SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[BLOG] xQuality, testy sprawnościowe szkoła podoficerska.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1118

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10971 Napisanych postów 50338 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
A możesz napisać jakie masz wymagania sprawnościowe do szkoły podoficerskiej? Jaki kierunek?

Jaki wiek?

Co do podciągnięć to może być właśnie kwestia żywienia lub po prostu zły dzień. Wpływa na to wiele czynników. Sam ciągnę jakiś czas Armstronga i średnio wpływa na psychikę jeśli z tygodnia na tydzień tego progresu nie ma. Jak długo robisz trening Armstronga? Wydaje mi się, że to jest trening dobry na jeden cykl, później lepiej go pomieszać nawet z jakimś kalistenicznym lub prostym FBW, bo te efekty stopują. U mnie jest już raczej za długo, bo ciągnę go chyba z dziesiąty tydzień, w międzyczasie zmieniłem drążek i spowolniłem ruch, by mieć 100% pewności, że każde powtórzenie będzie zaliczone, w pewnym czasie robiłem 18 powtórzeń a wczoraj... 11 xD Tylko tutaj jeszcze basen mi doszedł, zmęczenie ramion. W pompkach spadłem z ponad setki do ~80. Za wszystko winię miskę - nie jest to prosty temat przy większej liczbie treningów.

Trzymaj się zdrowo!


Zmieniony przez - NoIdea96 w dniu 2021-08-10 12:44:34
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 129
NoIdea96
A możesz napisać jakie masz wymagania sprawnościowe do szkoły podoficerskiej? Jaki kierunek?

Jaki wiek?

Co do podciągnięć to może być właśnie kwestia żywienia lub po prostu zły dzień. Wpływa na to wiele czynników. Sam ciągnę jakiś czas Armstronga i średnio wpływa na psychikę jeśli z tygodnia na tydzień tego progresu nie ma. Jak długo robisz trening Armstronga? Wydaje mi się, że to jest trening dobry na jeden cykl, później lepiej go pomieszać nawet z jakimś kalistenicznym lub prostym FBW, bo te efekty stopują. U mnie jest już raczej za długo, bo ciągnę go chyba z dziesiąty tydzień, w międzyczasie zmieniłem drążek i spowolniłem ruch, by mieć 100% pewności, że każde powtórzenie będzie zaliczone, w pewnym czasie robiłem 18 powtórzeń a wczoraj... 11 xD Tylko tutaj jeszcze basen mi doszedł, zmęczenie ramion. W pompkach spadłem z ponad setki do ~80. Za wszystko winię miskę - nie jest to prosty temat przy większej liczbie treningów.

Trzymaj się zdrowo!



Zmieniony przez - NoIdea96 w dniu 2021-08-10 12:44:34


Cele zapisałem w pierwszym poście,
Jeśli chodzi o wiek mam 23 lata.
Możesz mieć pełną słuszność, nie sypiam zbyt długo ze względu na charakter pracy, co na pewno ma przełożenie na efekty. :(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 129
Dzisiejszy dzień
10.08

Push up: 38, 25, 20
Pull up: 1,2,3,4,5,5

Pogoda nie pozwoliła na bieganie. Chyba zmuszony będę zakupić jakieś buty antypoślizgowe na te ulewne, powodziowe dni :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10971 Napisanych postów 50338 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
A wybacz, rzeczywiście są te wymagania, z tego co kojarzę, to do podoficerskiej podciągnięcia nie są siłowe? Można się bujać? Ze względu na tą setkę też bym radził interwały. Bieg na 1000m to nie będzie problem jeśli będziesz biegał dłuższe dystanse.

Rozważ sobie jeszcze podejście do tych treningów, bo mi się też zdarzają wymówki, chociaż raczej bardzo rzadko jak sięgnę pamięcią. Chcesz iść do wojska, nie powinieneś rezygnować z treningów, bo pada. Wiem, że to łatwo powiedzieć a nie zawsze wychodzi w praktyce, ale wiele razy zdarzyło mi się biegać samemu w pełni przemoczonym. To nie jest wymówka, którą można uznać za akceptowalną. Tym bardziej jeśli biegasz tylko kilometr dla sprawdzenia na czas.

Z istotnych rzeczy pamiętaj też o rozciąganiu, jest bardzo ważne. Bardzo.

