SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[ART] CO JEŚĆ GDY JESTEŚMY W SZKOLE/PRACY? strona 1 i 20

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 422529

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 424 Napisanych postów 56364 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 184874
W okresie szkolnym cały czas powtarza się od was pytanie, na które już nie mam sił odpowiadać i pisać ciągle jednego i tego samego. Brzmi ono mniej więcej tak:
„Co jeść w szkole?"
„Dieta w szkole?"
„Jak poradzić sobie z posiłkami w szkole?"
„Co zabrać ze sobą do szkoły?"
Itp.

Czy dojrzałem do diety?
Dla kogo to robie?


Zadajcie sobie pierwsze pytanie. Bo jeśli dojrzałeś fizycznie to ok., ale czy psychicznie też?

Najczęstszym problemem jest reakcja innych osób na to, co jemy. Oni na przerwach czy w szkole czy w pracy jedzą słodycze, słodkie bułki, chipsy, jogurty owocowe, bo tak jest szybko, bo tak je każdy… Zapewne wszedłeś tutaj by dowiedzieć się czegoś o diecie bo ćwiczysz na siłowni lub jesteś innym zapalonym sportowcem, a ciężko jest Ci się przełamać przed innymi biorąc pojemnik z jedzeniem do szkoły/pracy.

Zacznijmy od tego, że najważniejszy jest tu aspekt zdrowotny. Odżywiając się prawidłowo nie tylko dostarczasz niezbędnych składników organizmowi, ale także dbasz o swoje zdrowie. Nie faszerujesz się przetworzonym jedzeniem, nie spożywasz tłuszczów trans, węgli prostych, jednym słowem pustych kalorii. Oznacza to, że inwestujesz w siebie i swoją przyszłość, gdyż dodatkowo uczysz się prawidłowych nawyków żywieniowych.

Więc, robisz to dla siebie.

Nie patrz na innych. Na chwilę wzbudzisz zainteresowanie, potem wszystkim przejdzie, a jeśli dodatkowo będzie widać efekty Twojej pracy zaczną robić tak samo, tylko teraz im będzie głupio przed Tobą. Zobaczysz również, że sami będą wyjadać Ci mięso z pojemnika i próbować. A nie ma nic piękniejszego jak usiąść spokojnie na przerwie i zjeść normalny obiad, a nie dopychać się kolejnym słodkim napojem lub batonikiem, który tak naprawdę nic w sobie nie ma. Wiem, że wielu z was chciałoby osiągnąć jak najlepsze rezultaty jak najmniejszym nakładem pracy. Z jednej strony to normalne, jednak z naszym ciałem nie jest tak prosto… Ale poświęcając się zobaczysz, że nie pożałujesz bo wiele to nie kosztuje.

I najważniejsze niech każdy patrzy się na siebie, bo to nie ty będziesz jadł śmieci tylko oni.

Więc w takim razie co brać ze sobą do szkoły/pracy?





Najlepiej kupić pojemniki na jedzenie. Jest ich pełno w większych sklepach, wybór jest naprawdę ogromny. Tylko jedna uwaga, radzę zwracać czy pojemniki wytrzymują wysoka temperaturę (np. nadają się do mikrofalówki) lepiej dopłacić i mieć dobrej firmy niż jakiś tani, który może mieć również szkodliwy wpływ na nasze zdrowie, ze względu na przenikający bisfenol A (BPA) do pożywienia.

W domu przyrządzamy posiłek dzień wcześniej lub rano zależnie od naszego dostępnego czasu. Do tego iż jedzenie jest zimne na pewno każdy się przyzwyczai, sam przez to przechodziłem.

Co przygotować?

Jeśli nie jesteśmy na diecie nisko ww przydało by się jakieś źródło ww najlepiej o niskim Ig:

-kasza gryczana, jęczmienna
-makaron durum, razowy
-ryż brązowy, parboiled
-płatki owsiane

Do tego wypadałoby dołożyć jakieś źródło białka:

-mięso dobrej jakości
-ryba (pstrąg, łosoś, dorsz, mintaj, miruna, morszczuk, czasem wędzona)
-jajka
-ser biały ( w ostateczności gdyż nie jest to dobre źródło białka w ciągu dnia, lecz można kombinować i robić pastę jajeczną)

I oczywiście nie należy zapominać o źródłach tłuszczy:

- oliwa z oliwek
- olej lniany
- orzechy włoskie
- inne rodzaje orzechów dbając o proporcje kw tłuszczowych w naszej diecie
- masło, jeśli mamy braki nasyconych kwasów tłuszczowych, rzadko się to zdarza

Nie zapominamy nigdy o dodaniu do posiłku warzyw jakie lubimy: ogórek, pomidor, papryka, marchewka (surowa najlepiej) , kalafior, brokuły, szpinak itp.

