991,pp.156-57. Oilofpisces.com
9.Toft, Ingrid, et al. Effects of n-3 polyunsaturated fatty acids on glucose homeostasis and blood pressure in essential hypertension. Annals of Internal Medicine, Vol 123, No 12, December 15, 1995, pp 911-18. Connor, William E. Diabetes, fish oil, and vascular disease. Annals of Internal Medicine, Vol 123, No 12, December 15, 1995, pp950-52. Oilofpisces.com
10.Norrish, A,E, et al. Prostate cancer risk and consumption of fish oils: A dietary biomaker-based case-control study. British Journal of Cancer, Vol. 81, No.7, December 1999, pp.1238-42


Zmieniony przez - Mateo 1983 w dniu 2008-08-09 22:35:04

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 6127 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 23460
krótkie i ciekawe

ja ostatnimi czasy prawie nie sporzywam ryb, tylko zwiększyłem suplementacje omegą, myslisz ze moge tak dłużej jechac? czy lepiej to zmienic?

życie jest za krótkie żeby byc małym



http://www.sfd.pl/Rola_tłuszczy_-_art_by_szoho-t185012.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 5239 Wiek 36 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 75867
Jestem za tym aby suplementowac omegę dożywotnio
rybke także wrzuć do sowjego menu

Zmieniony przez - Mateo 1983 w dniu 2008-08-09 22:45:52

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 4186 Wiek 40 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 50559
Dobry art. Mateo! Krótko i treściwie.
Ja też łykam Omega 3 i też tak myśle czy lepiej robić kuracje np. 2 tyg. brania i 2 tyg. przerwy czy jechać cały czas i brać np. co drugi dzień.

Życie jest za krótkie aby brać ciągle te same suplementy :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 4524 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 33482
swietny art, sog jak wejdzie, a teraz lece do apteki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 1837 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13164
A wczoraj tata chciał zrobić rybkę, a ja na to "nie rybka jest beee"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 84 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1912
z olimpu biore 2 kapsy na dzień, nie za dużo?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 424 Napisanych postów 56364 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 184874
Nie za dużo

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10798 Napisanych postów 47730 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Jedz tyle by dostarczyć 1-2g EPA+DHA jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie. Jeśli nie trenujesz 1g tych kwasów wystarczy.
Nadmiar omega3 jest bardzo szkodliwy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 5239 Wiek 36 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 75867
Ostatnie mi znane rekomendacje dotyczące poszczególnych kwasów tłuszczowych przy 30% energi pochodzących z tłuszczy przedstwiają sie tak:
- kwasy tłuszczowe nasycone <10% energi
- izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowcyh <2% energi
- kwasy tłuszczowe wielonienasycone:
- omega-6 4-8% energi
- omega-3 2g/dzień kwasu linolenowego i 200mg/dzień kwasów polienowych (epa, dha).

"Wszystkie rzeczy są trujące i nic nie jest bez trucizny,
Jedzenie i picie ponad miarę jest również trujące." - Paracelsus
http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE-t369407.html
http://www.sfd.pl/JAJO-t429538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16606 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65837
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta z ISOPURE ZERO CARB !!!!!!POMOCY!!!!!!!

Następny temat

Dieta duchownika

NutLove