SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

[BLOG]solaros - Na przekór stereotypom [Spis treści str. 1!]

temat działu:

Odchudzanie i forma po męsku

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3034260

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2487 Napisanych postów 29916 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200005
Ktos ostatnio pytał o ilość białka- tak więc dziś ok.270g białka.
Czyli tak jak pisałem/ sądziłem że jest.
Białko między 250 a 280.
Średnio wyszlo by pewnie 2,5g/ed/tydzień.
Batony trochę podniosły ilość białka ale jakby nie one to wlecialy by orzechy lub ser.Zarówno jedno jak.i drugie ma ok. 20% białka. Więc te 260g by było nadal.

I tak to wygląda w sumie codziennie:

Są widełki (tj. Mam widełki) od <-> do.
U mnie więcej niż 2g (obecnie ze względu na redukcje to dolne minimum wynosi ok 2.3g choć nie liczę ale dodałem mięso w ostatnim. Posiłku więc samoczynnie ilość bialka się podniosła o te 15-20g) i górna granica nie więcej niż 3g.
Czyli jakieś 220-290g białka.
Ile zjem to jest dobrze.
Byle nie mniej niż 200g ,no chyba że to DNT więc od czasu do czasu jak wpadnie mniej białka to też dobrze bo zrobi mały reset (i tutaj wcale nie żartuję).

Pisałem o tym już wiele razy - ale napisze jeszcze raz:
Białko jest ważne.
Bialko trzeba jeść.
Ale że względu na wiele czynników nie da się określić optymalnego spożycia/ optymalnej dawki.
Minimalna dla nas wynosi ( zależy od źródeł,bo są takie co podają ok 1,5) okolice 2g.
Przypominam że rząd dla dorosłego faceta to 800mg/kgmc.
Ale nie ma dawki maksymalnej tudzież optymalnej.
Może to być 1.8 jak 2.2 czy 2.8.
W nielicznych przypadkach może lekko ponad 3.
Trening 6-7x / tydzień.
Dwa razy dziennie.
Czy ciężka praca fizyczna.

Dla typowego Jasia jak ja (i większość) to okolice 2.2g na masie wydają się bardziej niż ok.
I ok 2.5g na redukcji podobnie.
Ale zależy od od podaży pozostałych składników.
Jeśli leci HC ( wysoko wegle) to to białko nie musi być wysoko.
Jeśli leciało LCLF / vlcd to białko można podnieść jeszcze bardziej.
Jest wiele ale.
Ale jedno ALE jest najważniejsze.
Podaż białka i efekty jakie.mamy po bialku (tj.wzrost szybkości syntezy/anabolism) nie jest wprost proporcjonalne do ilości białka jakie spożywamy.
Są enzymy/mechanizmy które ta szybkość syntezy ograniczają.
Ale.do tej pory mało o nich wiadomo.
Jedno wiadomo- że coś ostnieee co ogranicza szybkość wzrostu syntezy po spożyciu białka.

Do tego należy pamiętać że jest BIAŁKO I jest białko.
Każde białko należy wliczac (bo nie jest tak.jak.niektórzy sądzą czy sądzili) że białko roślinne jest beee bo brakuje jakiegoś aminokwasu.
Na szczęście nie bazuje my na jednym.produkcie (stąd dieta monotonna jest do doopy nie tylko ze względu na swoją monotonnosc lecz bardziej że względu na to że mogą nastąpić braki) i profil się uzupełnia.
Ale nadal pozostaje to że białko roślinne jest gorsze.
Gorsze że względu na swoją strawnosc która wynosi ok.80%.
Kiedy zwierzęce 90-95%.
Z prochu jeszcze wiecej.

Więc- czysto teoretycznie- jedząc z makaronu czy ryżu te 1oog białka faktycznie mamy w najlepszym przypadku 80g.

Pije do tego że kompletnie nie ma różnicy ( w 99% przypadków) jak jednego dnia zjemy 20-30g więcej. Drugiego mniej.
O ile dostarczamy to minimum (które jest ciezk określic ale dajmy na to te 2g, na redukcji wiecej) to jedząc gram więcej zbyt wiele więcej nie zrobimy.
Tj.szybkość syntezy nie wzrośnie o kolejne 5o% ,a by moglo się tak wydawać skoro jemy 5o% więcej.
A wzrośnie odrobinę.
5%?
10?
Może 1%?

Nobody knows.

Tak więc pije do tego że jeśli dostarczamy to minimum ,a z reguły kazdy ma to minimum pomnozone x1,3 ) bo nikt nie je 2g białka,jeśli się zdarzy dzień że zjemy mniej lub więcej to bez paniki bo kompletnie nic się nie stanie.
Ani nie schudniemy.

A juz tym bardziej nie przytujemy.


