logo
zamknij zamknij

sportowa sylwetka

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 76998

3 5 3
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10601 Napisanych postów 42828 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
ten_nowy2- Już kiedyś ci pisałem że moim zdaniem masz za mało masy mięśniowej że jesteś szczupły z niewielkim brzuszkiem . Teraz to nawet tego brzuszka nie masz i zostało ci tylko szczupłość.
Jak chcesz bardzo dobrze wyglądać to możesz to osiągnąć bez sterydów na krótki okres 2-3 miesiące max. Ale żeby dobrze wyglądać musisz nabić masy mięśniowej no i w trakcie masowania musisz się pogodzić z tym że większości z nas nie koksujących najdzie ci trochę tego fetu w pasie. Ale jak masujesz to się skupiasz by mięcho rosło na wielkich połaciach plecy,klata,ramiona ,nogi. Do robienia masy potrzebna jest siła dlatego robisz 1-3 miesięcy siłę moim zdaniem najlepsze są systemy 5x5 . Ale podstawą masy dla średnio i wysoko zaawansowanych osób jest SPLIT . Split jak nie bierzesz koksu musi być prosty i nie skomplikowany i nie rozbudowany jak maraton bo nie ogarniesz regeneracji . Jak nie ma koksu to nie ma ekspresowej regeneracji jak jedziesz na pustym baku i z obolałym wiecznie ciałem to możesz dorobić się fetu zamiast mięśni tak to działa gość wiecznie zmęczony niedospany łapie fet zamiast mięśni.Podstawą splitu powinny być ćwiczenia podstawowe plus izolowane. Przykład
klatka piersiowa wyciskanie ławka skos- 4-5 s po 5-8p (moim zdaniem skos nadaje lepszy kształt klacie niż płaska)
rospiętki płaska 3sx8-12p
dodatek 3sx10 pompki dla pompy i to wszystko . Jak użyjesz do tego konkretnego ciężaru w podstawie to nie ma potrzeby ładować 110 niepotrzebnych ćwiczeń które nic nie wnoszą a utrudniają regenerację i przyrost masy mięśniowej.
Następny etap to redukcja i robienie rzeźby diety itp. Najlepiej na okres lata . Wyznacz sobie że chcesz bardzo dobrze wyglądać na czerwiec-sierpień i wtedy redukuj z głową najlepiej na diecie od jakiegoś fachowca by nie popalić mięśni które wcześniej wypracowałeś.

Dlatego siła-masa-rzeźba jak celujesz w sylwetkę jest nie do przeskoczenia . I dieta,dieta całe życie na diecie to nie jest żart jak chcesz naprawdę wyróżniać się z tłumu plażowiczów musisz zostać fachowcem od własnej diety . Kosztuje to masę pracy,wyrzeczeń ogromnej wiedzy na temat treningu,diety ,regeneracji gównie własnego ciała. Jak nie jesteś na to gotowy to masz dwa wyjścia albo koksujesz albo się nie liczysz w tych rozgrywkach. Wybór należy do ciebie.

A ty robisz sobie kuku redukujesz na 5x5 to jakieś wariactwo czy co albo jakiś rodzaj masochizmu nie wiem jak to nazwać. Jak chcesz być chudy to po co tracisz kasę na siłownię zwyczajnie jedz 1200-1500 kalorii i chodź na spacery lub siedź przy telewizorze. Efekt będzie lepszy po przynajmniej nie zajeżdżasz organizmu. Jak już osiągniesz pożądany kształt szkieletora na mięśnie nie licz to wróć na siłownię z konkretnym planem i konkretną stosowną dietą dostosowaną do danej aktywności. No i więcej cierpliwości ci życzę.
napisał(a)
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1693 Napisanych postów 14108 Wiek 68 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 278933
Nieuniknione są cykle: masa/rzeźba !
Są całkowicie naturalne - redukujesz tłuszcz a po pewnym czasie okazuje się, że jednak trochę tłuszczu przybyło (po powrocie do "normalniejszego" jedzenia).
Chcąc wyglądać dobrze cały rok należy kontrolować poziom zatłuszczenia.
Wyglądam za tłusto (dla siebie) to redukuję tłuszcz bez patrzenia na to czy nadszedł kalendarzowy czas na zakończenie "masowania".
napisał(a)
ten_nowy2
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1070 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6595
ojan
Nieuniknione są cykle: masa/rzeźba !
Są całkowicie naturalne - redukujesz tłuszcz a po pewnym czasie okazuje się, że jednak trochę tłuszczu przybyło (po powrocie do "normalniejszego" jedzenia).
Chcąc wyglądać dobrze cały rok należy kontrolować poziom zatłuszczenia.
Wyglądam za tłusto (dla siebie) to redukuję tłuszcz bez patrzenia na to czy nadszedł kalendarzowy czas na zakończenie "masowania".


