SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

>>>KONCEPCJA I REGULAMIN DZIAŁU<<<

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 113105

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez Martucca z działu Ladies droga do formy i edukacja. Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 179 Napisanych postów 65575 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 188925
Motto:
"Wszystko, cokolwiek pisze się w sprawie kształcenia cielesnego kobiety jest fantazją. Sport, w takiej postaci, jak go posiadamy obecnie. jest tylko stratą czasu a często pretekstem do flirtu. Jedynym sportem, który (...) może najlepiej rozwinąć ciało kobiety są proste prace gospodarcze, wprawiające w ruch wszystkie mięśnie. Nie ma nic pożyteczniejszego dla wzmocnienia nóg i unikania tuszy, jak zbiegać często po schodach. Najlepszym środkiem rozwinięcia piersi i krzyża jest mycie podłóg oburącz i klęcząc. Zamiatanie wzmacnia mięśnie łopatek, noszenie wiader jest wybornym ćwiczeniem lekkoatletycznym. Kobieta, która piecze chleb i rozczynia ciasto, osiągnie wspaniały rozwój kończyn górnych. Również godnym zalecenia ćwiczeniem jest pranie - godzina przy balii znaczy więcej niż popołudnie przy tenisie"
Źródło: "Ruch" 1913 wypowiedź Dudleya Sargenta znakomitego gimnastyka


Dział przeznaczony jest dla kobiet, dla których aktywność sportowa jest stałą częścią ich życia. Poruszane mogą być w nim wszystkie tematy nurtujące kobiety ścisłe i luźno związane z tematyka sportową dotyczące: treningów, odżywiania, stroju, ciąży, kobiecych dolegliwości i życia codziennego.


1.Deklaracja moderatorów

Jesteśmy przeciwnikami:

- diet ekstremalnych polegających na znacznym obniżeniu kalorii i/lub wykluczeniu podstawowych składników odżywczych
- sztucznym odzywkom, chemicznym dodatkom, hormonom
- przetworzonemu fabrycznie pożywieniu

Jednak nie wykluczamy ich ,czasowej ,użyteczności w określonych warunkach w przypadku konkretnych osób.
Pomagamy pozbyć się nadmiaru tłuszczu ale nie walczymy z "nadmiarem " mięśni które są naszym sprzymierzeńcem . Nie powielamy "przesądów ludowych" dotyczących spalania miejscowego tłuszczu, dodawania miejscowego tłuszczu, wspaniałych urządzeń i preparatów odwalających za nas cala robotę.
Rady w tym dziale, udzielane są zgodnie z poczuciem rozsądku (po pierwsze nie szkodzić) najlepsza wiedza i wola, uwzględniając wszystkie dostępne informacje na dany temat . Nikt nie zostaje zwolniony od myślenia, jeżeli nie jesteś pewna, zanim zaczniesz stosować na sobie jakikolwiek trening, jakikolwiek preparat , dietę zapytaj dyplomowanych w tym temacie specjalistów.
Pamiętaj o najważniejszej rzeczy:
Osoby odnoszące sukces zawsze odznaczają się : gotowością do ciężkiej pracy, konsekwencja i cierpliwością.


2.Jeżeli stwierdziłaś, ze się sobie nie podobasz i pragniesz zmienić coś więcej niż tylko fryzurę w swoim wyglądzie

- Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania związane z dieta i treningami, jak nie dać się zwariować "jedynie słusznym sposobom odżywiania&"
http://www.sfd.pl/-t585708.html - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
- http://www.sfd.pl/-t686002.html - dlaczego otręby nie sa takie zdrowe jak się powszechnie uważa
-http://www.sfd.pl/-t794215.html - tabelka z zawartością fruktozy
http://www.sfd.pl/-t841008.html - o tym co sie kryje za pojęciem "tania żywność"
-http://www.sfd.pl/-t898924.html - dlaczego pieczemy chleb na zakwasie
-http://www.sfd.pl/-t940054.html - o diecie bez glutenu



-Pomożemy ułożyć dietę na czas odchudzania i czas po nim
http://www.sfd.pl/-t681908.html - jak sie przygotowac
http://www.sfd.pl/-t493530.html - przykładowy sposób wyliczenia i ułożenia diety redukcyjnej
http://www.sfd.pl/-t722715.html - co nam daje natura
http://www.sfd.pl/-t752315.html - co jedzą Ladies
http://www.sfd.pl/-t892526.html - jak "wrzucić miskę" w dziennik
http://www.sfd.pl/-t945792.html - jak przygotować się na wyjazd by zachować dietę

