SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

>>>KONCEPCJA I REGULAMIN DZIAŁU<<<

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 113845

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Martucca z działu Ladies droga do formy i edukacja.
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 184 Napisanych postów 65575 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188925
Motto:
"Wszystko, cokolwiek pisze się w sprawie kształcenia cielesnego kobiety jest fantazją. Sport, w takiej postaci, jak go posiadamy obecnie. jest tylko stratą czasu a często pretekstem do flirtu. Jedynym sportem, który (...) może najlepiej rozwinąć ciało kobiety są proste prace gospodarcze, wprawiające w ruch wszystkie mięśnie. Nie ma nic pożyteczniejszego dla wzmocnienia nóg i unikania tuszy, jak zbiegać często po schodach. Najlepszym środkiem rozwinięcia piersi i krzyża jest mycie podłóg oburącz i klęcząc. Zamiatanie wzmacnia mięśnie łopatek, noszenie wiader jest wybornym ćwiczeniem lekkoatletycznym. Kobieta, która piecze chleb i rozczynia ciasto, osiągnie wspaniały rozwój kończyn górnych. Również godnym zalecenia ćwiczeniem jest pranie - godzina przy balii znaczy więcej niż popołudnie przy tenisie"
Źródło: "Ruch" 1913 wypowiedź Dudleya Sargenta znakomitego gimnastyka


Dział przeznaczony jest dla kobiet, dla których aktywność sportowa jest stałą częścią ich życia. Poruszane mogą być w nim wszystkie tematy nurtujące kobiety ścisłe i luźno związane z tematyka sportową dotyczące: treningów, odżywiania, stroju, ciąży, kobiecych dolegliwości i życia codziennego.


1.Deklaracja moderatorów

Jesteśmy przeciwnikami:

- diet ekstremalnych polegających na znacznym obniżeniu kalorii i/lub wykluczeniu podstawowych składników odżywczych
- sztucznym odzywkom, chemicznym dodatkom, hormonom
- przetworzonemu fabrycznie pożywieniu

Jednak nie wykluczamy ich ,czasowej ,użyteczności w określonych warunkach w przypadku konkretnych osób.
Pomagamy pozbyć się nadmiaru tłuszczu ale nie walczymy z "nadmiarem " mięśni które są naszym sprzymierzeńcem . Nie powielamy "przesądów ludowych" dotyczących spalania miejscowego tłuszczu, dodawania miejscowego tłuszczu, wspaniałych urządzeń i preparatów odwalających za nas cala robotę.
Rady w tym dziale, udzielane są zgodnie z poczuciem rozsądku (po pierwsze nie szkodzić) najlepsza wiedza i wola, uwzględniając wszystkie dostępne informacje na dany temat . Nikt nie zostaje zwolniony od myślenia, jeżeli nie jesteś pewna, zanim zaczniesz stosować na sobie jakikolwiek trening, jakikolwiek preparat , dietę zapytaj dyplomowanych w tym temacie specjalistów.
Pamiętaj o najważniejszej rzeczy:
Osoby odnoszące sukces zawsze odznaczają się : gotowością do ciężkiej pracy, konsekwencja i cierpliwością.


2.Jeżeli stwierdziłaś, ze się sobie nie podobasz i pragniesz zmienić coś więcej niż tylko fryzurę w swoim wyglądzie

- Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania związane z dieta i treningami, jak nie dać się zwariować "jedynie słusznym sposobom odżywiania&"
http://www.sfd.pl/-t585708.html - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- http://www.sfd.pl/-t686002.html - dlaczego otręby nie sa takie zdrowe jak się powszechnie uważa
-http://www.sfd.pl/-t794215.html - tabelka z zawartością fruktozy
http://www.sfd.pl/-t841008.html - o tym co sie kryje za pojęciem "tania żywność"
-http://www.sfd.pl/-t898924.html - dlaczego pieczemy chleb na zakwasie
-http://www.sfd.pl/-t940054.html - o diecie bez glutenu



-Pomożemy ułożyć dietę na czas odchudzania i czas po nim
http://www.sfd.pl/-t681908.html - jak sie przygotowac
http://www.sfd.pl/-t493530.html - przykładowy sposób wyliczenia i ułożenia diety redukcyjnej
http://www.sfd.pl/-t722715.html - co nam daje natura
http://www.sfd.pl/-t752315.html - co jedzą Ladies
http://www.sfd.pl/-t892526.html - jak "wrzucić miskę" w dziennik
http://www.sfd.pl/-t945792.html - jak przygotować się na wyjazd by zachować dietę

