SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ćwiczenia rozciągające w koszykówce

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 26149

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 43 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 49850


Mam dla Was mały zestawik ćwiczeń, który może się przydać do treningu.

pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"
1

Pozdrawiam - Tomek

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 43 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 49850
Te słabo widoczne napisy pod ćwiczeniami dotyczą czasu rozciągania się dla każdego ćwiczenia (w sekundach) Może się ktoś dopatrzy wszystkiego


pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47774 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
dzieki ! napewno sie przyda ! a pamietasz o co cie prosiłem na maila ?
pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 43 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 49850
Pamiętam


pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 43 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 49850
Stretching - rozciąganie mięśni



Każdy, kto poważnie myśli o rozwoju mięśni, przed każdym kolejnym cyklem treningowym starannie opracowuje:



a) plan treningów uwzględniający najnowsze metody i techniki treningowe,

b) adekwatną do wysiłku treningowego dietę i suplementację,

c) zadośćuczyniającą skutkom treningów regenerację.



Wydawać by się mogło, że niczego więcej zrobić już nie można, ale tak nie jest. Są jeszcze ćwiczenia rozciągające, czyli stretching. Dawniej, a może co niektórzy nadal sądzą, że stretching jest wskazany wyłącznie dla osób uprawiających delkowschodnie sztuki walki. I owszem, ale dlaczego tylko dla nich? Przecież dobrze rozciągnięte mięśnie, może w różnym zakresie, powinni mieć wszyscy sportowcy. Tak się dziwnie składa, że wszystko, co czynią sportowcy na stadionach, kortach, halach sportowych itp. polega na sprawnych, a zatem dobrze rozciągniętych mięśniach. Dlaczego pozbawiać tego kulturystów? Odpowiedź na to pytanie nadeszła niespodziewanie z kolebki światowej kulturystyki, jaką są Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Tam w klubach kulturystycznych i fitness, bardzo często widzi się osoby, które wykonują ćwiczenia rozciągające i to na każdą okazję. Najpierw tuż po rozgrzewce, czyli przed treningiem, potem po każdym trudniejszym ćwiczeniu i to zupełnie niezależnie, które mięśnie były trenowane, aby trening zakończyć również ćwiczeniami rozciągającymi. Sądzę, że stretchingowi warto przyjrzeć się bliżej.

Mamy co najmniej kilka bezspornych korzyści z uprawiania stretchingu. Należą do nich:

- powiększenie zakresu ruchu w stawach,

- wzmocnienie ścięgien,

- zwiększenie napływu krwi do mięśni,

- rozluźnienie mięśni po wysiłku.

Mam nadzieję, że każdy zgodzi się z tym, iż dzięki systematycznemu wykonywaniu ćwiczeń rozciągających, zwiększa się ruchomość stawów.

Co jednak ruchomość stawów ma wspólnego z rozwojem masy mięśniowej? Otóż bardzo wiele. Aby tego dowieść, posłużę się podstawowym ćwiczeniem na mięśnie naramienne, jakim jest wyciskanie sztangi zza karku. Osoby, które mają dobrą ruchomość stawów barkowych, nie mają żadnych problemów z opuszczaniem sztangi, aż do zetknięcia się jej z mięśniami czworobocznymi – popularnymi „kapturami”. Niestety nie wszyscy są w tak dobrej sytuacji. Część ćwiczących nie potrafi opuścić sztangi aż tak nisko. Zazwyczaj zatrzymuje jej ruch na dolnej linii uszu, a to już jest ruch niepełny.

Ograniczenie zakresu ruchu w stawach oznacza mniejszy zakres pracy mięśni, co w konsekwencji prowadzi do słabszego ich rozwoju. Można to zmienić, wystarczy uprawiać dostosowane do poszczególnych stawów ćwiczenia rozciągające.

Kolejną korzyścią jest wzmocnienie ścięgien, które w kulturystyce odgrywają szczególną rolę. Przez treningi siłowe rozrastają się mięśnie, czyli powiększają się ich obwody oraz waga. Duże, a przez to i ciężkie mięśnie, przy słabych ścięgnach, to droga ku kontuzjom tych ostatnich.

Ćwiczenia rozciągające podnoszą też temperaturę ciała i zwiększają ilość napływającej do mięśni krwi. Konsekwencją tego jest dostarczanie mięśniom zwiększonej ilości substancji odżywczych, a to z kolei ma bardzo korzystny wpływ na proces ich rozwoju i regeneracji.

