SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ćwiczenia i mięśnie - nazewnictwo

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7335

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez apokalipsa z działu Trening dla zaawansowanych.
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2473 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 45320
Jestem na forum od bardzo niedawna, ale już rzuciły mi się w oczy błędy związane z nazewnictwem poszczególnych grup mięśniowych, ruchów w stawach, ćwiczeń etc. Nie chodzi o to, żeby każdy na pamięć znał wszystkie przyczepy, ale żeby chociaż nie mylono zasadniczo różnych ruchów. Uwzględnię tutaj tylko te najbardziej popularne, jak i najbardziej kłujące w oczy. Tak więc po kolei i bardzo pobieżnie:
1. Mięśnie kończyny górnej i mięśnie obręczny kończyny górnej:
- Mięśnie naramienne; popularne barki, składające się z trzech aktonów - przedniego, środkowego i tylnego. W budowie znaczna przewaga włókien wolnokurczliwych. Mięśnie !NARAMIENNE!
- Mięsień trójgłowy ramienia; triceps, składa się z trzech głów - długiej, bocznej i przyśrodkowej. Nieznaczna przewaga włókien szybkokurczliwych (znaczy to tylę, że triceps bardziej preferuje mniej powtórzeń)
- Mięsień dwugłowy ramienia; biceps, składa się z dwóch głów - krótkiej, zewnętrznej i długiej, wewnętrznej. Przewaga włókien czerwonych.
Triceps z bicepsem tworzą !RAMIĘ! W czasie ćwiczeń na biceps wykonujemy UGINANIE PRZEDRAMION, gdyż mięsień ten przede wszystkim odpowiada za ruchy uginania przedramienia w stawie łokciowym. W czasie ćwiczeń na triceps wykonujemy PROSTOWANIE PRZEDRAMION, gdyż mięsień ten jest najsilniejszym prostownikiem stawu łokciowego.
- Przedramię; nie ma potrzeby opisywania wszystkich mięśni, można powiedzieć, że mm. tam występujące dzielą się na zginacze i prostowniki nadgarstka. Wykonując ćwiczenia na przedramię, UGINAMY/PROSTUJEMY NADGARSTKI. Przewaga czerwonych włókien.
- Ręka; popularna dłoń . Ręka dzieli się na część grzbietową - zewnętrzną i część dłoniową - wewnętrzną.

Szybkie review:
Naramienne - przede wszystkim ruchy w stawie barkowym; zginanie ramienia, prostowanie ramienia, odwodzenie ramienia etc.
Ramiona - triceps i biceps, przede wszystkim prostowanie i zginanie ramienia w stawie łokciowym.
Przedramiona - grupa mięśni zginaczy i prostowników nadgarstka i palców.
Ręka - dzieli się na część grzbietową i dłoniową.

2. Mięśnie kończyny dolnej:
- Mięśnie przedniej strony uda; skupię się na czworobocznym - składa się z czterech głów:
mięsień obszerny boczny, mięsień obszerny przyśrodkowy, mięsień obszerny pośredni i mięsień prosty. Mięsień prosty jest ANTAGONISTĄ względem pozostałych trzech głów. Mięśnie obszerne wykonują ruch PROSTOWANIA PODUDZI w stawie kolanowym. No i klops - mięsień obszerny boczny to ok. 40% czerwonych, obszerny przyśrodkowy aż 65% tychże włókien. Trzeba "bawić się" w zmianę ułożenia stóp w czasie przysiadów i prostowania podudzi, żeby dostosować dany bodziec do danego mięśnia.
- Mięśnie tylnej strony uda; mięsień dwugłowy uda, mięsień półścięgnisty i mięsień półbłoniasty - tę mięśnie wykonują ruch ZGINANIA PODUDZI w stawie kolanowym. Przewaga czerwonych.
- Mięśnie podudzi; Mięsień trójgłowy łydki, wraz z mięśniem podeszwowym, należy do warstwy powierzchniowej grupy tylnej mięśni goleni. Ich brzuśce tworzą uwypuklenie łydki. Mięsień trójgłowy łydki stanowią dwa mięśnie: brzuchaty łydki (głowa boczna i przednia) i płaszczkowaty.
Mięśnie warstwy powierzchniowej, wraz z mięśniem pośladkowym wielkim i mięśniem czworogłowym uda, hamują załamywanie się kończyn dolnych w stawach skokowych, kolanowych i biodrowych. O przedniej stronie mięśni podudzi, przynajmniej na razie, pisać nie trzeba.

Opisałem tylko „ręce" i „nogi" , bo tutaj jest najwięcej problemów związanych z kwestią nazewnictwa. Mam nadzieję, że teraz na biceps nie będziemy wykonywać uginania ramion a na czworogłowy uda prostowania nóg.

Jeżeli podobny temat już był, do przepraszam, nie sprawdzałem. Ale nawet jeśli, to niestety zapomniany.
PS.
Artykuł pisany jest z głowy, więc możliwe, że są jakieś błędy. Proszę o wytknięcie ewentualnych


Zmieniony przez - raczek87 w dniu 2007-11-20 12:16:56
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 493 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1000
a wiesz ze jest to dział trening dla ZAAWANSOWANYCH i towj post tutaj nie pasuje i powinien byc umieszczony gdzie indziej ? Wiekszosc z tych tutaj osob o tym wie i zrobił bys wiekszy pozytek wzucajac to do bardziej dostepnego miejsca dla nowicjuszy

LIGHT WEIGHT BEJBE !!! LOOOO!!:)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 793 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 34009
Byl juz taki temat pisal go krzych666 ale ty go fajniej rozwinąles wiec duchowy sog heh :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 18 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 229
Mam kilka pytań:
czy ręka to nie przez przypadek również nadgarstek?

Czemu nie napisales o miesniu ramiennym w ramach ramienia? Ktos kto w zyciu nie widzial rysunku anatomicznego pomysli sobie po przeczytaniu tego ze biceps to jest to krotkie ramie bicepsa, a m ramienny to ta dluga :D

Zaokrąglenie, że w przedranmieniu są tylko mięsnie od palcy i nadgarstka nie jest dobre. Wez sztange zlap nachwytem w waskim rozstawie rak i zginaj same przedramiona. Nadgarstki beda sztywne, palce tez... a jednak boli:D

Co do ze cwiczenia z prostowaniem nog nie cwicza czworoglowego... a co cwicza? Jak sam napisales trzy glowy, no ale badz co badz jest to prawda ze cwiczy sie ten miesien. Pztm zwykle jak sie prostuje noge to zaraz sie ja zgina w cwiczeniu wiec przysiady, czy poprawne wykonywanie prostowania nóg w pozycji siedzącej korzystając z przyrządu de facto angazuje caly miesien czworoglowy.

Pozdro za dobra prace i ze walczysz z niewiedzą :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2473 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 45320
Tricownik - zaglądam tylko do działu "dla zaawansowanych" i uwierz, że nie wszyscy znają takie podstawy. W co drugim temacie są takie błędy. Tak czy siak temat został przeniesiony.

PKDeath - pewnie, że można napisać, że wszystkie cztery głowy są angażowane, co nie zmienia faktu, że w innych momentach. Podczas ekscentrycznej fazy przysiadu pracuje głowa prosta, pozostałe trzy mięśnie obszerne pracują w czasie fazy koncentrycznej.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

3 miesiące "na sucho" czas zrobić kolejny krok! pomocy

Shaker