Edit. Co do biegania, nie byłem jeszcze w wojsku, fajnie gdyby wypowiedział się jakiś żołnierz lub gdybyś sobie poszukał jak to wygląda, ale też jest sprawa, że 1000m, to jest po prostu test, nie będziesz biegał raczej tak mało. Do tego możliwe, że dojdzie Ci osprzęt na barkach. Proponuję w pierwszej wolnej chwili poszukać treningu biegowego.



Zmieniony przez - NoIdea96 w dniu 2021-08-10 21:49:16

A i jeszcze nie znalazłem informacji, jest już jakiś termin, kiedy chcesz spróbować się w rekrutacji?

Zmieniony przez - NoIdea96 w dniu 2021-08-10 21:53:42
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 129
NoIdea96
A wybacz, rzeczywiście są te wymagania, z tego co kojarzę, to do podoficerskiej podciągnięcia nie są siłowe? Można się bujać? Ze względu na tą setkę też bym radził interwały. Bieg na 1000m to nie będzie problem jeśli będziesz biegał dłuższe dystanse.

Rozważ sobie jeszcze podejście do tych treningów, bo mi się też zdarzają wymówki, chociaż raczej bardzo rzadko jak sięgnę pamięcią. Chcesz iść do wojska, nie powinieneś rezygnować z treningów, bo pada. Wiem, że to łatwo powiedzieć a nie zawsze wychodzi w praktyce, ale wiele razy zdarzyło mi się biegać samemu w pełni przemoczonym. To nie jest wymówka, którą można uznać za akceptowalną. Tym bardziej jeśli biegasz tylko kilometr dla sprawdzenia na czas.

Z istotnych rzeczy pamiętaj też o rozciąganiu, jest bardzo ważne. Bardzo.

Edit. Co do biegania, nie byłem jeszcze w wojsku, fajnie gdyby wypowiedział się jakiś żołnierz lub gdybyś sobie poszukał jak to wygląda, ale też jest sprawa, że 1000m, to jest po prostu test, nie będziesz biegał raczej tak mało. Do tego możliwe, że dojdzie Ci osprzęt na barkach. Proponuję w pierwszej wolnej chwili poszukać treningu biegowego.





Zmieniony przez - NoIdea96 w dniu 2021-08-10 21:49:16

A i jeszcze nie znalazłem informacji, jest już jakiś termin, kiedy chcesz spróbować się w rekrutacji?

Zmieniony przez - NoIdea96 w dniu 2021-08-10 21:53:42


1. Jeśli chodzi o podciągnięcia siłowe, niestety nie wiem czy akurat takie są wymagane w rekrutacji do szkoły podoficerskiej :(
2. Jeśli chodzi o wymówki, przemoczenie itp. Nie przeszkadza mi to, nie należę do osób, która tylko szuka okazji żeby czegoś nie zrobić, bardziej tu chodzi o to, że mam do dyspozycji aktualnie tylko 1 pare butów, która nie zdążyłaby mi wyschnąć, a do pracy trzeba w czymś iść, dlatego muszę zaopatrzyć się w nowe laczki :D
3. Jeśli chodzi o rozciąganie i bieganie- pies pogrzebany. Tak jak sobie np. Biegałem po 5km bez spiny żeby dzienne kroki zrobić, tak nigdy się nie rozciągałem i jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o stretching.. znasz się może na tym i Poleciłbyś mi jakiś system/ plan?
4. Cele chciałbym osiągnąć do listopada tego roku :)

Treningi zacząłem 26.07
Dziękuje za wskazówki, pomoc i zaangażowanie


Zmieniony przez - xQuality w dniu 2021-08-11 11:25:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10971 Napisanych postów 50338 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
To doczytaj sobie o tych podciągnięciach, bo z bujaniem można wyciągnąć więcej na samej technice. Powinno być to opisane w regulaminie na stronie szkoły. Wiem tylko, że do oficerskiej i do specjalsów siłowe.

