SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[ART]wrzesniowy konkurs z firma trec-miejsce pierwsze - Powrót do formy po wakacjach?

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7278

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Remik7 Ćpaj Sport
Ekspert
Szacuny 740 Napisanych postów 34662 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 254618
Temat pracy: 23.09.2011

Powrót do formy po wakacjach? - jakie suplementy użyć by szybko odrobić wakacyjne straty z nawiązką?

Jak wiemy okres wakacyjny to zmora dla wszystkich osób którym zależy na utrzymaniu dobrej sylwetki. Dlaczego tak się dzieje? Proste pytanie na które łatwo każdemu odpowiedzieć.
Brak trzymania diety na 100% to najważniejszy punkt! W wakacje są różne wyjazdy czy to ze znajomymi czy to z ukochaną osobą. Nie myślimy wtedy o gotowaniu - tylko o tym by dobrze spędzić ten czas, by wypocząć i zapomnieć o wszystkich problemach które na nas czekają po powrocie.

Następnym problemem jest brak treningu! Niektórzy zbijają bąki, a inni pracują by sobie dorobić w okresie letnim! Postawmy na najgorsze - praca na budowie. Człowiek tyra 10h w słońcu o dwóch małych kanapeczkach i 1.5l wody. Jak z tego wyjść bez strat siły i obwodów? Nie da się!

Kolejnym ważnym punktem jest alkohol i imprezy - a co za tym idzie brak snu - idąc dalej tym szlakiem- brak regeneracji, wypłukiwanie wody z organizmu i wiele innych negatywnych skutków.

Przejdźmy do najważniejszego - czyli jak szybko i mądrze odzyskać naszą siłę i obwody utracone podczas wakacji!

Nie chodzi tu o to aby wydać mnóstwo kasy na suplementy, które na początku nie są nam potrzebne i za wszelką cenę tyrać na siłowni! Zróbmy to inaczej - zróbmy to z głową!
Podzielimy to na 2 fazy powrotu do formy:

I FAZA (wrzesień-październik)

-Pierwsze co musimy zrobić to powrócić do naszej cudownej diety i dopiąć ją na ostatni guzik!
-Kolejnym krokiem jest powrót do treningów - co najważniejsze:

*przed każdym treningiem musimy zrobić porządną rozgrzewkę!
*nie możemy rzucać się na głęboką wodę! - każdy chce jak najszybciej odzyskać to co miał wcześniej -ok - ale zróbmy to rozsądnie -zacznijmy od mniejszej intensywności treningu którą będziemy zwiększać z tygodnia na tydzień - dajmy przyzwyczaić się od nowa mięśniom i stawom do przeciążeń!
* Musimy również pamiętać o dobrej regeneracji - nasze mięśnie musza mieć czas na odpoczynek by mogły zdrowo rosnąć.

W pierwszej fazie powrotu do formy użyjemy odżywek/ suplementów typu:
Bcaa- dlaczego?

- w celu zmniejszenia bolesności mięśniowej (DOMS) - jak wiemy po każdym ciężkim treningu nasze mięśnie narażone są na mikrouszkodzenia po którym następują bóle mięśniowe! Czasami są one tak uciążliwe że nie pozwalają wykonać nam treningu następnego dnia.
- oraz w celu niwelowania uczucia ‘zmęczenia’ podczas treningu - badania wykazują, że przyjmowanie bcaa przed lub podczas ćwiczenia zmniejsza zmęczenie oraz umożliwia wykonanie dłuższego treningu!
- należy przyjmować w dawce 1g bcaa na 10kg masy ciała - najlepiej około treningowo

Prozdrowotne - witaminy,minerały,omega3 - dlaczego?

- jeżeli nasza dieta jest uboga w warzywa i owoce dobrym pomysłem będzie przyjmowanie kompleksu witamin i minerałów w celu prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.
- badania wykazują że stosowanie omegi 3 pozytywnie wpływa na rozwój beztłuszczowej masy mięśniowej oraz zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej . Skuteczna dawka to 3-5g epa/dha na dobę.

Odżywki białkowe/węglowodanowe - dlaczego?

- w celu uzupełnienia naszej diety
- w celu wypełnienia potreningowego okna anabolicznego oraz poprawy regeneracji mięśniowej.
- poprzez wypicie mixu białkowo-węglowodanowego chronimy mięśnie przed katabolizmem, uzupełniamy glikogen a nawet nasilamy anabolizm!
- najlepszym rozwiązaniem jest carbo z dodatkiem leucyny - dlaczego? Ponieważ leucyna dodana do szejka potreningowego przyspiesza syntezę białek mięśniowych!

Tyle w zupełności wystarczy jeśli mowa o pierwszej fazie powrotu do formy. Jeśli dopilnujemy wszystkich czynników powyżej to będziemy zadowoleni po 2 miesiącach ze wszystko wróciło do normy. No tak - ale gdzie ta ‘nawiązka’???