-Pomożemy znaleźć najlepszy trening uwzględniający zainteresowania cele i możliwości

http://www.sfd.pl/-t438773.html - trening z piłką w domu
http://www.sfd.pl/-t803543.html - trening dla zupełnie zielonych
http://www.sfd.pl/-t729352.html - temat z filmami pokazującymi technikę w niektórych ćwiczeniach
http://www.sfd.pl-t863942-s9.html - nasze "zabawy" w rzeźbę
http://www.sfd.pl/-t933165.html - wioślarskie co i jak?


- Pocieszymy w chwilach zwątpienia i znajdziemy motywacje
http://www.sfd.pl/temat649092 - Psychologia odchudzania - cz. 1
http://www.sfd.pl/temat649842 - Psychologia odchudzania - cz. 2
http://www.sfd.pl/-t763747.html - O zaburzeniach odzywiania
http://www.sfd.pl/-t720965.html - Konkurs gdzie duzo dziewczyn zmieniło swoja sylwetkę w 12 tygodni

- Wytrwałość i praca się opłacają, czyli kto chce ten potrafi
http://www.sfd.pl/Brand_New_Kreweta,_czyli_startując_od_pulpeta_;__-t956939.html
http://www.sfd.pl/Wróćmy_pamięcią_;_-t956484.html


- Udzielimy szczegółowej informacji o suplementacji naturalnej i dostępnych na rynku spalczach i odzywkach

http://www.sfd.pl/-t474893.html – informacja o spalaczach
http://www.sfd.pl/Odżywki_i_Suplementy__OPINIE,_ZDJĘCIA-f154.html - leksykon odzywek
http://www.sfd.pl/-t666389.html - opinie i polecane odżywki białkowe dla kobiet
http://www.sfd.pl/-t882290.html witamina D
http://www.sfd.pl/kiedy_lady_ma_niedoczynnosc_tarczycy_-t878162.html


3. Udzielimy informacji na tematy związane ze sportem w specjalnych okresach życia kobiety oraz w przypadku dolegliwości zdrowotnych
http://www.sfd.pl/-t451674.html - Trening w czasie ciąży i po porodzie
http://www.sfd.pl/-t900427.html - O rozstępie mięśni brzucha w ciąży i po porodzie
http://www.sfd.pl/-t669493.html - O oporności insulinowej
http://www.sfd.pl/-t533731.html - O ćwiczeniach korekcyjnych
http://www.sfd.pl/-t722248.html - Filmiki z ćwiczeniami korekcyjnymi
http://www.sfd.pl/-t911101.html - Podstawy profilaktyki w przykurczach
http://www.sfd.pl/-t321489.html - O kontuzjach
http://www.sfd.pl/-t903683.html - Ocena sylwetki pod kątem wad postawy (konsultacje z fizjoterapeutką)
http://www.sfd.pl/-t843777.html - Dlaczego odradzamy ćwiczenia na steperze
http://www.sfd.pl/-t926626.html - o ksenoestrogenach w otoczeniu



http://www.sfd.pl/-t898282.html - Jak prawidłowo wykonać zdjęcia sylwetki do dziennika

4. Jeżeli mamy ci pomoc napisz wyraźnie czego oczekujesz i podaj nam podstawowe informacje o sobie


Wiek :
Waga :
Wzrost :
Obwód w biuście(1) :
Obwód pod biustem :
Obwód talii w najwęższym miejscu (2):
Obwód na wysokości pępka :
Obwód bioder (3):
Obwód uda w najszerszym miejscu:
Obwód łydki :
W którym miejscu najszybciej tyjesz :
W którym miejscu najszybciej chudniesz :
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często)
Co lubisz jeść na śniadanie:
Co lubisz jeść na obiad :
Co jako przekąskę :
Co jako deser :
Ograniczenia żywieniowe :
Stan zdrowia:
czy regularnie miesiączkujesz:
czy bierzesz tabletki hormonalne:
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza:
czy rodziłaś:

Preferowane formy aktywności fizycznej
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty :
Stosowane wcześniej diety :



5. Parę zasad porządkowych .

A. Zanim zadasz pytanie poczytaj dostępne linki i poszukaj innych informacji w temacie cie interesującym na forum, będziesz lepiej przygotowana do dyskusji

