SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

taktyka biegu na 1500m

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 6892

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 26
Witam wszystkich!! Trenuje w klubie pol roku, ostatnio na zawodach biegalem 1000m z czasem 2:41:07 a w piatek czekaja mnie zawody na 1500m no i nie bardzo wiem jaka taktyke obrac...czy np trzymac sile na finisz czy moze rowno caly bieg?? chcialbym ubiegac przynajmiej 4:11. prosze o rady;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 40 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1547
Witam. Już troszke czasu minęło ale 6 latek wyczynowo biegałem, więc cos napisze. Specjalizowałem sie w biegach z przeszkodami (2000prz. 5.49.35 za juniora)ale czasami jakis 1000 (2.30.92-18 latek miałem) lub 1500 (3.57.75-18 lat)) musiałem przeleciec.Co do taktyki to zeby Ci doradzic musiałbys wiecej napisac o swoich predyspozycjach: czy jesteś tempowcem i potrafisz trzymac założone tempo, czy może potrafisz zerwac na koncówce, zyciowki na 800, 400 itp. Przeanalizuj swój bieg na 1000m. Najlepiej jakie mialeś miedzyczasy i czy to 2,41 było mocno wyżyłowane. Jaki trening robiłeś (poczatkujący robia zabawy biegowe, ew. 4x 500). 1500m to niełatwy dystans i dlatego taktyka jes u zawodnikow często bardzo zindywidualizowana. Ty dopiero zaczynasz, wiec błedy sa nieuniknione i nie powinienes się tym teraz przejmowac. Jesli potrafisz trzymac tempo (np. z timerem i ustawionymi międzyczasami to lec 33s każde 200m,tj. 200-32s, 400-66s, 600-1.40, 800-2.13, 1000-2.47.,1200-3.21, a ostatnie 300m 50s. Jeśli nie masz końcówy to uważaj z tempem bo wielu poczatkujących po 1000 sie ugotowało i ostatnie 500 musiało człapac. Biorąc pod uwage twój ostatnio uzyskany wynik na tysiaca to napewno nie bedzie łatwo. Dla mnie kluczem do sukcesów była psycha. Człowiek odpowiednio zmotywowany jest w stanie duzo więcej z siebie wycisnąc. Z mocna psychą nie wygraja żadne cyferki. Pozdrawiam i powodzenia!
p.s. zjedz dziś węglowodany
1

Alexander The Great

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 26
Dzieki za odpowiedz;) a wiec jesli chodzi o mnie to raczej wole dluzsze dystanse niz te krotsze i tempo przy 1500 jest dla mnie dosc szybkie.Takze raczej jestem bardziej wytrzymaly niz szybki. Co do przyciskania na finiszu to roznie zz tym bywa...zalezy wlasnie od nastawienia psychicznego...Zyciowek na 800 i 400 jeszcze nie mam. a 2:41 uwazam ze nie jest szczytem moich mozliwosci poniewaz w 2 startach na 1000 popelnilem bledy wlasnie w taktyce...pierwszy raz pobieglem pierwsze 400 w 56 sekund i co oczywiste poniej mnie scielo...pozniej mialem start za dwa dni tez na 1000 no i tutaj skolei na starcie balem sie pojsc ostro no i przez 200 m meczylem sie z biegnacymi obok skutkiem tego bylo wynik 50 setnych gorszy...ale wtedy zabraklo chyba tez motywacji i po biegu myslelem ze czas bedzie duzo gorszy bo nie dalem z siebie wszystkiego.
Ja myslalem zeby isc caly bieg rownym tempem ktore daloby mi to 4:11 a ewentualnie wlasnie na finiszu gdyby organizm pozwolil powalczyc o lepszy rezulatat. Rozpisalem sobie czasy na 300 500 700 900 1100 i 1300 i planuje poprosic kolege zeby stanal przy starcie na 200 i mowil mi czy biegne zalozonym tempem a reszte czasow kontrolowac przebiegajac obok zegara mierzacego czas. myslisz ze taka taktyka rownego biegu jest warta sprobowania?? Bo finiszu jak Czapiewski czy Borzakovskiy to ja nie mam... z gory dziekuje za odpowiedz
1
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 26
Co do treningow to w zimie trenowalismy w lasku duzo podbiegow itp koniec marca zaczelismy jakies tempa biegac po rownym a na bierznie weszlismy dopiero dwa tyg temu. Wiem ze to malo konkretnych informacji ale nie bardzo umiem opisac to w fachowym jezyku. a co do weglowodanow to co konkretnie moge zjesc??
I naprawde w pelni zgadzam sie z tym ze nastawienie psychiczne to polowa sukcesu...pozdrawiam
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 40 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1547
Witam ponownie.
Zacznę od weglowodanów.
W biegach szczegolnie dlugich stosuje sie tzw. metode obciążenia węglowodanowego. Zazwyczaj trwa ona 3 dni i stosowana jest w ostatnich dniach przed startem. Weglowodany to dla biegacza glówne paliwo, więc należy o nie zadbac. Możesz sprobowac zjeśc danie z makaronem (tylko bez dużej ilości tłuszczy), może byc nawet z jogurtem. Zaaplikuj wit. B, C i minerały.
Co do taktyki to kontrola czasów jest ważna chociażby blatego żeby nie wypalic sie na pierwszej 400-setce (jak to u Ciebie miało juz miejsce).
Stosowanie tej taktyki trzeba sobie wytrenowac. Zawodnicy po to biegaja np. 200 - metrowki, żeby oswajac się z tempem biegu - np. biegasz 8x200 po 32sek. bo chcesz nabiegac 4.00 na 1500 i już znasz to tępo.
Nie warto się podpalac jesli chcesz nabiegac życiowkę. Jak będziesz biegał o miejsce wtedy pilnuj konkurencji.
To dopiero poczatek sezonu i tzreba najpierw sie "przetrzec".

Alexander The Great

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 26
Raczej wazniejszy bedzie dla mnie czas niz miejsce wiec rzezcywiscie sprobuje biegnac rownym tepem i zobaczymy co z tego wyjdzie;) Dziekuje za rady i pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

PYTANIE O ZMIANE STERÓW PILNE BARDZO PROSZĘ

Następny temat

stanie na rekach - cwiczenia

Akop Szostak przerywa złą passę! Akop Szostak przerywa złą passę! Czy potrzebujesz białka przed snem do optymalnego rozwoju mięśni? Czy potrzebujesz białka przed snem do optymalnego rozwoju mięśni? Proteinowe pierogi z mięsem Proteinowe pierogi z mięsem Vinny Gough - irlandzki model fitness Vinny Gough - irlandzki model fitness Energetyczne crumble Energetyczne crumble Kevin Levrone zamierza pobić rekord świata! Kevin Levrone zamierza pobić rekord świata! Główne czynniki wyzwalające syntezę białek mięśniowych Główne czynniki wyzwalające syntezę białek mięśniowych Maszyna do podciągania, jako element funkcjonalny treningu Maszyna do podciągania, jako element funkcjonalny treningu