-Pomożemy znaleźć najlepszy trening uwzględniający zainteresowania cele i możliwości

http://www.sfd.pl/-t438773.html - trening z piłką w domu
http://www.sfd.pl/-t803543.html - trening dla zupełnie zielonych
http://www.sfd.pl/-t729352.html - temat z filmami pokazującymi technikę w niektórych ćwiczeniach
http://www.sfd.pl-t863942-s9.html - nasze "zabawy" w rzeźbę
http://www.sfd.pl/-t933165.html - wioślarskie co i jak?


- Pocieszymy w chwilach zwątpienia i znajdziemy motywacje
http://www.sfd.pl/temat649092 - Psychologia odchudzania - cz. 1
http://www.sfd.pl/temat649842 - Psychologia odchudzania - cz. 2
http://www.sfd.pl/-t763747.html - O zaburzeniach odzywiania
http://www.sfd.pl/-t720965.html - Konkurs gdzie duzo dziewczyn zmieniło swoja sylwetkę w 12 tygodni

- Wytrwałość i praca się opłacają, czyli kto chce ten potrafi
http://www.sfd.pl/Brand_New_Kreweta,_czyli_startując_od_pulpeta_;__-t956939.html
http://www.sfd.pl/Wróćmy_pamięcią_;_-t956484.html


- Udzielimy szczegółowej informacji o suplementacji naturalnej i dostępnych na rynku spalczach i odzywkach

http://www.sfd.pl/-t474893.html – informacja o spalaczach
http://www.sfd.pl/Odżywki_i_Suplementy__OPINIE,_ZDJĘCIA-f154.html - leksykon odzywek
http://www.sfd.pl/-t666389.html - opinie i polecane odżywki białkowe dla kobiet
http://www.sfd.pl/-t882290.html witamina D
http://www.sfd.pl/kiedy_lady_ma_niedoczynnosc_tarczycy_-t878162.html


3. Udzielimy informacji na tematy związane ze sportem w specjalnych okresach życia kobiety oraz w przypadku dolegliwości zdrowotnych
http://www.sfd.pl/-t451674.html - Trening w czasie ciąży i po porodzie
http://www.sfd.pl/-t900427.html - O rozstępie mięśni brzucha w ciąży i po porodzie
http://www.sfd.pl/-t669493.html - O oporności insulinowej
http://www.sfd.pl/-t533731.html - O ćwiczeniach korekcyjnych
http://www.sfd.pl/-t722248.html - Filmiki z ćwiczeniami korekcyjnymi
http://www.sfd.pl/-t911101.html - Podstawy profilaktyki w przykurczach
http://www.sfd.pl/-t321489.html - O kontuzjach
http://www.sfd.pl/-t903683.html - Ocena sylwetki pod kątem wad postawy (konsultacje z fizjoterapeutką)
http://www.sfd.pl/-t843777.html - Dlaczego odradzamy ćwiczenia na steperze
http://www.sfd.pl/-t926626.html - o ksenoestrogenach w otoczeniu



http://www.sfd.pl/-t898282.html - Jak prawidłowo wykonać zdjęcia sylwetki do dziennika

4. Jeżeli mamy ci pomoc napisz wyraźnie czego oczekujesz i podaj nam podstawowe informacje o sobie


Wiek :
Waga :
Wzrost :
Obwód w biuście(1) :
Obwód pod biustem :
Obwód talii w najwęższym miejscu (2):
Obwód na wysokości pępka :
Obwód bioder (3):
Obwód uda w najszerszym miejscu:
Obwód łydki :
W którym miejscu najszybciej tyjesz :
W którym miejscu najszybciej chudniesz :
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często)
Co lubisz jeść na śniadanie:
Co lubisz jeść na obiad :
Co jako przekąskę :
Co jako deser :
Ograniczenia żywieniowe :
Stan zdrowia:
czy regularnie miesiączkujesz:
czy bierzesz tabletki hormonalne:
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza:
czy rodziłaś:

Preferowane formy aktywności fizycznej
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty :
Stosowane wcześniej diety :



