SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[BLOG] HSN - wejść w dorosłość z formą :)

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 446

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 52 Wiek 95 dni Na forum 95 dni Przeczytanych tematów 1999
Witam.

Od dawna prowadziłem swój dziennik treningowy w zeszycie, ale w erze internetu o wiele wygodniej będzie mi wpisywać treningi na forum, dodatkowo można powiedzieć, że jestem pod okiem specjalistów

CELE:
- fajna estetyczna sylwetka :) (czyt. sześciopak i zarysy mięśni
- 40 pompek w jednej serii (z zachowaną jak najlepszą techniką)
- 15 podciągnięć nachwytem w jednej serii (to samo, co wyżej)
- siłowy Muscle Up

O MNIE:
Wiek: 16
Waga: 66.6 kg (sprawdzane dzisiaj na czczo - 09.04.2019)
Wzrost: 171 cm
Obwód pasa: 83 cm

TRENING I DIETA
Mój obecny trening to FBW, ale lubię często zmieniać treningi... (może dlatego nie mam efektów? )
Trening bardziej będę opisywał w postach.
Jeśli chodzi o dietę to stosuję się do 10 wskazówek żywieniowych, nie jestem w stanie liczyć kalorii ani makro, dlatego, że mieszkam z rodzicami i gotowanie oraz kupowanie produktów dla siebie jest niemożliwe. Dbam o odpowiednią podaż białka około 2g/kg mc.


SUPLEMENTACJA
Obecnie stosuję tylko kreatynę monohydrat 5g dziennie.

STAŻ I JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?
W marcu 2018r. zapisałem się na Kickboxing w mieście obok mojego, i do tego doszły w domu jakieś nie zobowiązujące pompki, przysiady, brzuszki i dopiero w wakacje 2018 zacząłem trenować z hantlami, bardziej ułożony plan. Chociaż teraz jak patrzę na tamte treningi, to nie był to dobry pomysł, ale człowiek uczy się całe życie. Dodam, że obecnie mam przerwę od KB, ale niedługo wrócę na salkę i wtedy będę musiał zmodyfikować moje dni treningowe i sam trening, żeby wszystko się łączyło.

Foty poglądowe:














Zmieniony przez - hsncalisthenics w dniu 2019-04-09 19:22:56
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 135 Wiek 21 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 3031
Powodzenia, będę zaglądał, sam pamietam swoje początki - fajnie było.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7134 Napisanych postów 146032 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1168846
super, ze pojawil sie nowy dziennik
trzymamy kciuki!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 109 Napisanych postów 374 Wiek 23 lat Na forum 54 dni Przeczytanych tematów 1346
Będę zaglądał, liczę na regularność :D
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 52 Wiek 95 dni Na forum 95 dni Przeczytanych tematów 1999
10.04.2019
Nogi:
Goblet Squat:
1 x 15 x 10 kg (seria rozgrzewkowa)
1 x 15 x 15 kg (seria rozgrzewkowa)

5 x 10 x 20 kg
Plecy:
Podciąganie podchwyt - 5 repów (seria rozgrzewkowa)
Podciąganie nachwyt - 10, 7, 6, 5, 5
Klata:
Wyciskanie leżąc hantlami
1 x 12 x 12,5 kg (na rękę) - (seria rozgrzewkowa)
5 x 12 x 17,5 kg
Barki
Wyciskanie hantli nad głowę siedząc - 3 x 10 x 13,25 kg
Triceps
Dipy - 3 x 8 x 12,5 kg
Biceps
Uginanie przedramion z supinacją hantlami - 3 x 10 x 10 kg
Brzuch
Wznosy prostych nóg do 90 stopni na poręczach - 10,10,10,10,8

To tyle jeśli chodzi o trening, zapomniałem też dopisać najważniejszego, trenuję w domu, nie na siłowni. Mam do dyspozycji tylko 2 hantle rozkręcane 20 kg, poręcze do dipów, uchwyty do pompek :) Jak by ktoś pytał, to podciągam się na poręczach, nogi mam po prostu skulone przed sobą, ale się nie bujam.
Mam do was pytanie, co sądzicie o takim rozstawie treningów? ACT (lekko zmodyfikowany pod siebie, tzn. mniej ćwiczeń niż te 12 co opisujecie na forum, ale więcej obwodów) FBW, ACT, FBW, co drugi dzień. Po co? Moim celem jest spoko sylwetka (treningi FBW) oraz wytrzymałość w podstawowych ćwiczeniach pompki, dipy, podciąganie więc tutaj taki trening obwodowy byłby perfekt, a myślę, że może i na takim też trochę mięśnia zbuduje. Ale teraz raczej redukcja, bez liczenia kcal, będzie ciężko, ale w DNT więcej ruchu (czyt. wycieczki rowerowe, skakanka) trochę mniej jeść, bo chciałbym w końcu zobaczyć u siebie sześciopak. :) Plus, co sądzicie o takim treningu FBW? Chciałem jeszcze porobić przedramiona i łydki, ale uznałem, że łydki w wakacje mi się zrobią od skakanki (wymówki, zawsze na propsie) a przedramiona się trochę boję, bo mam jeszcze mały nadgarstek, ogólnie małą dłoń, to robienie uginania ze hantlami może jakoś wpłynąć na kości i mogę mieć w przyszłości problemy, wiem, że są inne ćwiczenia na przedramię, ale zwis na takich poręczach to bardziej walka z utrzymywaniem dobrej pozycji, a nie treningu przedramion.

