SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

wyciskanie na ławce poziomej

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 675

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 150
Witam
Problem następujący: podczas wyciskania na ławce poziomej jak i na skośnej zamiast czuć najbardziej miesnie klatki czuje o wiele wiele mocniej barki i triceps.Czym jest to spowodowane?Na pewno nieprawidłowa technika,tylko co robie źle?Podczas wyciskania ściągam nieco łopatki,łokcie szeroko odwodze na boki,plecy przylegaja do ławki.
Na poczatku myslałem,że to normalne ale teraz widze jakie sa tego konsekwencje - biceps 35cm, barki ogromne,najszersze grzbietu uwydatnione a klatka jakbym prawie jej nie cwiczył - troche a nawet troche bardzo smiesznie to wyglada.
Dodam że na mojej domowej siłce nie mam takich dużych hantli zeby cwiczyc nimi klatke.
Z góry dziekuje za odpowiedzi.

Mój trening:
Pon/sr/pt

1.Wyciskanie sztangi płasko 12/10/8 progres w obciazeniu
2.Wyciskanie sztangi skos 12/10
3.podciaganie na drążku max/max/max
4.Wyciskanie sztangi zza głowy w siadzie 12/10/8 progres obciazenia
5.Podciaganie sztangi wzdłuz tłowia 12/10/8 progres j.w
6.Uginanie ramion ze sztanga 12/10/8 progres j.w
7.Uginanie ramion ze sztangielka 12/10/8 progres j.w
8.Pompki w podporze tyłem 12/10/8
9.uginanie nadgarstków,nawijanie sznurka na drazek z obciazeniem itp cwiczenia na przedramiona i raczej: 20/15/12 albo czesciej max/max/max ;)
10.brzuszki na ławce skosnej
nogi kontuzjowane w kolanach - wczesniej dodane były na poczatku : przysiad ze sztanga i wspiecia na palce

ocencie tez trening;) dzieki!



Płeć: Mężczyzna

Wiek: 20

Waga: 65 kg

Wzrost: 173

Cel treningowy: Siła

Staż treningowy na słowni: kilka m-cy z przerwami

Uprawiane inne sporty: brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): Ławka,sztanga,sztangielki o małej wadze itp.

Dieta: rozsadne żywienie i białko olimp

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: białko
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 141148
Popraw technike, dobrze by było jakbyś nagrał film.

Co masz z tymi kolanami?

Możesz zrezygnować na jakiś czas z wyciskania na poziomej, masz poręcze do pompek ?



Pzdro


Zmieniony przez - Viren w dniu 2010-07-08 15:40:31

Zmieniony przez - Viren w dniu 2010-07-08 15:42:46

DG

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 150
Kolana, a własciwie kolano - niewiem na codzien funkcjonuje normalnie ale jak sie obciaze takimi przysiadami ze sztangą to pozniej jeszcze przez kilka dni mam problemy nawet z chodzeniem.
Tak było ostatnio,mysle ze po takiej przerwie bedzie w porzadku wiec od poniedziałku chyba dorzuce jak pierwsze cwiczenie przysiad i przed przedramionami dam wspiecia na palce - bedzie ok?

A poręczy niestety nie mam,taka tam skromna siłownie mam.
Moze spróbuje zmniejszyc ciezar na klate,bardziej skupiajac sie na technice (chociaz przy małym ciężarze mam problem z równomiernym unoszeniem sztang tzn. ucieka mi jedna reka)
I chyba wyrzuce któres cwiczenie na barki zeby tak bardzo nie odstawały:)
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 540 Napisanych postów 21399 Wiek 23 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 141148
Możesz obciąć cięzar i skupić się na technice. Wywaliłbym też to wyciskanie na skosie.

Zamiast wyciskanie zza karku rób sprzed głowy - mniej szkodliwe dla barków.

Wywal jedno ćwiczenie na bica.

Podciąganie sztangi wzdłuz tułowia też jest bardzo szkodliwe na barki.

Proponowałbym ci zrobić dwa zestawy A i B i ćwiczyć na zmiane ABA,BAB,ABA itd.

Z tym kolanem to do lekarza idź lepiej i dowiedz co ci jest bo możesz pogorszyć stan

Pzdro

Zmieniony przez - Viren w dniu 2010-07-08 23:35:49

DG

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 224 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 3333
ja mam tak samo zrobie 20 pompek i lepiej pompuje nisz zrobie 12 seri na klatke
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 150
danus545 - dokładnie tak!
I jak sobie z tym radzisz?Bo kiedys sam zamiast skosnej robiłem trzy serie zwykłych pompek ale z czasem i one nie wystarczały.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 224 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 3333
nieradze z tym sobie ale widzę ze klatka po miescioncu trochę spuchła ale próbuje tak 1 seria max obciążenie i z 10 razy potem normalnie po 12 2 serie a na koniec pompująca 20-25 i kazdym skosem tak;p
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening FBW dla początkującego

Następny temat

Jaki trening?

Top 10 męskich sylwetek Jakie żelki po treningu? Katarzyna Rodzik Maliszewska - ocena sylwetki Trening funkcjonalny Leksykon suplementacji: N-acetyl-l-cysteina Anna Karcz- długo wyczekiwany powrót! Grzegorz Kępa- "oczyszczenie" branży Paige Hathaway na stole operacyjnym!