SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ćwiczenia nienadwyrężające odcinka lędźwiowego i szyjnego kręgosłupa.

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 115

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 23
Mam problem z plecami. Mam rwę kulszową biodra (fizjoterapeauta stwierdził, że to prawdopodobnie dyskopatia odcinka lędźwiowego), oraz od czasu do czasu mam promieniujący, lekki ból w barku, przez to, że już parę razu w życiu coś mi przeskoczyło w odcniku szyjnym kręgosłupa i nie mogłem się ruszać.

Ćwiczę na siłowni takim planem:
-Przysiad ze sztangą
-Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej
-Wiosłowanie sztangą
-Unoszenie nóg ze sztangielką między nimi (dwugłowe)
-Wyciskanie żołnierskie sztangi
-Ćwiczenia stabilizujące na bark (rotatory) z gumą
-Prostowanie rąk na wyciągu (triceps)
-Unoszenie hantli (biceps)

Jeżeli chodzi o przysiad, to doświadczony kolega sprawdzał jak robię i mówił, że jest w porządku, że nie robię tzw. butt-wink.

I teraz mam pytanie. Co mam dać na brzuch co nie obciąża odcinka lędźwiowego? Jakie ćwiczenia (sensowne) nie obciążają zbytnio tego odcinka?

Zastąpić wiosłowanie sztangą podciąganiem albo przyciąganiem drążka na wyciągu, żeby nie obciążać tego odcinka lędźwiowego?

Jakieś inne sugestie co do treningu lub tego jak radzić sobie z tymi problemami z kręgosłupem?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10127 Napisanych postów 116502 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1379226
co do wiosła to prędzej bym o przysiady, wyciskanie hantelek na barki czy na ławce martwił niż o wiosłowanie, wiosło zawsze w podporze mozna robić

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 23
Właśnie nie robię w podporze tylko na stojąco
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10127 Napisanych postów 116502 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1379226
to zrób wiosło w podporze, ale jak juz wspomniałem w zółnierskim są pewnie większe przeciazenia niż w tym wiośle

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7434 Napisanych postów 147456 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1175223
to nie jest takie proste ze napiszemy ci liste cwiczen i z powodzeniem bedziesz mogl je wykorzystac na silowni bez konsekwencji, kazada pozycja ciala bedzie wymagala indywidualnego ustawienia twojego tulowia, tutaj bez blzszej wspolpracy fizjo/dobrego trenera sie nie obejdzie moim zdaniem, sam takimi ludzmi sie zajmuje i wiem ile pracy to kosztuje,
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 222 dni Przeczytanych tematów 23
Dobra, na brzuch robią wznosy nóg w zwisie na drążku. Nie czuję po tym tak odcinka lędźwiowego. A jeżeli chodzi o barki, to jakie ćwiczenia zamiast wyciskania żołnierskiego polecacie? Może wyciskanie żołnierskie na ławce siedząc?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7434 Napisanych postów 147456 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1175223
problem w tym, ze wszystkie cwiczenia w pozycji ktore bedziesz wykonywal nad glowa z obciazeniem moga obciazac rowniez odcinek szyjny kregoslupa, a wbrew pozorom siedzac mocniej bedziesz obciazal ledzwiowy bo nie bedzie amortyzacji z nog
to jest temat zlozony, nie da sie na forum pomoc w takim stopniu abys mogl trenowac naprawde dobrze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3909 Napisanych postów 54302 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 702544
W przypadku problemów z kręgosłupem ćwiczenia to jedno ale ważniejsza jest technika wykonania ćwiczeń bo choćbyś miał najlepszy plan na świecie, a technika będzie kuleć to i tak ból będzie powracał lub sytuacja będzie się pogarszać.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7434 Napisanych postów 147456 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1175223
Jeszcze jako przykład dodam że np mając problemy z odcinkiem szyjnyn wykonywanie klasycznego ściągania linki wyciągu górnego nie będzie najlepsza opcja bo ramiona będą podciagaly kręgi w górę powodując ich naprężenia. Jednak gdy ciało ustawimy w odpowiednim kącie nachylenia do Przyciąganej linki wtedy ćwiczenie może okazać się nieszkodliwe dlatego jest to trudny temat do rozwiązania.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3909 Napisanych postów 54302 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 702544
Jak przy każdych problemach z kręgosłupem najważniejsza jest dobra diagnostyka i ewentualnie ustalenie z fizjo/lekarzem co nam wolno, a czego unikać.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Mija (prawie) rok masowania. Jak oceniacie efekty

Masa