SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

techniki padów i ćwiczenia doskonalące - omówienie

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 16416

napisał(a)
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 10832 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 38587
www.jodan.grap.prv.pl

Zmieniony przez - Jodan w dniu 2007-05-05 17:35:33
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 509 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9052
ja chcialem tylko dodaz ze mnie uczono iz przy padzie bocznym reka powinna byc mniej wiecej 45 stopni od biodra. Przy padzie po rzucie wazne jest tez ulozenie nog - ugiecie prawej nogi w kolanie a takze delikatne wygiecie stopy aby nie uderzyc kostka o mate. W ten sposob cialo amortyzuje rzut w sposob "najpelniejszy"

"Lewis powiedzial ze zostane mistrzem swiata jesli poslucham jego rad - i jakie to byly rady? - no wlasnie nie wiem bo odszedlem" Artur Szpilka

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1702 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16720
A co należy zrobić, gdy padamy na bok ? Amortyzować ręką nie ma jak, bo raczej się to nie uda. Często zdarza mi się spaść na bark, co przy mocnym ruzcie może się dla niego źle skończyć. Ręka powinna być wtedy ułożona wzdłuż ciała i "przyklejona" czy coś należy z nią robić ?

"masz swą wolę w komplecie z honorem"

napisał(a)
Cavior Bushido24.pl
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 7168 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 46566


Ponieważ Jodan zajął się "twardymi" padami, postaram się scharakteryzować miękkie.

Pady miękkie (z przetoczeniem) do przodu

Przewrót gimnastyczny(z pozycji niskiej)

-przykucasz
-pochylasz się do przodu, opierając się rękami o matę
-zwijasz się "w kłębek", chowając głowę między ramiona i dociskając ją do klatki piersiowej, jednocześnie delikatnie "wybijając się" z nóg
-ważne, żeby kontakt z matą złapać odcinkiem kręgosłupa pomiędzy łopatkami-a nie głową ani karkiem-bo to jest niebezpieczne!

Przewrót przez bark(z pozycji niskiej)

przez prawy bark:

-przyklękasz na lewe kolano
-ustawiasz lewy goleń prostopadle do prawego uda(jak na fotce)
-opierasz prawą dłoń blisko prawej stopy (palcami do ciała)
-opierasz lewą dłoń obok prawej (palcami w kierunku w ktorym bedziesz sie toczył)
-zbliżasz głowę do tułowia-tak by nie dotknęła maty

Powinieneś być teraz w pozycji jak na pierwszym obrazku koło fotki. Wypychasz się z bioder do przodu-i gotowe. Tocząc się powinieneś czuć jak punkt kontaktu z matą przesuwa się z przedramienia przez ramię i obręcz barkową.

Przewrót gimnastyczny(z pozycji wysokiej)

-stajesz wyprostowany
-powoli przechodzisz do przysiadu, próbując dotknąć ziemi wyprostowanymi rękami
-gdy ręce dotkną ziemi powinieneś być w "półprzysiadzie", ręce nie mogą być zbyt blisko stóp (bo przewrót zrobisz "w powietrzu" i przygrzmocisz o matę plecami) ani zbyt daleko(bo nie dasz rady zrobić przewrotu i wbijesz się w matę facjatą)
-powoli przenosisz ciężar ciała do przodu, schylając głowę do klatki piersiowej
-reszta jak w wersji "niskiej"

Przewrót przez bark(z pozycji pośredniej)

-stajesz wyprostowany. Jedna noga z przodu, palcami w przód, lekko ugięta(powinieneś nad kolanem tej nogi widzieć palce stopy). Druga z tyłu, stopa prostopadle do pierwszej.
-ponieważ jest to pozycja pośrednia-przechodzisz do dalszego etapu albo odsuwając tylną nogę w tył (co owocuje obniżeniem pozycji do niskiej) albo przesuwając przednią do przodu i pochylając się lekko (ten sam efekt).
-reszta jak w wersji "niskiej"

Przewrót przez bark(z pozycji wysokiej)

-przyjmujesz pozycję taką jak w przykładzie powyżej
-pochylasz się do przodu
-dotykasz rękami maty (według niektórych szkół ręka "wewnętrzna" powinna dotykać maty krawędzią dłoni zaś zewnętrzna wnętrzem dłoni, według innych obie dłonie kładziemy na macie-analogicznie jak w pozycji "niskiej")
-wybijasz się "z bioder" do przodu

To chwilowo tyle. W wolnej chwili dopiszę dalszą część.

Zmieniony przez - Cavior w dniu 2006-11-29 22:51:11
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1702 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16720
Okej . To teraz zmieńcie temat bo jest nieaktualny i odpowiedzcie na moje pytanie .

"masz swą wolę w komplecie z honorem"

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 312 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2367
Tomasz - przecież Jodan napisał o padach na boki. Ręka także uderza o podłoże, nie chowasz jej bo to zwiększa tyzyko złamania. Przy padzie na bok można powiedzieć, że pracuje cała część ciała, na której strone chcesz upaść. Noga po macie ma się "ślizgać", a ręka uderzeniem zamortyzować upadek "reszty".