Ja się na rozciąganiu nie znam. Sam rozpocząłem z powodu bólów, bolało mnie kolano, ktoś podrzucił pomysł, że jest problem z pasmem biodrowo-piszczelowym chyba. Znalazłem zestaw ćwiczeń rozciągających na YT, zweryfikowałem co to za osoba, okazało się, że biegacz z doświadczeniem więc wziąłem jego rozciąganie i stosuję cały czas, od tego momentu wszystko jest w porządku, ból też szybko odpuścił. To jest zaledwie 5 ćwiczeń po 3x na każdą nogę, kilkanaście sekund. Rozciąganie to właściwie najlepszy moment treningu XD Bo na koniec

No to masz te 3 miesiące około, trzeba wszystko fajnie poskładać i zaczekać na opinie kolegów o większym doświadczeniu, jest tutaj sporo osób, które podpowiedzą. Ja sam przygotowuję się na rekrutację do specjalsów i uczę się wielu rzeczy na własnych błędach. Praktycznie każde spostrzeżenie zapisuję w notatkach w telefonie i w wolnej chwili szukam w necie, pytam ludzi, weryfikuję.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 129
NoIdea96
To doczytaj sobie o tych podciągnięciach, bo z bujaniem można wyciągnąć więcej na samej technice. Powinno być to opisane w regulaminie na stronie szkoły. Wiem tylko, że do oficerskiej i do specjalsów siłowe.

Ja się na rozciąganiu nie znam. Sam rozpocząłem z powodu bólów, bolało mnie kolano, ktoś podrzucił pomysł, że jest problem z pasmem biodrowo-piszczelowym chyba. Znalazłem zestaw ćwiczeń rozciągających na YT, zweryfikowałem co to za osoba, okazało się, że biegacz z doświadczeniem więc wziąłem jego rozciąganie i stosuję cały czas, od tego momentu wszystko jest w porządku, ból też szybko odpuścił. To jest zaledwie 5 ćwiczeń po 3x na każdą nogę, kilkanaście sekund. Rozciąganie to właściwie najlepszy moment treningu XD Bo na koniec

No to masz te 3 miesiące około, trzeba wszystko fajnie poskładać i zaczekać na opinie kolegów o większym doświadczeniu, jest tutaj sporo osób, które podpowiedzą. Ja sam przygotowuję się na rekrutację do specjalsów i uczę się wielu rzeczy na własnych błędach. Praktycznie każde spostrzeżenie zapisuję w notatkach w telefonie i w wolnej chwili szukam w necie, pytam ludzi, weryfikuję.


Przydatne wskazówki :)
Aktualnie podciągnięcia bede trenował czysto technicznie, siłowo żeby tej siły nadrobić, a w sytuacji awaryjnej bede się szarpał na drążku :D
Dziś po biegu porozciągałem się kilka minut, zrobiłem randomowe ćwiczenia i przyznam, że nie czuję się tak bardzo spompowany, a nogi wydają się lżejsze niż po ostatnich biegach :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 129
Trening z dziś:

Środa 11.08

Push up: 40, 25, 19
Pull up 9x4
Brzuch 57/ 2min
Bieg 3km czas 14.23

Nie wiem co jest grane, ale powtórzenia w pompkach póki co rosną jak szalone z dnia na dzień.
Podciągnięcia: udało mi się zamknąć na czysto, bez spalenia 4 powt. W 9 seriach :)
Brzuch: niestety od ostatniego treningu progresu nie zrobiłem.
Poza serią brzuszków zrobiłem dodatkowo dwie serie hollow body+ wznosi nóg do pionu leżąc na Max.

No i bieg. Dziś przebiegłem 3km, myślałem, że będzie gorzej- ale kondycja powoli się rozwija :)

Do jutra!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10971 Napisanych postów 50338 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Jak tam idzie? Włącz jakieś interwały. Nie licz czasu biegu za każdym razem, licz sobie z raz na tydzień, sprawdzaj czy coś tam się zmienia czy stoi w miejscu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 129
Miałem na koniec tygodnia urwanie głowy, wracam do Was po weekendzie.
Postanowiłem, że będę dodawał 1 posttygodniowo podsumowujący cały tydzień treningów.

Posłuchałem rad i poczytałem trochę na temat treningu biegowego, bez interwałów się nie obejdzie.

Jeśli chodzi o podciągnięcia na drążku, to plus jest taki, że nie muszą być to czyste, siłowe podciągnięcia :)

Czwartek 12.08
Push up 40, 20, 20
Pull up: 6x5, 4, 4, 3

Piątek 13.08
Push up: 38, 22, 20
Pull up+butla wody 5l: 8, 6, 5, 4, 3
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening FBW - ocena

Black weekend