Temat został odczytany 44965 razy

zwężenie przestrzeni międzykręgowej l5 s1

zgłoś naruszenie
  • CTA
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 739
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 7159
  • Trenuje: 3-4 (były spore przerwy od siłowni)

jak w temacie
mam taki opis na zdjęciu RTG
z tego co wyczytałem najlepszym rozwiązaniem w tym momencie jest zrobienie tomografii by zobaczyć jak te zmiany dokładnie wyglądają
pytanie jednak co dalej, tzn. jak to schorzenie wyeliminować?
czy da się wyleczyć to zwężenie w widoczny sposób, przez rehabilitację, kręgarza, czy w jakikolwiek nieoperacyjny sposób?
wierzę, że uda mi się to wyeliminować do stopnia, w którym zdjęcie RTG nie wykaże żadnego zwężenia
czy waszym zdaniem jest to wykonalne?
mile widziane wszelkie rady











-1 1
1244037135000
zgłoś naruszenie
  • quark99
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 6
  • Na forum: 6 lat
  • LPA: 14
Witam

Od kilku miesięcy borykam się z podobnym problemem, zacząłem od rentgena wykazało to samo co tobie. Poszedłem do krękarza ponastawiał mnie, byłem trzy razy u niego naciągał mnie przez około 45 minut za każdym razem. Powiem tak: po zabiegach byłem jak nowo narodzony. Cieszyłem się 3 miesiące, sytuacja się powtórzyłą, wyskoczył mi dysk. Ponownie wróciłem do niego a on mnie opierniczył że zmarnowałem trzy miesiące a dokładnie za to że nie zacząłem ćwiczyć. Tak mi poszło w pięty że teraz codziennie ćwiczę po 10 minut rano i wieczorem. Byłem również u neurologa żeby dał mi skierowanie na rezonans (600 złotych prywatnie) ale on tego nie zrobił tylko wypisał mi na jakieś magnesy i ćwicenia mckenzjego. Powiedział też że nie da cię tego całkowicie wyleczyć masażami laseremi, tylko skalpelem ale w moim wieku 24lata nikt się tego nie podejmie zbyt duże ryzyko.
Wiec do śmierci będziemy się z tym problemem borykać, można jedynie wzmocnić kręgosłup ćwiczeniami, gimnastyką.

Zdrowia
-2 2
1244048028000
zgłoś naruszenie
  • CTA
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 739
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 7159
  • Trenuje: 3-4 (były spore przerwy od siłowni)
po zabiegach byłem jak nowo narodzony. Cieszyłem się 3 miesiące

ale w tym momencie na zdjęciach RTG była jakaś poprawa?
bo w gruncie rzeczy mnie zależy na tym, żeby mnie lekarz orzecznik lotnictwa dopuścił do skoków spadochronowych
a z tym zwężeniem mówił, że nie da rady
więc jeśli nawet "tymczasowo" dało by się to zwężenie zniwelować, zrobić rentgen, przedstawić wyniki, że wszystko ok to byłbym w siódmym niebie
ćwiczenia ćwiczeniami, te 10 min porannej gimnastyki to nie problem
mogę ćwiczyć, dbać o siebie, ale tak jak mówię, to na czym mi zależy to czy da się to jakoś "naprawić" żeby RTG nie wykazało tej zmiany

Zmieniony przez - CTA w dniu 2009-06-03 19:43:50











-1
1244050982000
zgłoś naruszenie
  • kradam
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 3172
  • Na forum: 14 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 21170
  • Trenuje: Właściwie to mi to lata
Masz jakieś objawy czy tylko problemem jest zdjęcie?
Jeśli nie masz to jakoś je sfałszuj.
Nijak nie zmienisz tego co na zdjęciu.
[http://www.sfd.pl/FAQ_-_kontuzje_i_nie_tylko-t321489.html]
1244057705000
zgłoś naruszenie
  • Acheron_AD
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 307
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 1610
  • Trenuje: 1,7 roku
Ja po wysuniętych 2 dyskach byłem u kręgarza, który również mnie ponastawiał. Miałem krótką przerwę w ćwiczeniach z powodu porażonego mięśnia, ale jak tylko się wykurowałem to wziąłem się za porządni stretching. Do tej pory sytuacja opisana wcześniej się nie powtórzyła.
"Si vis pacem, para bellum"
-1
1244059322000
zgłoś naruszenie
  • CTA
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 739
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 7159
  • Trenuje: 3-4 (były spore przerwy od siłowni)
kradam
problemem jest tylko zdjęcie
zero dolegliwości czy najmniejszych bólów...

fałszerstwo jest karane
ale chyba będę musiał właśnie w tą stronę pokombinować, o ile inny orzecznik również odmówi wydania dopuszczenia mnie do skoków











-1
1244062030000
zgłoś naruszenie
  • donJAZYResko
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 7128
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 24841
Jakie robisz ćwiczenia w tej porannej gimnastyce?
Masz w nich drążek? Pzdr..
Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.
1244065740000
zgłoś naruszenie
  • CTA
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 739
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 11 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 7159
  • Trenuje: 3-4 (były spore przerwy od siłowni)
drążek robię rzadko bo nie mam go w domu u siebie, tylko u babci więc ćwiczenia na drążku robię 1-góra 2 razy na miesiąc

a poranne ćwiczenia to zwykła gimnastyka konkretnie te 3 zestawy ćwiczeń:















do tego dorzucam pompki i grzbiety

całość to ok 30 min ćwiczeń dość luźnych + rozciąganie (wszystko jest na tych 3 filmikach), ćwiczę co 2 dzień coby jakaś regeneracja była











1244066278000
zgłoś naruszenie
  • donJAZYResko
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 7128
  • Wiek: 28 lat
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 24841
Tak więc brakuje tu zwisów na drążku. Najlepsze ćwiczenie rozciągające Kręgosłup. Warto zainwestować. Pzdr..
Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.
-1
1244067106000
zgłoś naruszenie
  • kumakowiec
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 182
  • Na forum: 7 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 371
A ja bym powiedział, że wspomniana metoda Roberta McKenie była by w tej sytuacji najlepsza. Drążek? Kicha - rozciągniesz aparat więzadłowy (czytaj bierny - on się nie kurczy jak mięsień - więc raz rozciągnięty nie wraca szybko do swojej pozycji - mija kilka minut), po rozciągnięciu na drążku nagle obciążasz kręgosłup puszczając się go i stojąc - to może w wielokrotnym stosowaniu w celu elongacji nie przynieść pożądanego efektu.
Ćwiczenia elongacyjne stosuje się w przypadka biernej korekcji linii kręgosłupa ( w skoliozach, plecach okrągłych, okrągło-wklęsłych) pozycje ułożeniowe rozciągające stosuje się w stadium ostrym dyskopati.

Ćwiczenia McKenzie - prawidłowe ułożenie poszczególnych kręgów daje prawidłowe ułożenie krążków międzykręgowych a odpowiednio wykonane ćwiczenia poprawiają stabilizację uzyskanego efektu - oczywiście bezwzględnie obowiązywała by (i powinna obowiązywać) szeroko pojęta szkoła pleców (czyli chodzimy, siedzimy, leżymy w pozycji prawidłowej - skorygowanej) ale nie mogę nic dokładniej napisać bo regulamin zabrania.

POlecam metodę.
Chętnie pomogę radą, jeżeli tylko będę miał dostatecznie dużo wiedzy.
1244492569000