SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[SZYBKO] Potrzebna dieta 10-dniowa !

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2449

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 152
Witam serdecznie, jestem uczniem technikum gastronomicznego o profilu kucharskim. Muszę przyznać że wbrew wybranemu kierunkowi nie czuję się w tym najlepiej, a już w ogóle jeśli chodzi o dietetykę - to tak ku woli wyjaśnienia, żeby nie było że "uczysz się w takiej szkole a nie wiesz jak...". Po prostu chcę zdać ją pozytywnie i mieć z tym spokój.

Potrzebuję zrobić tzw. dekadówkę, czyli jadłospis 10-dniowy, który jest przedstawiony dla mężczyzn w grupie wiekowej 16-20 lat. Podstawowe przeciwwskazania i ograniczenia:
- alkohol,
- kawa,
- napoje energetyczne,
- ostre przyprawy,
- wskazane są 4 posiłki ( jednakże ja potrzebuję ich 5 ).

Na podstawie tych kilku prostych zasad potrzebuję stworzyć jadłospis. Dla ludzi którzy się na tym znają logicznym jest, że jadłospis powinien zawierać odpowiednią wartość kaloryczną na dany dzień, a dokładniej w przedziale 3500-3700 kcal.

Bardzo tego potrzebuję, od tego zależy mój rok, w akcie desperacji szukałem czegoś podobnego na "guglach", dzwoniłem nawet po kilku dietetykach z zamiarem poproszenia o jakiś przykładowy jadłospis, jednak jak na złość albo nikt nie odbierał, albo chcieli za przykładowy jadłospis pieniądze...

Czy ktoś z Was ma dostęp do czegoś takiego ? Na prawdę strasznie mi na tym zależy, proszę o pomoc :/

PS: Mam na to czas do środy ( 11 maj ), a właściwie to do wtorku wieczorem.

Waga: 138kg
Cel: 120kg

Do celu: 15kg
Zrzucone: 3kg

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
Wszytsko masz w postach podwieszonych.

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 152
s.m.p.a. - zabij mnie, zbanuj, cokolwiek, ale wstaw linka do takiego tematu. Tyle tego tutaj jest że nie potrafię się we wszystkim odnaleźć. Zaznaczam tylko że to nie ma być dieta która powoduje spalanie, w ogóle nie ma powodować przybytków i ubytków, jedynie ma być formą zdrowego trybu życia.

Waga: 138kg
Cel: 120kg

Do celu: 15kg
Zrzucone: 3kg

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
[http://www.sfd.pl/temat314751] - Dla początkujących (dieta)
[http://www.sfd.pl/temat373792] - 10 wskazówek żywieniowych
[http://www.sfd.pl/temat367367] - Podstawy układania diety
[http://www.sfd.pl/temat523670] - Podstawy układania diety (nakierowywanie), start strona 2

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 6924 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 117946
edit: widze, ze juz s.m.p.a. Ci podał linki

Zmieniony przez - lukash_g w dniu 2011-05-09 19:43:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 152
Z tym że ja potrzebuję ogólnego spisu, coś jak to:

[quote]PONIEDZIAŁEK
śniadanie: kawa z mlekiem, pieczywo (razowe, pszenne), dżem, ser biały;
II śniadanie: bułka, plasterek szynki, liść sałaty i kilka plasterków ogórka;
obiad: zupa jarzynowa, schabowy z piersi kurczaka, ziemniaki, surówka z kapusty pekińskiej, kompot
deser: jabłka zapiekane z kremem
kolacja: jajecznica z kiełbasą i szczypiorkiem, pieczywo, herbata.


WTOREK
śniadanie: herbata, pieczywo mieszane, wędlina, masło, pomidor;
II śniadanie: pieczywo, pasta jajeczna, rzodkiewki;
obiad: krupnik na żeberkach, pierożki z jagodami ze śmietaną, kompot
deser: sernik na zimno z owocami
kolacja: sałatka z kurczaka, pieczywo, herbata.


