SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ĆWICZENIA OBCIĄŻAJĄCE KRĘGOSŁUP

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7858

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 123 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 417
Czesc mam pytanko:/ jestem początkujący jesli chodzi o trening, mam dopiero 15 lat i faza dojrzewania jeszcze przede mną :) cwicze wylacznie ''domatorsko'', ale chce sie dowiedziec jakie cwiczenia chociaż w małym stopniu, ale obciążają kręgosłup, to narazie dam sobie z nimi spokój. Pozdrawiam
1

Nikt nie obiecywal, ze po drugiej stronie bedzie na Nas czekal Pan...

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 271 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12341
www.kulturystyka.pl/atlas poczytaj, powinno troszq rozsjanic Twoje obawy

"Bez wiary potykamy się o źdźbło słomy, z wiarą przenosimy góry"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 80 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 5456
bylo duuuuuuuuuuuuuuuzo razy, wystarczy uzyc wyszukiwarki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 39 Napisanych postów 1621 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 17763
Praktycznie wiekszosc cwiczen silowych oddzialywuje na kregoslup w taki czy inny sposob.
Na pewno musisz omijac martwy ciag, ciezkie przysiady, dzien dobry, ciezkie wyciskanie na barki, wspiecia na palce stojac z duzym ciezarem, uginanie przedramion z kolysaniem tulowia, wioslowanie ze sztanga z duzym obciazeniem.
Generalnie mysl i nie uzywaj zbyt duzych ciezarow. Na to przyjdzie czas.

Nie ma ludzi nieomylnych...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 6988 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 52689
jestem zdania ze zadne cwiczenie wykonywane technicznie NIE SZKODZI, wiek nie ma znaczenia - dobierasz ciezar tak by wykonac IDEALNE powtorzenia - uwierz - miesnie beda rosly i sila bedzie rosla nawet jesli nie bedziesz dzwigal duzych ciezarow

-World belongs to strong and brutal-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 39 Napisanych postów 1621 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 17763
W wypadku przekroczenia pewnego ciezaru, nawet przy idealnej technice, w tak mlodym wieku bedzie negatywny wplyw.

Nie ma ludzi nieomylnych...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 67 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7349
Zastosuj się do rad GallAnonima a twój kręgosłup będzie bespieczny.
Pozdro
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 99 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 833
GallAnonima pisze ok...do tego dorzucil bym aby jesli jest to mozliwe zastapic cwiczenia w pozycji stojacej takimi samymi tylko w siedzacej i najlepjej z oparciem. jesli stojac to pamietaj o nogach lekko ugietychw stawie kolanowym stopy rownolegle na szerokość barków (czyli stabilna i rowna pozycja) pozdrawiam

dzien bez treningu dniem straconym

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 39 Napisanych postów 1621 Wiek 40 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 17763
Sprawa dyskusyjna, rzeklbym. Bo pozycja siedzaca z podparciem daje stabilniejsza pozycje i mniejsza jest szansa, ze pojawi sie jakas dynamiczna sila, ktorej byc moze sie nie spodziewamy, a ktora moglaby uszkodzic kregoslup. Natomiast jesli chodzi o obciazenie kregoslupa, nacisk jaki sie pojawia w odcinku krzyzowo-ledzwiowym podczas wykonywania cwiczen na siedzaco, takich jak na przyklad wyciskanie sztangi siedzac (na barki) jest o niebo wiekszy niz w wypadku tych samych cwiczen wykonywanych w pozycji stojacej.

Nie ma ludzi nieomylnych...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 1439 Wiek 67 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7349
Dodam że nogi w tym przypadku spełniają funkcję amortyzatora.
Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 99 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 833
jelsi chodzi o nacisk to przyznam racje...wiec mysle ze warto wyjsc z zalozenia ze podstawa do najmniejszej szkodliwosci jest prawidlowa postawa cwiczacego, osobiscie uwazam ze jelsi bedzie to tylko trening ogolno rozwojowy na malych ciezarach to wogolne nie powinno byc tego tematu ...kregoslup czlowiekka dzieki swoim krzywizna moze wytrzymac nacisk ponad 350 klilo do tego jeszce miesnie posturalne wiec moze bez przesady z ta szkodliwoscia przeciez chlopak nie ma 5 lat pozdrawiam

dzien bez treningu dniem straconym

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pytanie o francuskie wyciskanie !!!!

Następny temat

o acete:)

injelly