SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

zapotrzebowanie kaloryczne - parę pytań

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 802

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
Witam
Mam pytanie odnośnie zapotrzebowania kalorycznego, obliczyłem sobie wg tego linku:
http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

jestem ektomorfikiem, schemat wg którego obliczałem był bardzo podobny do tego przykładowego z linku (miejscami taki sam, ja jednak próbowałem to wszystko uśrednić. Generalnie wyszło mi 3223 kcal. Trening układam raczej pod siłę i rzeźbę. Chcę ułożyć odpowiednią dietę i teraz mam pytanie czy wynik który mi wyszedł to ilość kalorii którą muszę dziennie spożywać, czy ewentualnie to jakoś rozłożyć na 7 dni w tygodniu, dni treningowe nietr. etc ?
Następnie pytanie w przykładzie w w/w linku jest napisane - "3 intensywne treningi siłowe po 45 minut", rozumiem, że chodzi o 3y treningi w tygodniu np jeden w poniedziałek drugi wtorek itd. (bo ja na takiej zasadzie obliczyłem)?

Dzięki serdeczne za pomoc i pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 6924 Wiek 28 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 117946
tak, najczęsciej liczy się dzienne zapotrzbowanie, treningi 3 razy w tygodniu, ale nie dzien po dniu, bo trzeba się zregenerować
jakies podstawowe info o sobie podaj, bo bez tego wynik nic nie mówi, to raz
po drugie siła i rzeźba nie idzie w parze
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
wiek -29 lat
waga 67kg
budowa jak pisałem wyżej - ektomorfik
narazie ćwiczę 3 x w tygodniu poniedziałek, środa, piątek po ok 45 z rozgrzewką, póki co robię treningi wprowadzające ATC i chciałem ułożyć jakąś sensowną dietę, cel w sumie nie mam do końca sprecyzowany :)...
napewno chciałem popracowac nad rzeźbą (bo teraz jest nijak), ale i na sile mi zależy, wspinam się od 4 lat i dodatkowo po treningu cwiczę na "chwytotablicy", ale to są już ćwiczenia typowo wspinaczkowe nie angażujące mięśnie a raczej - palce ścięgna (podciąganie nachwytem wciągnąłem do treningu ATC). Może niedługo dołoże do tego obwody na małej domowej ściance (tu pojawia się problem z czasem bo po pracy jest ograniczony). Czasami jeszcze biegam ze dwa razy w tygodniu, póki co po 30 minut (dni nietreningowe)... Nie wiem co jeszcze dodać, jak pisałem wyżej wynik z kalorami wychodzi mi 3223 kcal, BMR 1935 kcal, reszte wyników zgubiłem więc mam tylko końcowy i BMR...
Czyli wynik kaloryczny 3223 mam spozywać codziennie, czy tylko w dni treningowe?(jeszcze muszę poczytać ile węglowodanów a ile białka...:)

dzięki i pozdrawiam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 18
to może jeszce do powyższego dodam to (moze jednak ktoś doradzi :):

Płeć : mężczyzna
Wiek : 29 lat
Waga : 67 kg
Wzrost : 178 cm
Cel treningowy : rzeźba
Staż treningowy na siłowni : 0
Uprawiane inne sporty : Wspinaczka
Dieta : nie mam
Przeciwskazania medyczne : brak
Zażywane suplementy : brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

mięso mielone na kolacje

Następny temat

Sporzywanie wody

Rogale Świętomarcińskie Rogale Świętomarcińskie TOP 10 najlepszych sylwetek na świecie TOP 10 najlepszych sylwetek na świecie Trening w nocy, czy to ma sens? Trening w nocy, czy to ma sens? Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout Leksykon suplementacji: DMAE Dimetyloaminoetanol Leksykon suplementacji: DMAE Dimetyloaminoetanol Trening zwiększający atrakcyjność kobiet Trening zwiększający atrakcyjność kobiet Dlaczego brakuje jaj w sklepach? Dlaczego brakuje jaj w sklepach? TOP6 kulturystycznych rywalizacji wszech czasów TOP6 kulturystycznych rywalizacji wszech czasów