Moderator działu Bezpieczeństwo w sieci K**
Były doradca %)

napisał(a)
Cavior Bushido24.pl
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 7168 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 46566
Dziś trudniejsze zadanie-bo opisanie niektórych ustawień wymaga niezłego kombinowania

Przewrót w bok(z wysokiej pozycji)

w lewo:

-stajesz w lekkim rozkroku
-ustawiasz lewą rękę jak do przewrotu przez lewy bark-tylko UWAGA! dłoń i przedramię ustawiasz nie przed sobą ale ZA SOBĄ
-odwracasz głowę w kierunku przeciwnym do tego w którym będziesz się toczyć (tu w prawo)
-przenosisz ciężar ciała na lewą nogę i wychylasz się w bok aż do utraty równowagi

Przewrót gimnastyczny w tył(z niskiej pozycji)

-zaczynasz w przysiadzie
-przyciągnij głowę do klatki piersiowej
-podnieś ręce-otwarte dłonie mają być na takiej wysokości, jakby miały asekurować trzymaną na głowie tacę
-gdy tyłek dotknie maty-przetocz się w tył
-ostatnim punktem kręgosłupa który powinien mieć kontakt z matą jest miejsce między łopatkami-NIGDY KARK! Jeśli dobrze ułożyłeś dłonie, to powinieneś móc oprzeć się nimi o matę, zanim miejsce między łopatkami dotnia maty
-wyląduj na przykurczonych nogach

Przewrót gimnastyczny w tył(z wysokiej pozycji)

-stań wyprostowany
-powoli obniż się do przysiadu
-dalej analogicznie jak z pozycji niskiej, tyle, że gdy biodra "przelecą" nad głową postaraj się "wyrzucić" je do góry, jednocześnie odpychając się rękami od maty tak, by nie wylądować w przysiadzie-tylko od razu na prostych nogach. Powinno to być dość łatwe, jeśli wykonałeś przysiad i pierwszy etap przewrotu w miarę dynamicznie.

Przewrót przez bark w tył(z niskiej pozycji)

przez prawy bark:

-usiądź na macie, nogi proste w kolanach, wysunięte przed siebie
-przyciągnij do siebie lewą nogę(prawa pozostaje prosta)
-ustaw lewą nogę tak, by udo było pod kątem 45 stopni od prawej nogi a goleń był do prawej prostopadły
-przesuń lewą stopę pod kolanem prawej nogi-kostka lewej niech zostanie pod kolanem prawej
-wystaw prawą rękę w prawo, na poziomie barku
-przytul głowę do lewego barku
-lewą dłoń trzymaj po prawej stronie głowy, przy uchu, wnętrzem dłoni od ciała (tak jakbyś chciał złapać lecącą w kierunku ucha piłeczkę)
-odbij się od maty prawą nogą tak by przetoczyć się przez prawy bark
-ważne-głowa nie może dotknąć maty(jeśli przytuliłeś ją do lewego barku-powinno się udać)
-lądując staraj się nie uderzać bezpośrednio kolanem w matę-tylko lądować od razu w pozycji seiza

Przewrót przez bark w tył(z wysokiej pozycji)

przez prawy bark:

-stań w lekkim rozkroku
-uklęnij na lewe kolano-tak by lewy goleń był prostopadle do prawej nogi
-siądź na tyłku tak by lewa kostka znalazła się pod prawym kolanem
-reszta jak wyżej z tym, że starasz się "wybić biodra" w górę i odepchnąć się rękami tak, nie dotknąć maty kolanem prawej nogi-tylko wylądować na prostej nodze. Powinno to być dość łatwe, jeśli wykonałeś przysiad i pierwszy etap przewrotu w miarę dynamicznie.
-gdy już dojdziesz do wprawy postaraj się nie tyle klękać na kolano(tzn uderzać kolanem pionowo w matę), co wsuwać "wślizgiem" ugiętą lewą nogę pod prawą podczas upadania

Zmieniony przez - Cavior w dniu 2006-11-30 12:58:36
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 1702 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16720
UX: jeżeli lecą na bok to okej.Ale chodzi mi o sytuację, kiedy leci się całkiem na rękę. Tak, że kontakt z matą ma tylko bok ciała. Nie wiem jak Ci to dokładnie opisać.

"masz swą wolę w komplecie z honorem"

napisał(a)
Usunięty przez Jodan za pkt 1 regulaminu
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 10832 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 38587
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 548 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 7809
Cavior sog, Jodanowi nie wszedł już.
Aż mi się łezka w oku zakręciła jak widze te wszystkie pady
Tyle lat napierdzielałem o mate nigdy się tak naprawde nad motoryką padów nie zastanawiałem

http://www.sfd.pl/temat287876/ No Limits Toruń
MMA/Vale tudo

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 312 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2367
Bez padów grapplerskie style byłyby zbyt niebezpieczne, żeby mieć tłumy wielbicieli - są poprostu niedoceniane. Większość ludzi myśli, że to pokazowe klepnięcie w matę, żeby hałas zrobić...

Moderator działu Bezpieczeństwo w sieci K**
Były doradca %)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Feliks Stamm - sylwetka

Następny temat

BROŃ HUKOWO-GAZOWA

Green Tea ALLNUTRITION - Właściwości i zastosowanie zielonej herbaty Green Tea ALLNUTRITION - Właściwości i zastosowanie zielonej herbaty 4 ćwiczenia poprawiające postawę ciała 4 ćwiczenia poprawiające postawę ciała Arnold Classic Africa - Johannesburg 2018 Arnold Classic Africa - Johannesburg 2018 Czy trening może zastąpić dietę? Czy trening może zastąpić dietę? Cassidy Lance-Mcwherter najlepsza zawodniczka CrossFit na Florydzie Cassidy Lance-Mcwherter najlepsza zawodniczka CrossFit na Florydzie 9 powodów przez, które nie możesz się odchudzić 9 powodów przez, które nie możesz się odchudzić IFBB Diamond Cup - Madryt 2018 IFBB Diamond Cup - Madryt 2018 Mistrzostwa Polski dzieci w fitness  - Poznań 2018 Mistrzostwa Polski dzieci w fitness - Poznań 2018