SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ćwiczenia mięśni grzbietu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3173

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Witam.
Mam mały problem.
Ćwicze już od kilku miesięcy, ale to nie były ćwiczenia.
Dopiero jak znalazłem to forum, wiele sie dowiedziałem.
Przejdźmy do problemu : mięśnie grzbietu.
Chodzi mi dokładnie o ćwiczenie zwane "PODCIĄGANIE SZTANGIELKI W OPADZIE(WIOSŁOWANIE)".
Gdy wykonuję to ćwiczenie, szybciej niż mięśnie grzbietu męczą mi sie ramiona :/ Przestaje je wykonywać nie ze względu na grzbiet, lecz ramiona.

Czym to może być spowodowane? Staram sie wykonywać ćwiczenie dokładnie.
Możliwe jest to, że za duży ciężar dałem?
(zawsze machałem lżejszymi hantlami, bo wtedy myślałem, że lepiej jest więcej, ale z lżejszym ciężarem - możliwe jest, że tym razem przesadziłem w drugą stronę? Chcę iść na siłę i może sie troche przeceniłem :P )


Proszę o pomoc (mam niecałe 16 lat)


//Przy okazji, jeżeli można wiedzieć...
//Ile kosztuje sztanga?
//Wystarczy na takie domowe warunki
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Dodam, że mam 165 cm wzrostu i waże 65 kg (jeżeli jest to komuś potrzebne)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4478 Napisanych postów 56469 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711640
ankieta i opisz technikę wykonywania wiosłowania

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
QUEBLO Moderator
Ekspert
Szacuny 1565 Napisanych postów 29343 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 262114
źle technicznie wykonujez to ćwiczenie.

Mają pracowac plecy,a nie ramię.
Nie wiem jakim ciężarem to wykonujesz ale zła technika moze być spowodowana przez zbyt duży ciężar.

"Będąc na diecie najważniejsze jest, by wieczorem zasnąć, zanim się zechce żreć"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Chcę iść tylko na siłę, a słyszałem, że do tego trzeba dać prawie max. obciążenie...
No nic, skoro podnosiłem wszystkie "talerze" na hantli, które posiadam w domu, wydawało mi sie, że takie obciążenie może być, a jest to 15 kg.

rion - słyszałem o 2-óch wersjach.
W każdym bądź razie...w obydwóch tułów równolegle do podłoża, jedna ręka oparta o coś stabilnego.
Różnią sie teraz przede wszystkim uchwytami.
Jeżeli chwycę hantelke tak, że palce wskazują kierunek ciała, łokieć ma pracować blisko tułowia - podnieść jak najwyżej i kontrolowanie opuszczać.
Jeżeli chwycę tak, że kciuk pokazuje (po wyprostowaniu) kierunek ciała, łokieć pracuje "w bok" do tułowia, podczas podnoszenia do otrzymania kąta 90 stopni i również kontrolowane opuszczanie.


Zdarza mi sie PODCZAS ćwiczenia, że faktycznie czasami "czuje" te mięśnie, ale na następny dzień jest tak, jakbym w ogóle nie ćwiczył :/
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4478 Napisanych postów 56469 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711640
panie kolego jest wiele wersji tego ćwiczenie w różnym pochyleniu a także w sposobie chwytu hantli i sposobu jej przyciągania

spróbuj zrobić tak:
chwytasz hantlę młotkowo jak podpierasz się o ławkę rozciągnij mocno łopatkę hantla praktycznie spoczywa na ziemi , na wyprostowanej ręce hantle masz na przeciwko barku dynamicznie przyciągasz hantlę do biodra , łokieć idzie blisko tułowia .
Podciąganie dynamiczne (nie szarpanie) opuszczanie wolniejsze

i weź 20kg i spróbuj

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
To trzeba talerze dokupić :P
Jeszcze jakieś rady ktoś ma ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4478 Napisanych postów 56469 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711640
jak masz za mało to użyj półsztangi zamiast hantli

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 4496 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 35151
Płeć :

Wiek :

Waga :

Wzrost
:

Cel treningowy :

Staż treningowy na siłowni :

Uprawiane inne sporty :

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) :

Dieta :

Przeciwskazania medyczne :

Zażywane suplementy :
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 135 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1027
Dobra, widze, że chcecie mieć więcej danych.

Płeć : mężczyzna

Wiek : 16 (prawie...)

Waga : 65

Wzrost : 165

Cel treningowy : siła, siła i jeszcze raz siła !

Staż treningowy na siłowni : Na siłke nie chodze...w domu mam drabinke, hantle, drążek, "gume" czy jak to sie tam nazywa..

Uprawiane inne sporty : pełno...

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : jw.

Dieta : Jem normalnie...3 posiłki dziennie, na śniadanie zawsze "zupe mleczną", na obiad kawał mięsa i jakieś tam dodatki + zawsze 2 jajka sadzone, a na kolacje różnie...staram sie jeść dużo białego sera.

Przeciwskazania medyczne : kompletnie żadnych

Zażywane suplementy : nie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SPLIT

Następny temat

Plan pod Masacre / SOGI

NutLove