SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[Prośba o plan] Trening ogólnorozwojowy

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8917

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 39
Witam!
Wiem, że takich tematów na forum były tony, ale właśnie w tym jest problem - za dużo informacji! Nie jestem w stanie tego wszystkiego przetrawić i już po paru postach mam totalny mętlik w głowie.. Dlatego chciałem prosić, żebyści mi pomogli ułożyć jakiś trening ogólnorozwojowy.. Trochę danych o mnie:

- bawię się trochę w le parkour (aka free running), więc potrzebuję mieć silne właściwie wszystkie partie ciała;
- jestem bardzo sztywny, pomimo iż ogólnie uprawiam sporo sportu.. zależałoby mi na rozciągnięciu przedewszystkim (ale nie tylko!) kręgosłupa, aby np. być w stanie zrobić mostek ze stania (marzy mi się robienie fiflaków i backflip'ów );
- mam 18lat, ważę 76kg, wzrost ok 176cm;
- mam do dyspozycji nieźle wyposażoną siłownię (myślałem o 3xtyg: pon, śr, pt) i basen (wt i czw);
- jestem strasznym leniem, więc potrzebuję z góry ustalonego planu, którego miałbym się trzymac;
- na siłowni już trenowałem. zaczałem jakieś 3 lata temu, ale własciwie nigdy nie dłużej niż 4-6miesięcy pod rząd, potem zawsze jakaś przerwa. Tak czy siak mam już jakieś doświadczenie, znam podstawowe ćwiczenia na poszczególne partie ciała i chyba wiem, jak się nie skrzywidzić na różnych urządzeniach..
- biegam, gram w piłkę, w siatkę i kiedyś sporo jeździłem na rowerze, więc nogi mam w miarę silne (aczkolwiek kilka dodatkowych cm wyskoku byłoby miłe.. ). Zależałoby mi najbardziej na rozwinięciu brzucha, pleców i ogólnie górnych partii ciała;
- jestem w klasie maturalnej, więc mam trochę ograniczony czas, ale w tyg po lekcjach min. 1-1.5h nie powinno byc problemem;
- nie chcę brać żadnych suplementów (nie mówiąc już o sterydach!), ale kilka porad co do zrównoważonej diety byłoby całkiem na miejscu;
- jakby coś jeszcze było ważne, to pytajcie.

Jeszcze raz mówię - wiem, że o tym juz było. Ale daliście różnym ludziom tyle rad, że nie wiem z których skorzystac.. Liczę na wyrozumiałość i sensowne wypowiedzi.. Z góry dzięki!
pzdr
Filip
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 475 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 2196
Moja odpowiedz nie bedzie cie satysfakconowala, ale coz..
Pod wieloma punktami ktore wymieniles sam bym sie podpisal. A pod punktem o lenistwie to obiema rekami. Ale ten punkt jest kluczowy. Tez lubie le parkour i jak ogladalem filmy z francuzami czy anglikami to myslalem ze to jest na prawde cos. Ale pozniej przejrzalem sporo polskich produkcji, rozmawialem z ludzmi i doszedlem do wniosku, ze to nic specjalnego. Jest tylko jeden problem - trzeba chciec. I nie pisac na forum durnych postow (nie obraz sie, to moje zdanie, mam do niego prawo), tylko poswiecic pare godzin, poczytac, poanalizowac i zrobic sobie szkic planu treningowego uwzglednijacego zakladane cele w stosunku do czasu, predyspozycji i mozliwosci treningowych. A jak to zrobisz, to w pole i dzialac. Twoj plan bedzie zawieral bledy, no pewnie (wazne, zeby ci nie zagrazaly). Ale proces treningu nie trwa 2 tygodnie. Zawsze zdazysz te bledy poprawic w miare nabierania doswiadczenia i wiedzy. Tylko tak da sie cos osiagnac dodatkowo przy pelnym zaangazowaniu intelektualnym w proces treningu, a nie odrabianiem gotowych programow, chocby byly najlepsze. Moim zdaniem wszyscy, ktorzy tutaj prosza o napisanie gotowych planow treningowych tak na prawde nie osiagna nigdy dobrych wynikow, bo juz na samym wstepie ia po najmniejszej lini oporu. Mozesz sie pytac ile wlezie o poszczegolne cwiczenia, techniki, sposoby i tricki, ale radzilbym samemu to wszytko do kupy poskladac. A i jeszcze jedno. To co napisales o gotowych planach treningowych i tym, ze bez dokladnej rozpiski nie chce ci sie dzialac. To nic innego jak bzdurne przekonanie obronne w twojej glowie. Twoj organizm broni sie w ten sposob przed nadmiarem pracy. Kwestia polega natym, ze to twoja glowa musi rzadzic twoim cialem, a nie odwrotnie, jak to ma na pewno miejsce do teraz. Uwierz mi. Sam z tym walcze. Od niedawna skutecznie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pas do asekuracji

Następny temat

trening dla rowerzysty, siła nóg, kondycja. Porady, pomoc, poprawki

Wheyvita