Kolejnym dobrodziejstwem stretchingu jest wyjątkowo korzystny jego wpływ na rozluźnienie napiętych przez wysiłek mięśni. Podczas każdego treningu, bez względu na to, jakim ciężarem ćwiczymy i ile serii oraz powtórzeń wykonujemy, wzrasta napięcie ćwiczonych mięśni. Im dłużej mięśnie są napięte, tym gorzej dla nich. Stają się mniej elastyczne, co prowadzi do ograniczenia zakresu ruchu, zwiększa się też zagrożenie kontuzjami. Aby tego wszystkiego uniknąć, po każdej serii ćwiczeń siłowych wskazane jest rozciąganie ćwiczonych mięśni. Po treningu, a zwłaszcza po treningu intensywnym, często towarzyszy na obolałość ćwiczonych mięśni oraz kurcze. Okazuje się, że ćwiczenia rozciągające to wprost idealne antidotum na te dolegliwości.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione korzyści, jakie dają ćwiczenia rozciągające, warto włączyć je do naszych planów treningowych. Jeżeli się na to zdecydujemy, musimy pamiętać, że zanim przystąpimy do rozciągania mięśni, należy je do tego przygotować wstępną rozgrzewką.

Mięśnie rozciągać można kilkoma metodami, ja jednak preferuję metodę statyczną. Jest ona najbezpieczniejsza i z tego względu można ją polecać każdemu. Polega to na stopniowym rozciąganiu mięśniu do momentu, w którym poczujemy z ich strony opór. Opór oznacza, że musimy rozciąganie przerwać. Wracamy do pozycji wyjściowej i po kilku sekundach wszystko zaczynamy od początku, z tym, że staramy się sukcesywnie zwiększać zakres ruchów rozciągających.



pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"

Zmieniony przez - finderx w dniu 2002-01-18 17:30:39

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47774 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
jak to dokładniej przeczytam odpowiem )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 43 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 49850
hans, coś wspominałeś że na ferie poskanujesz swoje fotki z koszykówki to już własnie ferie się zaczęły


pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47774 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
eee ten tego , jak by tu ?.... niewiem co powiedzieć :( w****iony troche jestem i niewgłowie mi teraz zdjęcia. sory finder. moze sie spotkamy i poskaczemy razem ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 43 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 49850
hans powiem Tobie, że mialem przerwe w treningach na skoka ale zaczynam go odswiezac glownie przy uzyciu cwiercskoku ze sztanga na barkach (dotad tego nie cwiczylem ale Ty i Macciej troche mnie przekonaliscie do tego cwiczenia
Czuje że dobrze mi wchodzi to cwiczenie pozatym za stary jestem by zostawiac to super cwiczonko na pozniej


pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47774 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Heh Finder, akurat wyciskanie "od kapturów" jest bardzo mocno obciążające dla barków. Proponuje się obecnie opuszczać sztangę mniej więcej do ucha. Stretch jest ok. ale nie do przesady, niektóre jego aspekty przyprawiają o śmiech. Ale fajnie, że dajesz coś od siebie.
Ach, zapomniałbym, hans gdzie Ty ćwiczysz tą lekką i co ćwiczysz? 105 doskocznego to mało kto ma...

among the blind a one-eyed man is king

Zmieniony przez - paziuu w dniu 2002-01-23 01:52:22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10800 Napisanych postów 47774 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
ucze sie w 2 LO z BJN ( białoruskim językiem nauczania ) w Bielsku Podlaskim ( taka mała miejscowość niedaleko Białegostoku ). Czasem trenuje z zawodnikami Juveni Białystok i Podlasia ( kilka razy w zimie tam jeżdze no i startuje w białym ). Z tym wyskokiem to teraz troche mi spadł ( jakies 5cm ) , bo przytyłem do 90kg i narazie mam przerwe w treningach. Ale od poniedziałku wznawiam treningi. Teraz bede robic mase , a na maj troche rzeźby ( wystarczy mi miesiąc na znaczącą poprawe rzeźby ). Wtedy też skupie sie nad nogami oi poprawą wyskoku. Cel : to jakieś 115-120cm skika ( z naskoku po lekkim rozbiegu ). NIerealne ? Posmotrym - uwidim towarysze )
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jak zrobic salto

Następny temat

JUMP - pełna wersja programu !!!

Fruzelina