SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[DT] Fit Małżeństwo Nikki & Tygrysekk

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 452979

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 1419 Wiek 38 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 651130
Jeśli dobrze rozumiem to proponujesz taki schemat:
kgx3 + x3 + x3 + x2 +x2 ? (to tylko przykład, bo może wyjść że uda się wszędzie po x3, a może być tak, że ostatnie dwie będą po x1).
A na jakim poziomie dobrałbyś ciężar dla tych trójek? Podobnie jak pisałem, czyli byłby to maź dla załóżmy 6 powtórzeń, czy przy x3 nieznacznie być ciężar zwiększył?
Jakie przerwy proponujesz w ramach clustera. 20 sekund będzie ok?


Zmieniony przez - Tygrysekk w dniu 2018-06-01 09:35:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3133 Napisanych postów 28534 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 633276
Jeśli dobrze rozumiem to proponujesz taki schemat:
kgx3 + x3 + x3 + x2 +x2 ? (to tylko przykład, bo może wyjść że uda się wszędzie po x3, a może być tak, że ostatnie dwie będą po x1).

O to chodzi

A na jakim poziomie dobrałbyś ciężar dla tych trójek? Podobnie jak pisałem, czyli byłby to maź dla załóżmy 6 powtórzeń, czy przy x3 nieznacznie być ciężar zwiększył?

Ja bym zaczął nisko - na początek w pierwszym treningu to koło 60% ciężaru docelowego i z treningu na trening dokładać lekko a ewentualnie odejmować finalnie powtórzeń trochę.

Jakie przerwy proponujesz w ramach clustera. 20 sekund będzie ok?

Moja ulubiona przerwa to 3 głębokie oddechy. Pod koniec serii może ich być więcej.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10735 Napisanych postów 45922 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Tygrysekk
Jeśli dobrze rozumiem to proponujesz taki schemat:
kgx3 + x3 + x3 + x2 +x2 ? (to tylko przykład, bo może wyjść że uda się wszędzie po x3, a może być tak, że ostatnie dwie będą po x1).
A na jakim poziomie dobrałbyś ciężar dla tych trójek? Podobnie jak pisałem, czyli byłby to maź dla załóżmy 6 powtórzeń, czy przy x3 nieznacznie być ciężar zwiększył?
Jakie przerwy proponujesz w ramach clustera. 20 sekund będzie ok?



Zmieniony przez - Tygrysekk w dniu 2018-06-01 09:35:57

Ciekawa ta metoda, muszę poczytać coś więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3133 Napisanych postów 28534 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 633276
W internecie jest omawiana w kontekście treningu siłowego i w raczej dość klasycznym wąskim rozumieniu. tymczasem jest to bardzo szeroka metoda dająca pole do zastosowania wielu wariantów. Warto stosować - przynajmniej okresowo.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10735 Napisanych postów 45922 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
nightingal
W internecie jest omawiana w kontekście treningu siłowego i w raczej dość klasycznym wąskim rozumieniu. tymczasem jest to bardzo szeroka metoda dająca pole do zastosowania wielu wariantów. Warto stosować - przynajmniej okresowo.

Już znalazłam dość szerokie opracowanie różnych wersji tej metody.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2574 Napisanych postów 6213 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 187553
robiłam przysiady w clusterach po 3 powtórzenia i świetnie się u mnie sprawdziła ta metoda, kiedy miałam ogromne problemy z progresem i wydolnością przy większych zakresach powtórzeń; można się fajnie ''oswoić'' z większym ciężarem


Zmieniony przez - missInvincible w dniu 01/06/2018 15:48:59

""Doubt is enemy number one of progression"
Dziennik : http://www.sfd.pl/DT_MissInvincible-t1065640.html

Blog kulinarny: http://www.sfd.pl/[BLOG]_MissInvincible_w_kuchni-t1100371.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10735 Napisanych postów 45922 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Mam ochotę wprowadzić to u siebie np. przy wiosłowaniu, MC lub WL. Np jeśli max na 5 powt mam 55 kg, to robię 55kg x 3+3+3, tylko nie wiem, jakie serie rozgrzewkowe zrobić wcześniej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3133 Napisanych postów 28534 Wiek 40 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 633276
Mi się wydaje że na clustery to masz jeszcze czas. Na początek to ze dwie trzy serie robocze na znaczącym ciężarze są i prostsze i pewnie też dadzą fajny efekt.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10735 Napisanych postów 45922 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
nightingal
Mi się wydaje że na clustery to masz jeszcze czas. Na początek to ze dwie trzy serie robocze na znaczącym ciężarze są i prostsze i pewnie też dadzą fajny efekt.
Ok Night, w sumie racja, ja i tak za dużo kombinuję czasem dobrze głosu rozsądku posłuchać...