B. Dołącz zdjęcia sylwetki (cała sylwetka, ujęcia przód - bok - tył w pozycji neutralnej, bez napinek, bez butów), swój plan treningowy; do pytania o dietę również swój aktualny jadlospis z kalorycznością i rozkładem białko-tłuszcz-węglowodany, najlepiej używając dziennika dietetycznego (np. ze strony potreningu.pl). To ułatwia ocenę i jest warunkiem udzielenia pomocy

C. Formułuj swoje wypowiedzi w formie zrozumialej, używaj znaków przystankowych i przestrzegaj zasad ortograficznych.

D. Użytkownicy działu służą pomocą w rozwiązywaniu problemów, jeżeli oczekujesz, ze ktoś napisze tobie gotowa dietę czy trening powinnaś zgłosić się prywatnie do specjalisty w danej dziedzinie.

E. Proponowane tu rozwiązania dietetyczno-treningowe nie każdemu muszą odpowiadać, jeżeli masz swoja koncepcje, chcesz posłuchać innych propozycji i chcesz prowadzić dziennik zapraszamy do działu "Dzienniki Treningowe dla początkujących" lub "...Zaawansowanych"

F. Nie umieszczaj w tematach żadnych reklam i linków do innych serwisów, adresów e-mailowych, nr gadu-gadu, loginów skype itp. Przestrzegaj regulaminu Forum

Rady na tym forum udzielane są przez osoby, dla których sport i dietetyka są hobby, a ich wiedza opiera się na doświadczeniu innych. Pomimo jak najlepszej woli doradców moderatorów i użytkowników, ich rady nie zastąpią fachowej diagnozy lekarskiej , nie maja na celu leczenia schorzeń ani niedyspozycji wymagających specjalistycznej opieki. Każdy użytkownik szukający tu "pomocy" jest zobowiązany do myślenia i przed wprowadzeniem propozycji dietetycznych i treningowych konsultowanie ich ze specjalistami

Oznaczenie [FIT] i kolor brązowy w nazwie tematu zarezerwowane jest dla użytkowniczek wyróżniających się na tle innych stażem, sukcesami sportowymi i/lub kształtowaniu sylwetki i przyznawane są wyłącznie przez moderatorów działu.

Zmieniony przez - Martucca w dniu 2014-03-13 08:06:25

Zmieniony przez - obliques w dniu 2014-06-04 16:03:35

Zmieniony przez - obliques w dniu 2015-02-13 12:53:45
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 179 Napisanych postów 65575 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 188925
W związku z tym, że w Ladies pojawia się coraz więcej osób chcących zabierać głos/doradzać w tematach, moderatorzy zdecydowały się wydać oświadczenie:

Zwracamy uwagę, iż wiele pan zakładających w naszym dziale tematy ma problemy zdrowotne, włączając w to tzw. Eating Disorders (ED), niedoczynność tarczycy, PCOS i dostosowanie diety/treningu/suplementacji powinno odbywać się pod okiem osób doświadczonych.
Fizjologia kobiety różni się w sposób zdecydowany od fizjologii mężczyzny.

Powielanie utartych schematów właściwych dla milośników kulturystyki niejednokrotnie przyczynia się do dezorientacji pań poszukujących pomocy, a wręcz może być dla nich szkodliwe.

Osoby okazjonalnie pojawiające się w tym dziale swoimi jednorazowymi poradami wprowadzają zamęt i w sposób niekorzystny interferują z pracą moderatorów oraz doradców, ktorzy chcąc przejąć opiekę nad daną uzytkowniczką każdorazowo muszą się do takich postów ustosunkować, gdyż niejednokrotnie są one niezgodne z zasadami diety i/lub treningu wyznawanymi w tym dziale.

Prosimy zatem o pozostawienie doboru diety i/lub treningu moderatoram i doradcom oraz użytkownikom działu Ladies z odpowiednim statusem.

Dziękujemy za zrozumienie.


Zmieniony przez - Martucca w dniu 2013-08-31 20:26:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 212 Napisanych postów 59591 Wiek 15 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 228104


Zmieniony przez - Martucca w dniu 2014-02-05 13:24:49

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

start siłownia

Następny temat

[ART] Krotka rozprawa o tym jak powinna wyglądać kobieta

Fruzelina