SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[BLOG] voldxxx, Sztuka szuka motywacji

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 229

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 105
Witajcie! Ostatnio sporo mnie się przytyło więc postanowiłem trochę pozmieniać swoje nawyki. Mój cel to schudnąć(sporo!), wyrobić mięśnie(jakiekolwiek wystarczą...), oraz ogólnie doprowadzić się do jakiejkolwiek formy. Jako że jestem tu nowy to wypełnię wg wzoru a potem coś dopiszę aby przpadkiem regulaminu nie złamać :)

Płeć :M

Wiek :30

Waga :88

Wzrost :179

Cel treningowy : schudnąć, plus mięśnie

Staż treningowy na siłowni :hmm w latach to 0 a w tygodniach 1

Uprawiane inne sporty : sporo chodzę plus inne aktywności typu pływanie lub surfing jak podróżuję

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : W Polsce mam drążek, skakankę, ławeczkę, hantle i sztangę prostą, za granicą nic, myślę aby kupić zestaw gum oporowych i włożyć do plecaka

Dieta : zdjęcie poniżej(mam nadzieje że się uda)

Przeciwskazania medyczne : lekka skolioza lewostronna, okazjonalnie ból w prawym kolanie

Zażywane suplementy :nikotyna(niestety jestem palaczem), odżywka białkowa SFD

Ostatnio przerabiany plan:
W tej chwili jako że dopiero zaczynam robię australijskie podciąganie x15, pompki x10, przysiady z wyskokiem x30(jeśli akurat kolano pozwoli), oraz unoszenie nóg w zwisie na drążku x15. Robię tego na razie 2 serie ale docelowo będą 3.

Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc): prawdę mówiąc nie wiem wcześniej ćwiczyłem ze sztangą 25kg...

Tutaj moje zdjęcia: (jeśli nie wyjdzie to jutro poprawię)
https://potreningu.pl/profile/voldxxx/gallery#/image/122926
https://static.potreningu.pl/gallery/2020/0509/257181_4cce8f68e27b8a9432936519f51df815.jpg

Temat zakładam aby się zmotywować bo mam z tym wielki problem :)
Co do zmian jakie wprowadziłem na tą chwilę to poza treningiem i dietą staram się zmieniać swoje nawyki, ale raczej małymi kroczkami czyli zamiast coli piję cole 0 a zamiast chipsów do serialu zajadam się własnoręcznie zrobioną beef jerky :)
Jeśli o czymś zapomniałem wspomnieć to jutro dopiszę, jeśli macie jakieś uwagi lub pytania z chęcią odpowiem.
Pozdrawiam i życzcie mi powodzenia!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 7829 Napisanych postów 80292 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678900
Patrząc na zdjęcia to wychodzi jedynie redukcja .
Zapotrzebowanie masz kiepsko wyliczone .

Zacznij od poprawnego policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal

3 sesje treningu oporowego w tygodniu, połączone z aerobami lub treningiem interwałowym, przy zachowaniu dwóch dni wolnych w tygodniu,

Z treningiem lecisz wg planu
https://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html


Życzę powodzenia .




Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2020-05-11 01:01:46
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 30 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 105
Dziękuję za uwagi!
Zapotrzebowanie jeśli dobrze liczę mam 2974kcal czyli dla redukcji 2674 by mi wychodziło. To akurat do posiłków z kurczakiem dorzucę 100g ryżu(w sumie 200g) wyjdzie wtedy 2650 z czego białka 173g węgli 241 i tłuszczy 108g, chyba powinienem jeszcze zmniejszyć ilość orzechów w szejku aby wychodziło mi 1g tłuszczy na 1kg tak?
Czyli jednak zapomniałem czegoś dodać, ćwiczę 3x w tygodniu, chciałem lecieć wg tego schematu pierwszy rok treningów ale niestety w moim wypadku takie ćwiczenia odpadają. Znaczy na tą chwilę mogę wprowadzić ten trening ale za miesiąc lub 2 będę bez żadnego sprzętu do ćwiczeń i zostanie mi jedynie podciąganie się na okolicznych drzewach pompki deska i ewentualnie dipy jak znajdę jakieś barierki w pobliżu. Dlatego robię te australijskie podciąganie aby być w stanie się podciągnąć przynajmniej parę razy, aby kontynuować trening w plenerze. No ale skoro ekspert radzi to na razie się dostosuję do tego treningu dla początkujących. Jak się sytuacja zmieni wtedy będę kombinował jak trenować bez niczego( jedyny sprzęt jaki mogę ze sobą zabrać to zestaw gum oporowych gdyż jak pracuję to mieszkam w hotelach i często muszę je zmieniać).
Kiedyś biegałem ale na razie nie chcę nadwyrężać kolana więc z aerobami mam problem, jakiś pomysł na aeroby, bez sprzętu, nie obciążające zbytnio kolana?


Zmieniony przez - voldxxx w dniu 2020-05-11 02:33:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5523 Napisanych postów 60302 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 742968
Powodzenia

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening do oceny

nutloveb