Zmieniony przez - Tsubame33 w dniu 2018-06-01 19:52:37
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 1419 Wiek 38 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 651130
01.06.2018 Push

1. Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej "+" (8 serii)
10kg x10 / 20kg x8 / 25kg x6 / 30kg x3 / 35kg x3+3+2 / 32,5kg x3+3+2 / 30kg x3+3+3 / 25kg x3+3+3+3+3+3
10kg x10 / 15kg x8 / 20kg x6 / 25kg x4 / 30kg x2 / 35kg x7 / 35kg x5 / 30kg x9 / 25kg x11
10kg x10 / 15kg x8 / 20kg x6 / 25kg x4 / 30kg x2 / 35kg x7 / 35kg x6 / 30kg x8 / 25kg x11
10kg x10 / 15kg x8 / 20kg x6 / 25kg x4 / 30kg x2 / 35kg x6 / 35kg x5 / 30kg x8 / 25kg x10
15kg x9 / 25kg x7 / 30kg x5 / 35kg x6 / 32,5kg x7 / 30kg x8 / 30kg x6 / 25kg x10
15kg x9 / 25kg x7 / 30kg x5 / 35kg x6 / 32,5kg x6 / 30kg x8 / 30kg x6 / 25kg x9
15kg x9 / 25kg x7 / 30kg x5 / 35kg x6 / 32,5kg x6 / 30kg x8 / 30kg x5 / 25kg x9
15kg x9 / 25kg x7 / 30kg x5 / 35kg x6 / 32,5kg x6 / 30kg x7 / 30kg x6 / 25kg x8
15kg x9 / 25kg x7 / 30kg x5 / 35kg x6 / 32,5kg x6 / 30kg x7 / 30kg x5 / 25kg x8

2. Wypychanie nóg na suwnicy / Przysiady (8 serii)
40kg x10 / 50kg x8 / 60kg x6 / 70kg x3 / 80kg x3+3+3 / 80kg x3+3+3 / 80kg x3+3+3 / 65kg x3+3+3+3+3+3 (Przysiady)
20kg x10 / 40kg x8 / 50kg x6 / 60kg x4 / 70kg x2 / 80kg x6 / 80kg x6 / 65kg x10 / 50kg x12 (Przysiady)
20kg x10 / 40kg x8 / 50kg x6 / 60kg x4 / 70kg x2 / 80kg x6 / 80kg x6 / 65kg x10 / 50kg x12 (Przysiady)
20kg x10 / 40kg x8 / 50kg x6 / 60kg x4 / 70kg x2 / 75kg x8 / 75kg x8 / 65kg x10 / 50kg x12 (Przysiady)
40kg x10 / 55kg x8 / 65kg x6 / 75kg x8 / 75kg x8 / 75kg x8 / 75kg x8 / 50kg x12 (Przysiady)
40kg x10 / 50kg x8 / 60kg x6 / 70kg x8 / 70kg x8 / 70kg x8 / 70kg x8 / 50kg x12 (Przysiady)
100kg x10 / 150kg x8 / 180kg x6 / 200kg x8 / 200kg x8 / 200kg x8 / 200kg x8 / 150kg x15
100kg x10 / 150kg x8 / 180kg x6 / 200kg x8 / 200kg x8 / 200kg x8 / 200kg x8 / 150kg x15
100kg x10 / 150kg x8 / 180kg x6 / 200kg x8 / 200kg x8 / 200kg x8 / 200kg x8 / 150kg x15

3. Wyciskanie sztangielek siedząc (8 serii)
20kg x 10 / 30kg x 8 / 40kg x 6 / 50kg x3+3+3 / 50kg x3+3+3 / 50kg x3+3+3 (Wyciskanie na maszynie)
10kg x10 / 12,5kg x8 / 15kg x6 / 17,5kg x4 / 20kg x2 / 22,5kg x6 / 22,5kg x6 / 17,5kg x9 / 15kg x12
10kg x10 / 12,5kg x8 / 15kg x6 / 17,5kg x4 / 20kg x2 / 22,5kg x8 / 22,5kg x8 / 17,5kg x10 / 15kg x13
10kg x10 / 12,5kg x8 / 15kg x6 / 17,5kg x4 / 20kg x2 / 22,5kg x6 / 22,5kg x5 / 20kg x6 / 15kg x9
10kg x9 / 15kg x7 / 17,5kg x5 / 20kg x8 / 20kg x8 / 20kg x7 / 20kg x6 / 15kg x9
10kg x9 / 15kg x7 / 17,5kg x5 / 20kg x8 / 20kg x8 / 20kg x7 / 20kg x6 / 15kg x9
10kg x9 / 15kg x7 / 17,5kg x5 / 20kg x8 / 20kg x8 / 20kg x8 / 20kg x5 / 15kg x9
10kg x9 / 15kg x7 / 17,5kg x5 / 20kg x8 / 20kg x8 / 20kg x7 / 20kg x5 / 15kg x9
10kg x9 / 15kg x7 / 17,5kg x5 / 20kg x8 / 20kg x7 / 20kg x5 / 17,5kg x6 / 15kg x7


Zrobiłem clustery, fajna sprawa, chociaż lekko nie było.
W wyciskaniu sztangielek było ciężko, musiałem usiąść z powrotem ze sztangielkami, przytrzymać je na udach i potem z powrotem się położyć i wyciskać. Najgorszy jest pierwszy ruch w tym ćwiczeniu.
W przysiadach super sprawa.
W wyciskaniu sztangielek na barki nie robiłem, bo nie widzę tam clusterów, kiedy co chwilę z dołu trzeba sobie sztangielki zarzucić. Zmienię to ćwiczenie na sztangę. Póki co zrobiłem na maszynie.
Nie wiem czy w serii z regresem robić tą samą ilość powtórzeń w serii (w tym przypadku 3) tylko więcej serii czy podnieść ilość powtórzeń w ramach cluster set?
Poniżej filmik z przysiadów. Liczyłem do 20, ale przerwa wychodziła ok. 25 sekund z tego co widzę na filmiku.





Zmieniony przez - Tygrysekk w dniu 2018-06-02 18:50:12
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dalej widzę siebie tak samo...