SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

wioslowanie podchwyt czy nachwyt??

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10001

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 820 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 6196
witam jaka waszym zdaniem technika wioslaowania sztanga w opadzie tulowia angażuje wiecej miesni plecow podchwytem czy nachwytem, do klatki czy do brzucha???? oczywiscnie w treningu na mase.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 2840 Napisanych postów 56223 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 600718
Każdy trenujący sporty sylwetkowe chciałby, aby jego zaangażowanie w treningi i dietę dało jak najlepsze efekty. Dlatego też często zastanawiamy się jakie treningi, ćwiczenia, czy ruch w nich wykonywany da nam najlepszy efekt. Mięśnie pleców są razem z nogami największą partią mięśniową naszego organizmu. Dlatego też właśnie na nich należałoby skupić szczególną uwagę. Wśród mięśni pleców wyróżnić można np.:

- najszerszy grzbietu,
- prostownik kręgosłupa,
- czworoboczny,
- równoległoboczny,
- dźwigacz łopatki,
- potyliczne.

Wiosłowanie jest jednym z podstawowych ćwiczeń na mięśnie pleców. Wyróżnić można wiele jego odmian i nie można określić, że jedna jest lepsza od drugiej. Jednakowo nachwytem, podchwytem, sztangą, półsztangą, kettlami, sztangielkami, wszystkie te ćwiczenia będą dobre. Ważne jest, aby wykonywać je poprawnie technicznie i co jakiś czas zaskakiwać mięśnie zmieniając je na inne. Bez wątpienia wiosłowanie nie polega na przyciąganiu sztangi do klatki. Jednak tutaj kłania się już nauka poprawnej techniki tego ćwiczenia.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3140 Napisanych postów 41411 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319174
Wioslowanie do brzucha atakuje wieksza czesc plecow niz podciaganiue do klatki.

Nadchwyt,podchwyt-chyba bez znaczenia.Choc nadchwyt przy zmodyfikowanej technice moze zaatakowac trapezy.

Jest temat przeznacozny do zadawania poj. pytan-wiec nastepjnym razem pisz tam

Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2010-09-20 19:27:52

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 14 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 195
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2956 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 80905
W obu przypadkach angażowane są całe plecy, roznica jest widoczna w procentowym zaangazowaniu poszczegolnych miesni. I tak w wioslowaniu podchwytem łokcie poruszaja sie blizej tulowia, w zwiazku z czym mocno pracuja m. najszersze grzbietu. W wioslowaniu nachwytem natomiast lokcie bardziej uciekaja na boki, co dosc mocno angazuje miesien czworoboczny. Jeszcze raz zaznacze, ze w obu przypadkach pracuja cale plecy.

do klatki czy do brzucha???? oczywiscnie w treningu na mase.

Do klatki to juz nie wioslowanie, a podciaganie sztangi. W obu przypadkach pracuja te same miesnie, jednak zupelnie inne jest ich zaangazowanie. W podciaganiach pracuje glownie gora grzbietu, razem z tylnim aktonem barkow.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 1659 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 19408
Cześć wszystkim. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że wiosłowanie nachwytem do brzucha angażuje większą ilość mięsni pleców.

"ważna jest technika wykonywania ćwiczeń"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3140 Napisanych postów 41411 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319174
A patrzyłeś na datę założenia tematu?

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW dla średniozaawansowanego

Następny temat

Plan treningowy .