SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

trening na mase...

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 592

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 165 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 921
witam, czytam sobie atlas cwiczen i tam mam doslownei cos takiego:

Trening na masę-oparty powinien być na ćwiczeniach podstawowych(przysiady, wyciskania, uginania i wyprosty ramion, itp.)z wolnymi ciężarami(sztanga, sztangielki)-ilość serii kształtować się powinna następująco: na duże grupy mięśniowe(np. klatka, grzbiet, uda) ok.12-16 serii, na mniejsze(np. łydki, bicepsy, tricepsy) ok. 9-12 serii(ponadto 1-3 serii rozgrzewkowych w obu przypadkach),ilość powtórzeń 6-12,przerwy pomiędzy seriami ok.2-3 minut. Każda grupa mięśniowa trenowana raz w tygodniu. Czas trwania:4-8 tygodni. Oczywiście jest to tylko bardzo ogólny zapis, a od tych zasad są odstępstwa, ponieważ każdy organizm reaguje inaczej na te same bodźce.


mam robic 16 seri po 6 powtorzen np na klate??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 685 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 4380
Przecież pisze jak byk od 12( czytaj- czasem i 11:) do 16 serii. Co oznacza, że nie musisz brać górnej granicy od razu.
To jest ogólne podejście. Do wspólnego worka ,,dużych,, partii są wrzucone: plecy, klata, barki, nogi. Są duże to fakt, ale ich sposób działania, motoryka, i wymagania treningowe są bardzo różne. Stąd rozpiętość.
Klatkę wystarczy pokatować 10-12 seriami.
Ale te 12 serii to nic w przypadku pleców czy nóg.
Dodatkowo dochodzą indywidualne cechy organizmu, które trzeba u siebie... poznać.

I tak na klatkę masz 11-12 serii
Na plecy nawet 17
Na nogi 16
Na barki 11-12
Naturalnie to nie jedyne podejście, a tylko moje własne obserwacje.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 866 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 26410
jak masz 16 serii to rokładasz to na np: 4 ćwiczenia czyli wychodzi Ci po 4 serie na ćwiczenie. A w seri to zależy, możesz robić 4x 10 ale też mozesz robić 12 10 8 6 co serie zwiększając ciężar. pzdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 165 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 921
dzieki Panowie, sogi poszlo, szczerze to zrozumialem ze 16 serii na cwiczenie i mnie pozamiatalo to:P a chodzi o trening ;D a cos nie szla ta masa ;P dzieki ;D
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak zwiekszyc sile wyciskania na klatke?????

Następny temat

zmiana planu