ŚRODA
śniadanie: kawa z mlekiem, pieczywo mieszane, twarożek ze szczypiorkiem;
II śniadanie: kanapka z pastą z ryby wędzonej, rzodkiewki;
obiad: zupa z kapusty słodkiej, gulasz mięsno - warzywny z kaszą gryczaną, surówka z marchwi z jabłkiem
deser - galaretka z sezonowymi owocami;
kolacja: ryż z jabłkami


CZWARTEK
śniadanie: parówki, pieczywo, herbata;
II śniadanie: kanapka z pasztetem, liść sałaty, rzodkiewki;
obiad: botwinka (barszczyk), paszteciki z mięsem, sałata ze szczypiorkiem i śmietaną, kompot deser: budyń z sosem owocowym
kolacja: sałatka śledziowa, pieczywo, herbata


PIĄTEK
śniadanie: kakao, serek topiony, pieczywo, masło, dżem;
II śniadanie: bułeczka kajzerka, jogurt owocowy
obiad: zupa owocowa z makaronem, ryba w sosie greckim, ziemniaki
deser - szarlotka z bitą śmietaną;
kolacja: jaja w sosie majonezowym ze szczypiorkiem, herbata, pieczywo


SOBOTA
śniadanie: kluski lane na mleku, pieczywo, marmolada, masło;
II śniadanie: domowe bułeczki z serem, kakao;
obiad: zupa grzybowa (pieczarkowa), pulpety w sosie pomidorowym, ziemniaki, surówka z białej kapusty;
kolacja: zapiekanka z makaronem, wędliną i warzywami, pomidor z cebulką;


NIEDZIELA
śniadanie: wędlina, pieczywo, ogórek, sałata, rzodkiewka, jajko na miękko, herbata;
II śniadanie: placek kruchy z sezonowymi owocami (rabarbar, truskawki, maliny, jagody, itp.);
obiad: rosół z makaronem, kurczak pieczony, ryż, mizeria, kompot,
deser - wieniec truskawkowy;
kolacja: naleśniki z serem i śmietaną, ze świeżymi owocami lub konfiturą wiśniową.


Zmieniony przez - 19NRSL20 w dniu 2011-05-09 19:44:01

Waga: 138kg
Cel: 120kg

Do celu: 15kg
Zrzucone: 3kg

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 425 Napisanych postów 56364 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 184874
10 wskazówek żywieniowych

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 152
Może jestem ślepy, ale nie widzę tam czegoś podobnego do planu żywieniowego.

Waga: 138kg
Cel: 120kg

Do celu: 15kg
Zrzucone: 3kg

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 152
Tak, owszem, widzę wskazówki dt. układania, jednak ja potrzebuję czegoś gotowego, na prawdę nie wierzę że nigdzie czegoś takiego nie ma.

Waga: 138kg
Cel: 120kg

Do celu: 15kg
Zrzucone: 3kg

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2568
tak trudno samemu ułożyć po przeczytaniu tych wątków?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 152
Nie mogę sobie pozwolić na metodę prób i błędów, to nie jest jadłospis, który będzie stosowany przez jakąkolwiek osobę, to ma być jedynie wyidealizowany szablon który muszę oddać nauczycielowi. A sam jadłospis to pestka, sam muszę jeszcze obliczyć wartość BTW, kcal, NNKT, PP i ważnych witamin w każdym produkcie, podać normę itd. Więc potrzebuję jadłospis którego nie będę musiał 100x poprawiać, bo to marnuje jedynie bardzo cenny czas, a jak mówiłem - muszę to oddać do środy rano.

Waga: 138kg
Cel: 120kg

Do celu: 15kg
Zrzucone: 3kg

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

hyperdrive 3.0+ razem z bsn atro phex ??

Następny temat

LOW CABS do oceny .........

sosy