2 FAZA (listopad-grudzień)


Gdy już się roztrenowaliśmy, odrobiliśmy straty lub niewiele nam do tego brakuje przechodzimy w fazę drugą! Do powyższych produktów dorzucamy:

Kreatyne - dlaczego

- jest to najlepsza legalna substancja o działaniu anabolicznym która w połączeniu z najważniejszymi czynnikami(dieta,trening,regeneracja) daje zadawalający przyrost masy mięśniowej, siły oraz wytrzymałości.
- skuteczne dawkowanie : 2x5g w dzień treningowy oraz 1x5g w dzień nietreningowy.



Beta-alanine -dlaczego?

- badania wykazały że dzięki temu suplementowi jeszcze bardziej poprawimy naszą siłę i wytrzymałość!
- dzięki niej będziemy mogli trenować dłużej i intensywniej oraz zmniejszymy uczucie ‘zmęczenia’.
- skuteczne dawkowanie 2x3g w dzień treningowy oraz 1x3g w dzień nietreningowy.

Kofeina - dlaczego?

- w celu pobudzenia organizmu do wzmożonej aktywności fizycznej.
-dzięki kofeinie przeprowadzimy porządny trening nawet gdy wcześniej byliśmy zmęczeni lub niewyspani.
- odpowiednia dawka to ok 200mg przed treningiem.

Pre-workout - dlaczego?

-dla wymagających przydałaby się jeszcze typowa przedtreningówka - wtedy te osoby rezygnują z porcji kofeiny przed treningiem.
- w celu polepszenia pompy mięśniowej, pobudzenia przed treningiem, skupienia oraz większej energii do rzucania żelastwem.


Powyższe produkty w zupełności są wystarczające aby odrobić wakacyjne straty z nawiązką.
Należy pamiętać że na sukces - czyli na naszą zadowalającą formę składa się wiele czynników(wypisane wyżej) bez których nie uzyskamy upragnionego celu - dieta, trening, suplementacja oraz regeneracja są to najważniejsze czynniki które wpływają na naszą sylwetkę!
Praca napisana w innym-„ luźnym" stylu dzięki któremu każda osoba będzie potrafiła ją zrozumieć.
Bibliografii nie będzie ponieważ korzystałem tylko z jednej strony - a dokładniej sfd.pl - badania naukowe.

ps. w wordzie to wyglądało troche inaczej

Pozdrawiam
Remik7



Zmieniony przez - Remik7 w dniu 2011-09-30 21:36:45
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 197 Napisanych postów 11364 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 86701
w celu zmniejszenia bolesności mięśniowej (DOMS) - jak wiemy po każdym ciężkim treningu nasze mięśnie narażone są na mikrouszkodzenia po którym następują bóle mięśniowe! Czasami są one tak uciążliwe że nie pozwalają wykonać nam treningu następnego dnia.

Tu bym polemizował. Brałem i kilkadziesiąt g BCAA przed i w trakcie treningu, niezbyt pomagały na DOMS. Mikrourazy to jak sama nazwa wskazuje drobne uszkodzenia mięśni. Regulujemy je treningiem, nie suplami

POZA TYM NIE PO, ale od razu w trakcie są mikrourazy. Tyle tylko, że ich nie czujemy - znieczulenie w trakcie treningu - endorfiny i parę innych subst.

Hipotetyczny wpływ jeno, pierunie

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2011-09-30 21:59:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 13335 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 52401
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 211 Napisanych postów 22991 Wiek 7 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 173450
W tym przypadku więcej nie znaczy lepiej.

"That's not normal because we don't want to be normal.
Normality is what weak people call living. I call it death."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 326 Wiek 34 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 20967
Fajna praca, krótka i treściwa - sog dla autora.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1547 Wiek 30 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 30915
dobrze się czyta
j/w treściwa i to najważniejsze

soga nie dam bo nie wchodzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8070 Napisanych postów 149341 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184293
glosowalem na nie, no ale coz demokracja....




























zart praca jak najbardziej spoko i wszystko co potrzebne, bez zbednych informacji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2569 Napisanych postów 29960 Wiek 38 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 200164
co do bcaa a domsy
jesli ktos wali ogromne ilosci bialka okolotreningowo to te kilka gram bcaa nie zauwazy nawet
co innego jesli ktos systematycznie cierpi na zmeczenie podczas treningu,poznije przez 2-3dni fochodzi do siebie - to co innego!

nie zlikiduje zmeczenia podczas treningu
i nie zlikwiduje domsy po treningu
tego sie raczej nie da ograniczyc do zera
ale powinien - jelsi chodzi o zmeczenie - opoznic ten efekt w czasie
a DOMS'y powinny byc mniej odczuwalne

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 65 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 230
Ładna, przejrzysta praca.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 1194 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 12790
dobra praca

Pomogłem ? - SoG będzie mile widziany

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2672 Wiek 40 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 17556
Sodżek
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Suplement tylko na hantle w domu

Następny temat

xpand, bcaa, kretyna... co i jak?

WPC zestaw