SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ćwiczenia na mięśnie nóg [zanik mięśni]

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14110

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez QUEBLO z działu Trening w domowych warunkach. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 66 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1365
Witam, interesują mnie ćwiczenia na mięśnie nóg ponieważ mam zanik mięśni w średnim stopniu. Leżę w szpitalu z powodu białaczki, leczenie było bardzo powikłane ponieważ miałem paraliż prawej strony całego ciała a głównie na obie nogi mi to poszło i teraz mi zanikły mięśnie.
Nie pomoże mi atlas z kulturystyki ponieważ nie dam rady zrobić żadnego ćwiczenia z niego. Sytuacja jest taka, że chodzę lecz mam gorszą równowagę, nie wstanę sam z krzesła muszę się podeprzeć rękami a jak kucnę to nie ma mowy o wstaniu, mogę sobie siedzieć i siedzieć. Bardzo ciężko chodzę po schodach a jak wracam do domu na przepustkę to po nich wchodzę bardzo długo (mieszkam na trzecim piętrze). Także jeżeli jest ktoś w stanie mi pomóc to bardzo proszę o pomoc - w połowie lipca wypada koniec leczenia i chcę być sprawny tak jak kiedyś.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3729 Napisanych postów 44903 Wiek 192 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336459
Witaj



Dobrze gdybyś skonsultował się z dobrym rehabilitantem bądź fizjoterapeutą, który pokazę odpowiednie ćwiczenia i pomoże w rehabilitacji i wzmacnianiu mięśni. Ciężko nam cokolwiek doradzić przez internet, bo nie wiemy w jakim jesteś stanie i jakie zalecenia dał lekarz. Na pewno niebagatelne znaczenie bedzie tutaj odgrywało prawidłowe odżywianie, które jest budulcem dla mięśni. Zatem przydatna by była wizyta u dietetyka klinicznego po ówczesnej konsultacji ze swoim lekarzem prowadzącym. Ćwiczenia bez odpowiedniej podaży składników odzywczych mogą Ci jedynie zaszkodzić i osłabić organizm, stąd warto zadbać o tę kwestię.


Jeśli zaś chodzi o nogi to są one złożoną grupą mięśni, w których skład wchodzą min. mięśnie czworogłowe uda, mięśnie dwugłowe uda, mięśnie półścięgniste, mięsnie półbłoniaste, mięśnie brzuchate i płaszczkowate łydki i oczywiscie pośladki, które stabilizują postawę i kręgosłup. Ćwiczeniami jakie możesz wykonywać w zapleczu domowym są:

-wykroki w przód i tył

-przysiady bez obciążenia

-glute bridge


Tym ćwiczeniom warto się przyjrzeć.


Pozdrawiam

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 4748 Wiek 7 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 29812
sciagnij sobie ksiazke w pdfie skazany na trening, sa tam rozne cwiczenia, min "przysiady w powietrzu"; mysle ze to by moglo w pewnym stopniu wzmocnic twoje miesnie
pozatym nie lepiej isc na jakas rehabilitacje?

Zmieniony przez - gsmt w dniu 2013-01-29 15:52:12
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 66 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1365
co dzien babka mnie masuje ale ona robi to na odpier.. wiec to nic nie daje.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 878 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 38971
Napięcia izometryczne, opiszę trochę za jakiś czas jak wrócę.

W pogoni za lepszej jakości życiem...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
QUEBLO Moderator
Ekspert
Szacuny 1581 Napisanych postów 29354 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 262207
a ja przerzucam to do "zdrowia".
1

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Szacuny 8562 Napisanych postów 9258 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 236441
Ja ci napisze jakie ja robilem cwiczenia od zdjecia gipsu do dnia dzisiejszego.
1.siedzisz na krawedzi krzesla lub wersalki i podnosisz noge wyprostowana na wysokosc 20 cm - palce wyciagasz do przodu ( od siebie) kilka sekund trzymasz w powietrzu noge i dosc . rob np 3 serie po 20-30

2.lezysz na plecach , nogi wyprostowane, pod noge pod kolano podkladasz pilke ( mala gumowa albo recznik zwniniety grubo) i maksymalnie z calej sily wciskasz ta pilke w podloze a palce sciagasz do siebie

3 lezysz na plecach nogi ugiete w kolanach stopy złączone blisko siebie, miedzy kolana pilka gumowa i maksymalnie sciskasz ta pilke kolanami

4.lezysz na plecach blisko sciany lub czegos sztywnego . noga ugieta ( ta blisko sciany ) miedzy kolano a sciane wkladasz pilke i starsaz sie bardzo mocno naciskac noga na pilke jakbys chcial ja przepchac pzrze sciane.

5. lezysz na plecach na podlodze , pod noge ( w okolicach łydki piety ) podkladasz pilke ( taka wieksza) i toczysz pilke do siebie i jednoczesnie uginasz maksymalnie kolano .Tak jakbys robil przysiad lezac a pilka odciaza ci noge.

5. siadasz na stole ( na czyms co jest puste od spodu i nie blokuje zginania nogi.- zakladasz na noge ciezarek ( taki do biegania ) male jakies ( 0.5 do 2kg) robisz wyprost nogi i pozniej wracasz zginajac ja maksymalnie na ile dasz rade ( tak jakbys probowal dotknac pietla pupe

6 Jak masz gume taka do cwiczen zapinasz ja o cos przed soba. siadasz na stole albo czyms podobnym ( na tyle wysoko zeby noga wisiala w powietrzu) z jednej strony duma zapieta o jakis przedmiot a w srodek gumy wkladasz noge na wysokosci kostki i zginasz noge ( ciagniesz do siebie a guma robi opór)

7.przysiady same albo z pilka za plecami



Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2013-01-29 20:09:59
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 37 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 564
s

Zmieniony przez - LqL w dniu 2013-06-14 13:45:12
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Strzelający i wypadający bark - jak sobie z nim radzicie ?

Następny temat

Płyn i ból w kolanie

Fruzelina