SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

wiosłowanie sztangą-jak to wygląda

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 26377

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3201
Jak w temacie, czyli jak wygląda i jak należy robić wiosłowanie ze sztangą... Chodzi mi o to cwicz. na plecy (tak dla upewnienia bo sam nie wiem czy dobrze kojarze)

no a jak

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1259 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 9966
Kojarzysz dobrze , ale spokojnie.Jezeli jesteś początkujący to narazie zapomnij o tym ćwiczeniu jest zbyt ciężkie do wykonania ( poprawnie )technicznie.Żle wykonane tzn. pod złym kątem może prowadzić do kontuzji kręgosłupa ,a poza tym nie podziałać w całości na plecy obciążając zbytnio tył barku i czasami nawet bicep ( są też tacy co tak mają ).Ćwiczenie wygląda tak:stajesz w pozycji tzw. kaczy kuper i podciągasz sztangę mniej więcej do linii pasa ( ja tak robię )pod katim kątem abyś czuł mięśnie pleców.W/g mnie prawidłowo wykonane to ćwiczenie uaktywni i napompuje czwórkę pleców i najszerszy ( ja tak mam ).Można to jeszcze wykonać na specjalnie ustawionej sztandze prostopadle do ciebie przechodzącej pod nagami ( stosuje się też różne szerokości uchwytów)narazie atlasic i dużo grzbietu żeby przygotować się do takich jak to ćwiczeń i nietylko ( martwy ciąg przysiady itp. ).
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Witaj.
Proponuję wypełnij profil-łatwiej będzie Ci pomóc.Jeśli jesteś początkujacy to polecam na początek trening ACT-jest w archiwum.Pozdro.

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 858 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6210
Najwazniejsze zebys podczas wiosłowania patrzył przed siebie
a nie pod nogi -patrzac przed siebie nie bedziesz robił kociego grzbietu który grozi urazem .Jak zachowasz poprawna technike i beda cie na drugi dzien bolaly miesnie plecow znaczy ze jest ok!!!

marcopolo

Zmieniony przez - Marcopolo w dniu 2002-03-01 13:34:38

marcopolo

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3201
Dzięki, profil już poprawiłem, szczerze mówiąc nie wiedziałem o nim [:>]. Ale nic, z waszych postow wynika, ze pozycja taka jak przy podciaganiu sztangi w opadzie, ale co z tym wioslowaniem:/ Czy poradzicie cos na ramionka, bo jak widac u mnie z tym szczegolnie cienko

no a jak

napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Podciąganie w opadzie to właśnie "wiosłowanie"-ale na razie może sobie odpuść-proponuje ćwiczenia na wyciągach-moze soróbuj taki zestaw na grzbiet:
-podciąganie na drążku szroki uchwyt(nachwytem)-3-4 serie x do oporu
-przyciąganie w siadzie płaskim rączki dolnego wyciągu(wąski uchwyt równoległy)3-4 serie x8-12 powt.
-sciąganie szeroko drążka wyciągu do karku(lub do klatki)-3-4 seriex8-12 powt.
-"szrugsy"-unoszenie barków do uszu w staniu ze sztangielkmi lub sztangą-3-4 serie x 12-15 powt.
Kiedy Twoje plecy będą odpowiednio mocne możesz przejść do ćwiczen w opadzie tułowia-wcześniej nie ma sensu-i tak trudno będzie Ci zachować technike,a wykonywanie tych ćwiczen nieprawidłowo powoduje odwrotne skutki-mało,że nie rośniesz,to jeszcze nabawisz sie kontuzji.Pozdro/

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3201
Witam i dzieki
Jest mały problem, cwicze w domowej silce i nie mam wyciagu, tylko wolne ciezary. Co bys mi poradzil?
Na razie robie tylko podciaganie sztangielki w opadzie w oparciu o lawke i sztanga w opadzie, do tego jeszcze troch przez martwy i przysiad. Staram sie dawac na malych ciezarach zeby wyrobic technike.

Pozdrawiam

no a jak

napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Witaj-to masz mały kłopot-powinieneś sie jednak postarać przynajmniej o drążek do podciągania.Samymi podciąganiami w opadzie owszem można trenować plecy,ale nie jest to najlepszy wariant na dłuższą metę.Na razie spróbuj urozmaicic trening:
-podciąganie w opadzie(wiosłowanie)nachwytem(ze zmienną szerokością)
-podciąganie w opadzie(wiosłowanie)podchwytem(na szrokość barków-może być sztanga łamana,ale jeśli nie masz to prost)-3-4 serie
-podciąganie sztangielki w opadzie-3-4 serie(gryfik równolegle do ciała)
-szrugsy(sztanga/sztangielki)-3-4 serie
Niewiele da się wyczarować (oczywiście sensownego)bez dodatkowego sprzętu-choćby drążka(dale na prawdę wiele).
Pozdro.

Pozdrawiam wszystkich ambitnych
"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3201
Dzięki
Twoje rady na pewno wykorzystam i to od nastepnego treningu .
Pozdrawiam

no a jak

napisał(a)
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 10257 Wiek 37 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 42823
Nie wyzywajcie mnie za odkopanie, nie widzę sensu zakładania nowego tematu...
Czy taka technika z podnoszeniem z podłogi jest OK?






Zmieniony przez - radosuaf w dniu 2008-04-09 10:02:46

Półmaraton w 1:57:11! :)

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 64 Napisanych postów 22971 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 91855
inna wersja ćwiczenia poprostu

choć odkładanie stosuje sie raczej przy dużych ciężarach, a przy tym pochyleniu raczej ciężko operować z max cięzarami,dlatego raczej mija się to z celem,chyba że ktos ma bardzo mocne prostowniki

osobiście odkładanie -wiosło półsztangą na max ciężarach

oburącz natomiast bez zatrzymania ruchu
a dla większych cięzarów mniejsze pochylenie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

kilka pytan o brzuchu, kosciach, rozstępach i rzezbie

Następny temat

jak na masę?

Słodkiewicz vs Lech starcie weteranów Wojciech Pasiut - ocena sylwetki Jak radzić sobie z bezsennością? Trening siłowy - absurdalne teorie 30.09-01.10.2017 IFBB DIAMOND CUP KATOWICE Suplementacja okołotreningowa Boostery testosteronu a badania hormonalne - dlaczego są ważne? Anna Nawrot - ocena sylwetki