SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[art] rozgrzac sie i ochlonac

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3321

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2465 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 13265
Dlaczego rozgrzewka przed treningiem jest konieczna?
Duzo ludzi nie lubi rozgrzewki, czesc z nich mysli nawet ze jak przyloza sie
mniej do rozgrzewki to sie nic nie stanie lub nawet mysla ze im mniej sil straca na rozgrzewce
tym wiecej sil beda mogli przeznaczyc na wlasciwy trening, techniki lub "dogrzeja" sie pozniej.
Czy wlasciwie jest sens sie rozgrzewac? Przeciez proste techniki tez nas moga rozgrzac, po co biegac, skakac itd.?

Pomysl ze wlasnie kupiles sobie samochod...Wsiadasz za kierownice odpalasz silnik
wlaczasz ssanie lub zmieniasz kat nachylenia wtryskow i pozwalasz mu chwile pochodzic
zeby wszystkie plyny dotarly tam gdzie jest ich miejsce. Sprawa ma sie podobnie z Twoim cialem
,musisz je przygotowac do wzmozonego wysilku.

Wplyw rozgrzewki - cialo jest bezpieczne i przygotowane
Rozgrzewka jest bardzo wazna a intensywnosc powinna sie zwiekszac z czasem.
Podczas wysilku fizycznego miesnie potrzebuja wiecej skladnikow odzywczych i tlenu.
Jak zapewne wiesz to wszystko dociera tam za pomoca krwi ktora pompuje serce.
Pamietasz porownanie do samochodu? Wiesz co sie stanie jak zimny silnik z nieodpowiednia
iloscia oleju wskoczy na wysokie obroty? Pewnie nic dobrego, a jak to bedzie sie czesto zdarzalo to
moze sie nawet zatrzec. Podobnie jest z nami jak na poczatku treningu ostro sie zrywamy to nasze
serce nie ma czasu zeby doprowadzic tlen do miesni i dostaje niezle w kosc. Silnik w aucie wymienisz z sercem jest wiekszy problem.
Podobnie jest ze stawami, scieganami i miesniami, one tez potrzebuja czasu.
Chyba kazdy potrafi wyobrazic sobie skutki wysokich kopniec bez rozgrzewki.
Tu nie chodzi tylko o kontuzje, po dobrej rozgrzewce jestes poprostu bardziej sprawny.
Wniosek jest prosty olewajac rozgrzewke narazasz swoje serce, miesnie, stawy, sciegna na kontuzje ktore moga Cie wykluczyc z treningow na jakis czas (a czasem juz na amen).
Malo tego oprocz zmniejszena ryzyka kontuzji rozgrzewka pobudza system nerwowy, a co za tym idzie skraca czas reakcji na bodzce, czujnosc.
Wszytko te zalety sprawia ze z treningu wyniesiesz wiecej i bedziesz w stanie cwiczyc z wieksza intensywnoscia.
To wszystko jest tym wazniejsze im jestes starszy.

Prawidlowa rozgrzewka - Jak to wyglada?

W pierwszej kolejnosci wybierz aktywnosc ktora przyspieszy prace serca.
Moze to byc wolny bieg, marsz, lub nawet poczatkowo chod.
Tempo przyspieszania zalezy od Twojego poziomu.
Podnies temperature ciala (czytaj rozgrzej miesnie, sciegna i stawy)
Polecam zaczac od gory i kierowac sie ku noga. Np. skrety glowy, wymachy ramion,
staw lokciowy. nadgarstek, palce, potem klatka, biodra jakies cwiczenia na nogi.
Czujesz sie rozgrzany? Bardzo dobrze teraz mozesz zrobic lekki trening lub jesli chcesz popracuj troche nad kondycja,
ale jeszcze nie dawaj z siebie 100% Nastepnie mozesz wykonac rozciaganie dynamiczne, zeby przygotowac sciegna, pamietaj
ze tutaj nie ma ze im mocniej tym lepiej i nie zaczynaj jezeli czujesz ze jeszcze nie jestes rozgrzany.
Swoja droga rozgrzane sciegna mozna porownac do plasteliny, a nie rozgrzane do kruchej modeliny.
Logiczne jest w ktorym stanie lepiej jest je rozciagac.
Jezeli czujesz ze jestes juz gotowy mozesz przystapic do glownej czesci treningu.

Teraz jezeli czujesz ze naprawde zrobiles wszystko zeby bylo OK musze Cie zawiesc.
Oprocz rozgrzewki jest jeszcze jedna wazna rzecz mianowicie ochloniecie.
Czesto koniec treningu wyglada tak:
21:28 - dalej dalej jeszcze jedna seria dajcie z siebie wszystko
21:30 - dobra dziekuje wszystki za trenig idziemy do domu
Ty przestajesz cwiczyc w ciagu jednej minuty ale Twoje cialo dopiero zaczyna zwalniac,
caly czas produkuje i wysyla do Twoich miesni nadwyzke tlenu i skladnikow odzywczych ktore nie sa
juz tam potrzebne i zalegaja w miesniach. Czasem stan ten niektorzy myla z zakwasami.
Na koniec bardzo polecam rozciaganie statyczne. Oprocz tego ze pozwoli Ci ochlonac, to pod koniec treningu
jest najefektywniejsze i da najlepsze rezultaty.
Pamietaj ze jezeli bedziesz sie stopniowo sie rozgrzewal przed treningiem to bedzie
on dawal wiecej korzysci a jezeli nalezycie ochloniesz to zregenerujesz sie szybciej.


Z pierwszym artem dalem troche d... podobnego szukalem i nie znalazlem, chociaz szczerz to przegladarka nie jest
zbyt precyzyjna...
Korzystalem ze strony http://www.totalmartialartssupplies.com/why-warm-up.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49610 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
no ladnie ladnie ;D
ja nie lubie rozgrzwki ale jak mus to mus ;]
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 2465 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 13265
Dzisiaj uslyszalem ze dobra rozgrzewka jest wtedy gdy jestes tak zmeczony ze masz ochote uciec do domu ale nie masz na to sil :D
a tak z ciekawosci ile u Was zajmuje rozgrzeka? u mnie to okolo 30 minut z 90 minut treningu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 691 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8789
u mnie ze 30 minut czasem torche wiecej plus 60 minut trening i na koniec spairngi :D po niech czasem jakas siolwka w sumie ze 2h treningi trwaja
ogólnie mam taka rogrzewke ze bedac na kazdym trneingu cwiczac caly czas nawet po pol roku czasem mialem ochote rzucic to w choelre i pojsc do domu :D
tak to jest jak caly czas sie zwieksza intensywnosc :P
ogólnie sparingi na koenic takiego treningu sa duzo bezpieczniejsze niz na poczatku bo akzdy chociaz jakby chcial na 100% poleciec to nei ma szans gdzies po 15 minutach juz ciekzo rece utryzma w gardzie ;P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 4645 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 16509
ogólnie sparingi na koenic takiego treningu sa duzo bezpieczniejsze
I jesteś lepiej rozgrzany wtedy szybciej reagujesz na ciosy...
Łajny ARtT... SOG jak wejdzie

Dopóki walczysz Jesteś zwycięzcą...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 1163 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13320
Nieźle. Dobry art i ważne przypomnienie o "ochłonięciu". Sog.

Denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rękawice na początek

Następny temat

DZIAŁANIA OCHRONNE W OCHRONIE PLACÓWEK DYPLOMATYCZNYCH

nutlove nowy