SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[Dziennik] Redukcja czyli Spalam się...

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8343

Formularz - Proszę o pomoc

Zdjęcie sylwetki (mile widziane)

Załączone

Wiek

35

Waga

91

Wzrost

176

Staż treningowy

Na siłowni - 0, Biegałem regularnie w latach 2017-2018 (1500 / 1000 km w roku) - maraton w roku 2017-tym i wracam do biegania.

Obwód pasa

100

Obwód klatki piersiowej

102

Obwód uda

61

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

4 x tydz. biegi (aktualnie 30 km tygodniowo, do końca roku dystans zwiększy się do około 43 km/tydz. Interwały i biegi długie - patrz cel)

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

Brak

Stan zdrowia

Dobry

Preferowane formy aktywności fizycznej

Siłowe uzupełnienie biegów by w miarę możliwości zredukować się i zadbać o mięśnie ze względu na ryzyko ich "spalenia" przy dłuższej aktywności biegowej.

Stosowane wcześniej diety (rozklad białko/ węglowodany/ tłuszcze)

Lata temu (pewnie ponad 10 lat temu) jakieś głupoty typu Kopenhaska, przy treningu do maratonu raczej nic konkretnego, bardziej rozsądne jedzenie i mniej śmieci.

Wrażliwość na stymulanty

Brak/nie wiem

Możliwosci finansowe

Nie stawiam ograniczeń

Cel/problem/opis

Po przerwie wróciłem do biegania. W dłuższej perspektywie mam plan biegów długodystansowych - obecnie biegam regularnie 5-10 km, w tym roku zaliczę jeszcze półmaraton, w kolejnym roku maraton. Później chciałbym wydłużać dystans by dojść do biegów ultra -
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 39 Napisanych postów 120 Wiek 36 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2029
@Viki ...no zobaczymy i u mnie jak to wyjdzie...na razie będę coś tam wprowadzał - mam w domu trochę żelastwa, jakieś kettle, ławkę sztangę długą, krótszą łamaną plus drążek i drabinkę gimnastyczną - coś można pokombinować.

Dodatkowo ostatnio zakupiłem ergometr żeby jakoś urozmaicić cardio, ale też oczywiście trzeba uważać bo łatwo przegiąć.

@Hesia ... Tak z rozciąganiem/rozluźnianiem to jestem na pewno winny zaniedbań. Teraz zwłaszcza po dłuższych biegach robiłem jakieś podstawowy stretching...ale na pewno wymaga to baczniejszej uwagi. Jeśli masz jakieś zestawy / pomysły będę wdzięczny za sugestie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 484 Napisanych postów 603 Wiek 34 lat Na forum 176 dni Przeczytanych tematów 5181
Zrób sobie kiedyś praktykę z tego filmu. Jest długi, ale pierwsze 5 i ostatnie 10 minut to relaksacja, można pominąć.




Nie dlatego, że jest najlepszy, ale dlatego, że nauczysz się, co robić. Po pierwsze, będziesz wiedział, co to znaczy mieć odpowiednio rozgrzane nogi i jak ustawiać biodra, żeby w ogóle rozciąganie miało szansę zaistnieć ;) Nie wiem, czy da się polecić uniwersalny zestaw, bo wszystko zależy od tego, na jakim etapie jesteś i którą pozycję najlepiej czujesz. Moim zdaniem jak ktoś nie lubi rozciągania to najlepiej znaleźć swoje ulubione, komfortowe pozycje, co do których masz pewność, że robisz je dobrze. Na tym kanale jest cała playlista z jogą dla biegaczy, ale też nie musisz koniecznie cisnąć godziny jogi, żeby się porozciągać, chodzi raczej o to, by parę razy zrobić to z dokładną instrukcją i się tego nauczyć. A potem wybrać sobie kilka ulubionych pozycji (oczywiście tak je dobrać, by rozciągać wszystko, co trzeba: tylną taśmę, przednią taśmę plus jeszcze coś na otwieranie bioder, to minimum).
I jeszcze na koniec dodam, że w rozciąganiu jogą w tym stylu fajne są te przejścia między kolejnymi pozycjami, bo one z jednej strony podtrzymują odpowiednie rozgrzanie, a z drugiej pozwalają się rozluźnić całemu ciału po danej pozycji (często jak człowiek sobie chwilę poleży w jakiejś asanie to podnosi się sztywny ).