Powyższe produkty wrzucamy do pojemnika i pakujemy w plecak, a w szkole jemy normalny posiłek. To właśnie jest najlepsze wyjście.

No a co z chlebem?

Jeśli mamy dostęp do dobrej piekarni lub sami pieczemy chleb można powyższe źródła ww zastąpić razowym czy żytnim chlebem dodać do tego mięska (rybę) upieczonego, uparowanego czy ugotowanego, warzywa i na przykład przegryzać orzechami. Można też posmarować masłem dobrej jakości bez dodatków tłuszczów roślinnych. A w ogóle najlepszym wyjściem byłoby posmarowanie chleba pastą z avokado, która jest źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych.

A odżywki typu gainer czy bialko?

Gainer tylko po treningu, nie nadaje się do szkoły jako posiłek i tego należy się trzymać. Co do białka zawsze można zrobić jakiś koktajl z białkiem mlekiem oliwą i na przykład płatkami owsianymi i wypić w czasie przerwy, będzie równie wartościowy jak posiłek. Na przekąskę można zawsze zabrać orzechy do podjadania.
Nie pisze czego unikać bo to chyba wiadome. Produkty przetworzone, wszelkie słodycze, chipsy, ciasta i słodkie napoje itp.

Zastanów się nad tym czy warto może zaryzykować i jeść zdrowo.
W końcu „jesteś tym co jesz" jak przyjęło się mówić.

I nie zakładaj kolejnych tematów co wziąć do szkoły, bo w tym zawartych jest na tyle informacji żeby sobie z tym problemem poradzić.

Pozdr


Zmieniony przez - Koniu151 w dniu 2009-09-09 09:51:54

Zmieniony przez - Koniu151 w dniu 2009-09-09 09:53:28
30

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 4383 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 43252
zayebisty art SOG!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1731 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 23276
a dobrze przeczytać artykuł motywacyjny kiedy nadchodzi czas studiów podczas których ludzie potrafią przeżyć 10 godzin zajęć na puszcze coli i snikersie

sogol jak wejdzie
5
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 7150 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 84652
fajnie

miejscami nieco ubarwione, ale powiedzmy że w dobrej intencji

"Chęci i cierpliwość to wielbłądy, które mogą
Cię przewieźć przez każdą pustynię"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 140 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 10274
Sog, warto by podwiesić według mnie :)
1

"to czym mam smarowac głupi chleb, ocipieje zaraz z tym forum,
tego nie można to nie bo tamto zaszkodzi ludzie wyzluzjcie" :D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 80 Napisanych postów 16605 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 65709
no Konrad spisales sie
lap soga
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 203 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1983
dobry art sogiem nie żałuje

Pomogłem? Nie zapomnij dać soga

www.pajacyk.pl ----> Jeden click, jeden obiad ;)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 79 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2168
Swietna robota :) Sog jak wejdzie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47494 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Gainer tylko po treningu, nie nadaje się do szkoły jako posiłek i tego należy się trzymać.


Niektórzy maja też przywilej, że gainer przy braku możliwości zjedzenia da więcej pożytku niż szkody
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 7150 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 84652
z podkreśleniem na przy braku możliwości
1

"Chęci i cierpliwość to wielbłądy, które mogą
Cię przewieźć przez każdą pustynię"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Szacuny 424 Napisanych postów 56364 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 184874
studensky zgadza się, ale układałem to z taką myślą, aby była MOŻLIWOŚĆ zjedzenia, przygotowania i było jak najlepiej.(każdy znajdzie 10min na to, a jeść można nawet na lekcji jak nauczycielka jest wyrozumiała). A prawda jest taka że od głodowania nawet snikers będzie lepszy, czy bułka z serem.

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

B/T/W zapotrzebowanie kcal

Następny temat

Dieta redukcyjna- bardzo proszę o sprawdzenie.

Fruzelina