Wracają do mnie.
Więc 300g raczej nie przekrocze bo musiałbym zjeść kolejne 2oog mięsa a nie mam 4 posiłków lecz tylko 3.
Najważniejsze że każdego dnia kręce się w okolicy 250-260g.
Dzisiaj po raz kolejny się potwierdziło.
Więc nie sprawdzam do rozpoczęcia masy.
Hehe




Zmieniony przez - solaros w dniu 2016-08-04 02:49:53

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 46 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2969
Dobrze, że jest ktoś taki jak Ty kto obala mity i jest wlaśnie "na przekór stereotypom". Nie ukrywam, że sam bym nigdy nie zrobił zadowalającej formy gdyby nie IIFYM. Powinieneś mieć parę stron w jakimś czasopiśmie "kulturystycznym" żeby trochę rozjaśniać ludziom umysły... No ale nie wszystkim byłoby to na rękę ;)
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 298 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34536
można prosić o link do tego poradnika jak trzymać jedzenie podczas wakacji, bo chyba znowu przegapiłem,
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 711 Napisanych postów 9056 Wiek 34 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 98373
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2487 Napisanych postów 29916 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200005
Jardra dzięki.
Nie wiem jak to teraz wygląda- z resztą już nie pisze dużo- ale kilka lat temu sfd miało bodajże w kif'ie swoją rubrykę to parę razy cytowali moje wypociny z działu badań naukowych.
Więc jakbyś poszukał jakieś stare numery to byś coś znalazł.

Obecnie aby coś pisać- nie posiadając renomy jak Mauricz - musiałbym wygrać kilka razy miszcza polski pewnie i/lub mieć parcie na szkło.
Ani jedno ani drugie mnie nie interesuje.
A tytułu żadnego też nie mam (naukowego).
Więc nierealne raczej.
Ale dzięki.
3

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lodzianin1 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 19837 Napisanych postów 247677 Wiek 43 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1294598
nie było mnie trochę lecz widzę Sol że dalej klasa
3

treningi,cykle,suplementacja,odchudzanie,masa pisz-treningirafal@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2487 Napisanych postów 29916 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200005
Dzięki.

Wczoraj nogi i brzuch.
Dziś tak jakby cała woda z góry- bo góra mega sucha - zeszła na dół.
Dół brzucha i nogi.
Tak dwa miesiące do tyłu.
Do tego czwartek- najgorszy stan w cyklu tygodniowym.
Praca,trening i malo snu daje znać o sobie.
Więc nie fajnie.
Wiem.że minie jutro pewnie ale jednak........

Jutro Fat loading.
Brak za to carb loading w tym tygodniu.
Z fatem spróbuję trochę zaszaleć,może się uda dobić do 400 lub 500g.
W sumie dwa słoiki ulubionego masła orzechowego dałoby 350g fatu ale wolałbym z mięsa nasycony niż pchać tyle 06 w siebie.
Choć może kupię w końcu z 20 jajek i zrobię omleta na wypasione.
Dawno nie jadłem a synowi robię co drugi dzień i coraz bardziej zaczyna mnie kusić.

Choć znając życie skończy się na mascarpone w ilości 500g bo to najszybsze wyjście.



Zmieniony przez - solaros w dniu 2016-08-04 23:24:20

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 38 Napisanych postów 646 Wiek 37 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 81179
sol masz teraz na redy takie słabe okresy że nic ci się nie chce nie masz energii przez cały dzień ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2487 Napisanych postów 29916 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200005
no,np. dzis
ale jak napisalem wyzej ta sytuacja sie powtarza z tygodnia na tydzien u mnie,wiec nie panikuje

jesli masz kryzys to zapisz sobie jaki to dzien
jesli tydzień wyglada tak samo to wielce prawdopodobne za w kolejnym cyklu [za 7 lub 14 dni etc.] sie powtórzy

praca/szola,trening,sen,jakosc snu,ilosc kcal czy samych wegli te 2-4dni wczesniej
nie koniecznie musi to byc dokladnie ten sam dzien - jesli tydzien sie rozni
ale jesli ciag dni dziala na podobnej zasadzie

rozumisz?

u mnie tydzien sie nie rozni wiec wiec ze w czwartek jest lipa
tydzien temu byla i za tydzien bedzie tez,ale jeszcze wieksza bo nie bedzie ładowania


Zmieniony przez - solaros w dniu 2016-08-05 00:06:31

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 5134 Napisanych postów 15030 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 88865
Sol na podbicie tłuszczu zrób sobie deser tłuszczowy piękna sprawa a smak wymiata komu bym nie dał spróbować to wymięka. Olej kokosowy powiedzmy 40g i masło 20g rozpuszczasz to dodajesz kakao i ulubiony słodzik mieszasz i wtedy dodajesz double thick cream 100g mieszaj odrazu jak będziesz powoli dodawać double cream do uzyskania odpowiedniej konsystencji czyli nie za gęste nie za rzadkie. Taki deserek to możesz podbić fat bardzo łatwo do tych 500g. Naprawde polecam bo wymiata i głównie tłuszcze nasycone. Pozdro.
1

Aktualny BLOG http://www.sfd.pl/[BLOG]_Natan33_Living_the_dream...-t1126442.html
http://www.sfd.pl/temat215501/ stary temat i zdjęcia z przed lat
http://www.sfd.pl/temat229096/  z czasów jak jadałem owsiankę

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

redukcja do konca wakacji CKD + IF

Następny temat

Dziennik faftaqa