A jeśli nie chcesz inwestować aż tyle czasu w naukę i joga to dla Ciebie fuj zabawa dla bab to... polecam zestaw do szpagatu :D Serio, wypróbowałam kiedyś go i jest super, bo faktycznie początek dobrze przygotowuje, a potem w dość prosty sposób możesz przepracować sobie wszystkie podstawowe problemy biegaczy. Tylko po prostu nie będziesz prawdopodobnie tak głęboko wchodził w pozycje jak ta babka. Nie wiem, czy dla kogoś bardzo sztywnego to będzie dobre, musisz sprawdzić, czy w ogóle ogarniasz. I nie musisz na koniec w ogóle próbować podejścia pod szpagat, nie jest Ci to do niczego potrzebne.
Ogólnie Purczyńskiego warto pooglądać, na pewno ma jakieś filmy o rozciąganiu nóg i bioder, a tłumaczy świetnie.





W każdym razie moja ogólna rada brzmi: nie szukaj superzestawów tylko zainwestuj czas, by nauczyć się rozciągania, bo tak naprawdę możesz jechać latami na tych samych trzech ćwiczeniach, jeśli tylko wiesz, jak dokładnie się ustawić.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 9254 Napisanych postów 16565 Wiek 38 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 569737
Chciałabym znaleźć godzinę spokoju żeby się porozciągać
Ostatnio na grupie biegowej dziewczyny polecały ten zestaw, ale jeszcze nie próbowałam


...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 39 Napisanych postów 120 Wiek 36 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2029
Dzięki dziewczyny....już chyba wyrosłem z tego "że to dla bab" :D ...jak działa to super :D

Spróbuję, zawsze to coś nowego, a "nusz-widelec" się sprawdzi. Nie żebym grzeszył ilością wolnego czasu, ale jak się już dzieciarnia uda na nocny odpoczynek, to może zamiast scrollowania SFD trochę się powyginam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 484 Napisanych postów 603 Wiek 34 lat Na forum 176 dni Przeczytanych tematów 5181
Ja tam często wyginam się i skroluję jednocześnie XD Jak się raz nauczysz to potem zacznij z żoną serial oglądać i te 45 minut odcinka to akurat idealnie na rozgrzewkę z rozciąganiem. A potem człowiek taki porządnie nasmarowany się czuje :D
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 39 Napisanych postów 120 Wiek 36 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2029
Dobry pomysł...tak ostatnio wiosłowanie robiłem...czas leci jak z bicza trzasł...tylko trzeba słuchawki jakieś...bo dość głośno ten ergometr chodzi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Jest liderem w tym dziale Szacuny 39 Napisanych postów 120 Wiek 36 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2029
[18.11.2021] Status

Dziś dość długa sesja, a właściwie sesje treningowe.

Najpierw spokojny bieg - 45 min. Zakończony niespodziewanym sprintem do domu gdyż trochę źle obliczyliśmy plany na wieczór czasowo.



Potem krótka sesja core dosłownie 10 min , 2 serie kilku podstawowych ćwiczeń:



Następnie coś tam zacząłem się bawić siłowo.

Dla rozgrzewki jedna seria poprzednich ćwiczeń:
12 x (Wspięcia na palce, Wykroki, Bench presses hantlami, przysiady z kettlem, odwrotne pompki)

Następnie taki trening właściwy:



Żadne to ciężary ale od czegoś muszę zacząć, a i tak najważniejsze było popracować nad techniką.
Coś tam nagrałem, więc jak wrzucę na YT to podlinkuję do oceny.

Dziś miska całkiem sensownie...trochę za mało węgli kosztem białka i tłuszczu, ale już co raz bardziej łapię system.


Jutro ostatni dzień treningu w tym tygodniu. Potem dwa dni odpoczynku bo podczas wyjazdu będzie napięty grafik od rana do późnego wieczora...5 dni treningu więc i 2 dni odpoczynku w weekend. Mam nadzieję, że jedzonko będzie sensowne, bo będą nas tam karmić i nie bardzo będzie wpływ na to co trafi na talerz. Zobaczymy.

Jutro jeszcze rankiem dłuższy bieg w lesie na trasie przyszłego ultra i tydzień treningowo będzie można uznać za zaliczony.


Zmieniony przez - hannibal_lecter w dniu 18/11/2021 23:30:49
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 9254 Napisanych postów 16565 Wiek 38 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 569737
Takie wiosło to fajna sprawa, podobnie jak drabinka czy kettle, można ciekawe treningi wymyślać szkoda że nie mam miejsca na dodatkowy sprzęt
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kreatyna

nutloveb