Pozdrawiam :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7134 Napisanych postów 146032 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1168846
pomysl aby robic zamiennie fbw i act jest ok, tylko i tak bedziesz musial kompletowac wiecej sprzetu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2032 Napisanych postów 49247 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 489933
Witaj w dziale, podobnie jak Panowie wyżej będę śledził dziennik, jeśli pojawią się jakieś pytania to śmiało

FIZJOSTEO - Fizjoterapia i Osteopatia
Sk. Ks. Kard. Wyszyńskiego 5 , Warszawa
www.fizjosteo.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 52 Wiek 95 dni Na forum 95 dni Przeczytanych tematów 1999
12.04.2019
Co dzisiaj wrzuciłem za trening, żeby go powtórzyć będę musiał powalczyć z psychiką :D

5 obwodów, przerwa między obwodami około 5,6 minut, między ćwiczeniami taka, żeby przygotować stanowisko (max 15sekund)
Przysiad z wyskokiem - 20
Dipy - 15
Klęk - przysiad - 10 (fajne dynamiczne ćwiczenie, z klęku dynamicznie skaczemy do pozycji siadu)
Podciąganie podchwyt - 8
Wykroki 20 (10 na nogę) z talerzem 5 kg
Pompki na uchwytach - 20
Martwy ciąg z hantlami 10 kg (takie na spróbowanie, załapanie techniki i w ogóle o co tutaj chodzi)
Podciąganie australijskie - 10


żeby tego było mało po tym wrzuciłem sobie jeszcze parę serii podstawowych ćwiczeń..
przysiad goblet 10 kg - (trzymane 2x talerze 5kg, mam bitumiczne więc spore, przedramiona trochę dostały, git) - 5s x 20
podciąganie nachwytem - 8,8,6,6,5
Pompki na uchwytach - 25,20,15,10,5
Hollowbody (polecam to ćwiczenie, według mnie o wiele cięższe od deski, brzuch po kilkunastu sekundach okropnie pali) - 3s x 30sekund


I to tyle na dziś :)

Pytanie; mogę do swojej suplementacji dorzucić ten VitaminALL SPORT, jem mało warzyw i owoców, staram się jeść jak najwięcej, ale ogólnie u mnie w domu rzadko są, a jak już to ziemniaki :D to po prostu, będę to wrzucał do posiłku bogatego w tłuszcze i tyle, ale bardziej mnie zastanawia różaniec górski. Wiadomo, do wakacji jeszcze 2 miesiące i zdobywanie tych ocen, coraz cieplej więcej treningów, a ja szukam czegoś takiego, właśnie opis z tej strony różaniec z sfd brzmi mega fajnie, ale tam też jest, że dla osób 18+, i standaryzowany na 1% a też czytałem na sfd, że najlepiej aby było więcej tego. Co sądzicie? Wiadomo też, że będziecie polecali bo to wasza firma etc, ale serio oczekuje obiektywnych opinii.

Pozdro


Zmieniony przez - hsncalisthenics w dniu 2019-04-12 20:15:30
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7134 Napisanych postów 146032 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1168846
Witaminy które sobie wybrałeś są jak najbardziej Okej co do różeńca górskiego nie ma przeciwwskazań aby w twoim wieku go stosować także również można dorzucić do suplementacji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Szacuny 4304 Napisanych postów 6301 Wiek 38 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 225228
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 52 Wiek 95 dni Na forum 95 dni Przeczytanych tematów 1999
14.04.2019

Goblet Squat - 5x12x20 kg
Podciąganie nachwytem 12,8,8,6,5
Wyciskanie leżąc hantli - 5x12x20 kg
Wyciskanie hantli siedząc - 3 x 12 x 13,75 kg (ostatnia seria 11rep)
Dipy - 3 x 10 (bez ciężaru)
Biceps stojąc z supinacją - 3 x 12 x 10 kg
Hollowbody - 3x35 sekund

Ale okropne miałem DOMSy po tamtym obwodzie, jutro kolejny.. Kupiłem sobie jednak te witaminy, bo byłem w sklepie stacjonarnym WitaminyTrec i mam pytanie, skończyło mi się obciążenie, moje MAX to 20 kg na hantle, i teraz czy mogę robić wyciskanie leżąc jednorącz? Jedna ręka, potem druga, wiem, że najlepsze byłoby obciążenie, ale to dopiero w wakacje jak już uzbieram na sztange i sensowne obciążenie..
Pzdr


Zmieniony przez - hsncalisthenics w dniu 2019-04-15 14:06:57
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan do oceny