SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[Poczatkujacy], problem z wyliczeniami diety, pomozcie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2560

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 400
Czesc

Otoz wczoraj zabralem sie za ukladanie diety redukcyjnej wg artykulu Tyki "Dieta - zrob to sam" (i po duzej ilosci innych artykulow), ale juz na poczatku cos mi nie poszlo :/
Mam 24 lata, 88 kg wagi, 168 cm wzrostu (tragicznie, nie?). Moja aktywnosc w ciagu dnia rozpisalem nastepujaco:
- 8 h odpoczynek (sen, drzemka)
- 13 h bardzo lekka (praca przy komputerze z racji zawodu)
- 1 h lekka (droga do pracy itp)
- 1 h umiarkowana (rower, bieganie) - mam w planach :)
- 1 h ciezka (silownia) - to juz robie

I tu pierwsze pytanie, jesli cwicze na silowni 3 x tyg, a w pozostale dni jakies bieganie albo rower (chyba ze polecacie cos innego?), to jak to uwzglednic w tym planie aktywnosci? Poprawcie prosze.

Z tych wyliczen wyszly mi nastepujace dane:
BMR = 1955
Activity = 1466
Suma = 3421
Jako ze to redukcja ograniczylem 2900 kcal.

Teraz makroskladniki:
- b 2g/kg
- w 3,5g/kg (jako ze codziennie cos bede robil)
- t 1,22 g/kg (no i tu cos dziwnego)

No i tu jest kolejny problem. Z tego co czytalem to w redukcji tluszcze powinny byc w ilosci max 1g/kg a u mnie troche wiecej wyszlo. Czy gdzies sie walnalem? Moze w aktywnosci? A moze to tak ma byc?

Skorygujcie, prosze.
Jak uloze diete do konca juz po poprawkach, to poprosze Was o ocene :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 3246 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 14357
Jest ok 3.5ww 2b 1t i od tego zacznij i musisz sam obserwowac swoje cialo i kombinowac a tymi tluszczami sie nie przejmuj bo przeciez nie bedziesz zjadac dokladnie tyle co wyliczysz

misiek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 15094 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 101685
zapotrzebowanie mniej więcej ok. od takiego startuj i jak Luki pisał, obserwuj sktuki i ewentualnie odejmuj dalej kcal z węgli.
"Z tego co czytalem to w redukcji tluszcze powinny byc w ilosci max 1g/kg"
nie wiem gdzie to czytaleś. to nie prawda.

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 400
To framgent artykulu Tyki:
"Przeciętnie na tradycyjnych dietach redukcyjnych zaleca się spożycie od 0,5 grama do 1 grama tłuszczy na 1 kg masy ciała"

Dlatego troche sie zaniepokoilem jak mi wyszlo 1,22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 3246 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 14357
spoko jeszcze nie zaczales a juz panikujesz

misiek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 400
wlasnie dlatego ze jeszcze nie zaczalem i nie bardzo mam z tym jakiekolwiek doswiadczenia to wole zapytac, bo jak juz mam robic to wolalbym zeby to jakos w miare poprawnie bylo :]
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 15094 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 101685
spokojnie możesz dać więcej niż 1g/kg tłuszczu.
białko 2-2,2g/kg, węgli mało, więc czymś trzeba zapotrzebowanie dopełnić. właśnie tłuszczem.
a im mniej węgli, tym więcej tłuszczu będzie.

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 73 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 570
W dni nietreningowe powinienes robic jakis trening aerobowy ... np rowerek czy bieganie ... ja osobiscie tak robie i efekty widac dobrze. :)

Ej! Nie wiesz co jest ? Chcesz mała klapsa ???

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 400
czesc

zabralem sie za ukladanie diety z takimi parametrami jakie podaliscie, ale kurde to nie jest taka prosta robota, poza tym widze przegladajac diety innych, ze to dosc droga zabawa jest :/ jesli ludzie wydaja na diete ok 400 miesiecznie... czy to koniecznie musi byc tak malo przyjazne dla kieszeni? czy macie moze jakies sposoby na to?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 15094 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 101685
jedyne rzeczy drogie na diecie to tłuszcze. innych dużych wadatków nie widzę.
nikt nie każde codziennie jeśc kurczaka. są inne mięsa, są twarogi, są ryby.
węgle też raczej niedrogo- owsiane płatki, kasze, ryż, makarony...
lepiej wydać więcej na jedzenie, niż później w niepotrzebne odżywki pakować.

Zmieniony przez - wylliam w dniu 2006-03-15 10:26:48

"Jak kraść, to miliony.
Jak ruchać, to księżniczki"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 400
wlasnie, czym mozna zastapic tego "slawnego" kurczaka na obiad (jakies paluszki rybne, filety itp)?, bo tak codziennie to przegienie, i czy on ma byc gotowany czy smazony?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wieeeeeeeeelki problem :-/

Następny temat

moja dieta

Fruzelina