5. Parę zasad porządkowych .

A. Zanim zadasz pytanie poczytaj dostępne linki i poszukaj innych informacji w temacie cie interesującym na forum, będziesz lepiej przygotowana do dyskusji

B. Dołącz zdjęcia sylwetki (cała sylwetka, ujęcia przód - bok - tył w pozycji neutralnej, bez napinek, bez butów), swój plan treningowy; do pytania o dietę również swój aktualny jadlospis z kalorycznością i rozkładem białko-tłuszcz-węglowodany, najlepiej używając dziennika dietetycznego (np. ze strony potreningu.pl). To ułatwia ocenę i jest warunkiem udzielenia pomocy

C. Formułuj swoje wypowiedzi w formie zrozumialej, używaj znaków przystankowych i przestrzegaj zasad ortograficznych.

D. Użytkownicy działu służą pomocą w rozwiązywaniu problemów, jeżeli oczekujesz, ze ktoś napisze tobie gotowa dietę czy trening powinnaś zgłosić się prywatnie do specjalisty w danej dziedzinie.

E. Proponowane tu rozwiązania dietetyczno-treningowe nie każdemu muszą odpowiadać, jeżeli masz swoja koncepcje, chcesz posłuchać innych propozycji i chcesz prowadzić dziennik zapraszamy do działu "Dzienniki Treningowe dla początkujących" lub "...Zaawansowanych"

F. Nie umieszczaj w tematach żadnych reklam i linków do innych serwisów, adresów e-mailowych, nr gadu-gadu, loginów skype itp. Przestrzegaj regulaminu Forum

Rady na tym forum udzielane są przez osoby, dla których sport i dietetyka są hobby, a ich wiedza opiera się na doświadczeniu innych. Pomimo jak najlepszej woli doradców moderatorów i użytkowników, ich rady nie zastąpią fachowej diagnozy lekarskiej , nie maja na celu leczenia schorzeń ani niedyspozycji wymagających specjalistycznej opieki. Każdy użytkownik szukający tu "pomocy" jest zobowiązany do myślenia i przed wprowadzeniem propozycji dietetycznych i treningowych konsultowanie ich ze specjalistami

Oznaczenie [FIT] i kolor brązowy w nazwie tematu zarezerwowane jest dla użytkowniczek wyróżniających się na tle innych stażem, sukcesami sportowymi i/lub kształtowaniu sylwetki i przyznawane są wyłącznie przez moderatorów działu.

Zmieniony przez - Martucca w dniu 2014-03-13 08:06:25

Zmieniony przez - obliques w dniu 2014-06-04 16:03:35

Zmieniony przez - obliques w dniu 2015-02-13 12:53:45
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 184 Napisanych postów 65575 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188925
W związku z tym, że w Ladies pojawia się coraz więcej osób chcących zabierać głos/doradzać w tematach, moderatorzy zdecydowały się wydać oświadczenie:

Zwracamy uwagę, iż wiele pan zakładających w naszym dziale tematy ma problemy zdrowotne, włączając w to tzw. Eating Disorders (ED), niedoczynność tarczycy, PCOS i dostosowanie diety/treningu/suplementacji powinno odbywać się pod okiem osób doświadczonych.
Fizjologia kobiety różni się w sposób zdecydowany od fizjologii mężczyzny.

Powielanie utartych schematów właściwych dla milośników kulturystyki niejednokrotnie przyczynia się do dezorientacji pań poszukujących pomocy, a wręcz może być dla nich szkodliwe.

Osoby okazjonalnie pojawiające się w tym dziale swoimi jednorazowymi poradami wprowadzają zamęt i w sposób niekorzystny interferują z pracą moderatorów oraz doradców, ktorzy chcąc przejąć opiekę nad daną uzytkowniczką każdorazowo muszą się do takich postów ustosunkować, gdyż niejednokrotnie są one niezgodne z zasadami diety i/lub treningu wyznawanymi w tym dziale.

Prosimy zatem o pozostawienie doboru diety i/lub treningu moderatoram i doradcom oraz użytkownikom działu Ladies z odpowiednim statusem.

Dziękujemy za zrozumienie.


Zmieniony przez - Martucca w dniu 2013-08-31 20:26:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49632 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816


Zmieniony przez - Martucca w dniu 2014-02-05 13:24:49
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

start siłownia

Następny temat

[ART] Krotka rozprawa o tym jak powinna wyglądać kobieta

nutlove nowy