SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Śniadanie- najważniejszsy posiłek

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 18313

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1105 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12676
Współcześni dietetycy często powtarzają, że dobre rozpoczęcie dnia ma fundamentalne znaczenie dla samopoczucia i zdrowia. Mają przy tym na myśli zrównoważone śniadanie bez nadmiernego pośpiechu. Mimo to wiele osób każdego ranka wychodzi z domu wypiwszy tylko filiżankę kawy, a czasem zupełnie na czczo. Jest to spowodowane brakiem czasu lub przekonaniem, że po obudzeniu żołądek nie jest w stanie przyjąć żadnego posiłku i napoju. Niezależnie od przyczyny, powszechne uprzedzenie sprawia, że śniadanie jest uważane za posiłek, bez którego można się spokojnie obyć.

Nie ma jednak bardziej mylnego przekonania. Poranny posiłek jest konieczny dla prawidłowego metabolizmu, gdyż rano nasz organizm potrzebuje dużo energii do prawidłowego funkcjonowania. Badania medyczne dowiodły, że niedostarczenie cukrów prostych i węglowodanów znacznie obniża sprawność pracy umysłowej. Co więcej, rezygnacja ze śniadania grozi tym, że w porze lunchu będziemy wygłodzeni, „pochłoniemy" zbyt wiele kalorii i trudno nam będzie wrócić do pracy.

Śniadanie dla każdego!

Czas na zjedzenie porannego posiłku można zlaleźć-dłuższe o dziesięć minut wylegiwanie się w łóżku na pewno nie sprawi, że będziemy bardziej wypoczęci. Jeśli czas ten poświęcimy na zjedzenie śniadania, będzie to doskonała inwestycja w rozpoczynający się dzień. Ci, którzy skarżą się, że nie są w stanie rano niczego zjeść, niech wprzęgną do pracy wyobraźnię i wymyślą sobie takie menu, które skusi nawet najbardziej opornego. Osoby mające problemy z nadwagą, nie powinny rezygnować ze śniadania-trzeba po prostu ograniczyć spożycie składników wysokokalorycznych, takich jak cukier i tłuszcze.

Równowaga kaloryczna i składnikowa.

Obecnie diść powszechnie wiadomo, że idealny poranny posiłek powinien dostarczyć nam około 20% całego dziennego zapotrzebowania kalorycznego (ok.400 kalorii z dziennej porcji 2000). Cukry to najważniejsze potrzebne nam substancje odżywcze. O ile cukry proste są bezpośrednim źródłem energii, to węglowodany (cukry złożone) tworzą zapas na późniejsze godziny. To samo można powiedzieć o tłuszczach.

Na początek owoce i warzywa.

Włoskie śniadanie, przez specjalistów ds. żywienia uważane jest za najlepsze na świecie, jest w zasadzie słodkie i stosownie do śródziemnomorskich tradycji, składa się z mleka i jego przetworów (jogurt), pieczywa oraz owoców. Idealnie byłoby zacząć od wypicia soku z owoców cytrusowych lub zjedzenia kawałka różowego grapefruita, których zadaniem jest „otwarcie" żołądka. Zamiast tego można zjeść mieszankę różnych owoców i warzyw. Cenne substancje, takie jak witaminy i minerały, są najlepiej przyswajane przy pustym żołądku. Ważne jest jednak, aby zjadane owoce i warzywa miały temperaturę pokojową, zbyt zimne wpływają b a r d z o niekorzystnie na żołądek, powodując wstrząs termiczny.

Chleb, masło i marmolada.

Dostarczenie właściwej ilości węglowodanów gwarantują takie produkty, jak chrupkie pieczywo, tosty i suchary. W przeciwieństwie do opinii wyznawanej przez wiele osób jedzenie płatków zbożowych nie jest naprawdę wskazane, gdyż z powodu dużej zawartości błonnika hamują proces przyswajania wapnia z mleka i przetworów mlecznych. Cukry proste są ważne, ale bez przesady-organizm zużywa je zbyt szybko. Łyżeczka miodu doskonale zastąpi cukier i można ją rozsmarować na toście lub chlebie, bądź użyć do posłodzenia mleka, herbaty lub kawy. Dżemy i marmolady, dostępne w olbrzymim wyborze, są źródłem cukrów i błonnika, a do tego doskonale pasują do pieczywa. W menu powinny też znaleźć się tłuszcze, choćby w małych ilościach. Zamiast szukać ich w przekąskach lub innych ciężkich potrawach typu pizza, placki lub kiełbaski, lepiej jest zjeść kilka gramów masła i jakieś przetwory mleczne. Chleb, masło i marmolada tworzą idealne trio śniadaniowe.

Co pić?

Mamy do wyboru wiele gorących napojów, ale wskazane jest mleko, ze względu na dużą zawartość wapnia, protein i składników mineralnych. Osoby nie tolerujące laktozy mogą zastąpić je herbatą lub kawą.

Kuszące proteiny.

Jeszcze bardziej apetyczne mogą być z rana potrawy pikantne, które razem z sałatką są wspaniałym daniem podczas weekendowego późnego śniadania. Jajko na twardo, plasterek szynki lub niskotłuszczowego żółtego sera dostarczą odpowiedniej ilości protein-ale, oczywiście trzeba i tu zachować umiar.

Łyk zdrowia.

Na koniec zdradzimy sekret dobrze rozpoczętego dnia.
Natychmiast po przebudzeniu należy wypić szklankę niegazowanej wody-spłucze ona wszystkie toksyny zgromadzone w ciągu nocy oraz zwilży wysuszone usta i przygotuje podniebienie do rozkoszowania się smacznym porannym posiłkiem.

Żródło "Body Life" 2002

"Marzy mi się czarny Lincoln, lecz jak go wyrwać wilkom
Rozumiem więc czemu czasem chłopaki biorą WINSTROL"

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47083 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Zgadzam się, że śniadanie to jeden z najważnieszych posiłków w trakcie dnia. Jeszcze w ubiegłym roku wychodziłem rano z domu bez śniadania i często jadłem pierwszy posiłek dopero po powrocie z pracy. Skutek był taki, że poźnym popołudniem i wieczorem nadrabiałem braki w kaloriach nie mogąc się najeść, w nocy źle spałem i rano wstawałem niewyspany i przejedzony. Ważyłem wtedy ok. 86 kg, miałem ponad 100 cm w pasie i ciężko mi było zawiązać sznuróki w butach :-%
Zmieniłem swoje przyzwyczajenia, jeśli chodzi o dietę i teraz nie wyobrażam sobie wyjść z domu, nie jedząc śniadania i nie zabierając do pracy drugiego śniadania. Wieczorem moje dwa ostatnie posiłki s opierają się prawie wyłącznie na białku i mają niewiele kalorii, także kładąc się spać nie jestem syty (ale też nie czuję głodu). Za to rano jak tylko się przebudzę, to myślę od razu o śniadanku . Poprzez zmianę przyzwyczajeń, w prosty sposób zaczynamy dbać o zdrowie i o komfort swojego życia. Dzisiaj nie mam już problemu z zawiązaniem sznurówek
Protein sog za poruszenie ważnego tematu!
Pozdro
Dareckyy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 162 Napisanych postów 12853 Wiek 31 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 43228
coraz więcej ciekawych tematów

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1105 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12676
Ja nie wyobrazam sobie poczatku dnia bez odzywczego sniadania,po nim nie jestem senny i mam wiecej energii do zycia.Jak zjem sniadanie,to od razu che mi sie cwiczyc,choc do silowni jeszcze troche czasu

"Marzy mi się czarny Lincoln, lecz jak go wyrwać wilkom
Rozumiem więc czemu czasem chłopaki biorą WINSTROL"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1438
Bardzo ciekawy temat a nie ma go w zbiorze linków i jest mało wypowiedzi..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47083 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
platki z mlekiem i sprawa załatwiona
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 2133 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 22977
K***a, czy wy nie znacie takiego pojęcia, jak "data napisania posta" ?.... Ten został napisany skromne 8 lat temu, zapewne na chleb "bep" jeszcze wtedy wołaliście...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 184874
Zachowujmy kulturę

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 2133 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 22977
Niestety, miejscami kultura zawodzi, szczególnie kiedy widzi się taką głupotę...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 23
https://www.sfd.pl/art/Dietetyka_i_zdrowe_odżywianie/Co_jeść_na_śniadanie_i_czy_w_ogóle_je_jeść_-a479.html
Tutaj z kolei mówicie że śniadanie nie jest takie ważne jak sie wydaje. To już nie pierwszy raz kiedy czytam sprzeczne ze sobą artykuły z waszej strony.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 24 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1152
Czy jeśli wstaje bardzo wcześnie np 4:30 a wolę sobie pospać jak najdłużej to co mogę zjeść/wypić przed pracą ? Śniadanie jem o 9 w pracy. Odżywka białkowa z mlekiem byłaby dobrym rozwiązaniem?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Obiad w pracy :(

Następny temat

Tabele wartości odżywczych

aerofull