brzmi normalnie. Rozumiem o co chodzi z tym że może nie celuję w tak niski bf jak mają kulturyści. Na dzień dzisiejszy wg wszelkich kalkulatorów internetowych, od tych porównujących tylko obród pasa do wagi po te zaawansowane gdzie mierzysz nawet nadgarstki i pomiary caliperami, wszystkie pokazują mi od 14.5% do 16% bf max. i szczerze to te 14% mi pasuje. Ja nie ćwiczę w sumie dla kratki tylko po to żeby mieć płaski brzuch. Pamiętam jak mi w pasie podchodziło pod 93cm przy wadze 80kg - masakra. teraz 5 kg mniej ale ponad 10 cm mniej w pasie - robi różnicę.
napisał(a)
ten_nowy2
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1070 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6595
orzegów
ten_nowy2- Już kiedyś ci pisałem że moim zdaniem masz za mało masy mięśniowej że jesteś szczupły z niewielkim brzuszkiem . Teraz to nawet tego brzuszka nie masz i zostało ci tylko szczupłość.
Jak chcesz bardzo dobrze wyglądać to możesz to osiągnąć bez sterydów na krótki okres 2-3 miesiące max. Ale żeby dobrze wyglądać musisz nabić masy mięśniowej no i w trakcie masowania musisz się pogodzić z tym że większości z nas nie koksujących najdzie ci trochę tego fetu w pasie. Ale jak masujesz to się skupiasz by mięcho rosło na wielkich połaciach plecy,klata,ramiona ,nogi. Do robienia masy potrzebna jest siła dlatego robisz 1-3 miesięcy siłę moim zdaniem najlepsze są systemy 5x5 . Ale podstawą masy dla średnio i wysoko zaawansowanych osób jest SPLIT . Split jak nie bierzesz koksu musi być prosty i nie skomplikowany i nie rozbudowany jak maraton bo nie ogarniesz regeneracji . Jak nie ma koksu to nie ma ekspresowej regeneracji jak jedziesz na pustym baku i z obolałym wiecznie ciałem to możesz dorobić się fetu zamiast mięśni tak to działa gość wiecznie zmęczony niedospany łapie fet zamiast mięśni.Podstawą splitu powinny być ćwiczenia podstawowe plus izolowane. Przykład
klatka piersiowa wyciskanie ławka skos- 4-5 s po 5-8p (moim zdaniem skos nadaje lepszy kształt klacie niż płaska)
rospiętki płaska 3sx8-12p
dodatek 3sx10 pompki dla pompy i to wszystko . Jak użyjesz do tego konkretnego ciężaru w podstawie to nie ma potrzeby ładować 110 niepotrzebnych ćwiczeń które nic nie wnoszą a utrudniają regenerację i przyrost masy mięśniowej.
Następny etap to redukcja i robienie rzeźby diety itp. Najlepiej na okres lata . Wyznacz sobie że chcesz bardzo dobrze wyglądać na czerwiec-sierpień i wtedy redukuj z głową najlepiej na diecie od jakiegoś fachowca by nie popalić mięśni które wcześniej wypracowałeś.

Dlatego siła-masa-rzeźba jak celujesz w sylwetkę jest nie do przeskoczenia . I dieta,dieta całe życie na diecie to nie jest żart jak chcesz naprawdę wyróżniać się z tłumu plażowiczów musisz zostać fachowcem od własnej diety . Kosztuje to masę pracy,wyrzeczeń ogromnej wiedzy na temat treningu,diety ,regeneracji gównie własnego ciała. Jak nie jesteś na to gotowy to masz dwa wyjścia albo koksujesz albo się nie liczysz w tych rozgrywkach. Wybór należy do ciebie.

A ty robisz sobie kuku redukujesz na 5x5 to jakieś wariactwo czy co albo jakiś rodzaj masochizmu nie wiem jak to nazwać. Jak chcesz być chudy to po co tracisz kasę na siłownię zwyczajnie jedz 1200-1500 kalorii i chodź na spacery lub siedź przy telewizorze. Efekt będzie lepszy po przynajmniej nie zajeżdżasz organizmu. Jak już osiągniesz pożądany kształt szkieletora na mięśnie nie licz to wróć na siłownię z konkretnym planem i konkretną stosowną dietą dostosowaną do danej aktywności. No i więcej cierpliwości ci życzę.


Mam za mało masy i tak się czuję. Chcę z 5kg więcej masy mięśniowej, rozłożonej po bicepsie, plecach, klatce i łydce i myślę że to będzie to, przy obwodzie pasa jaki mam teraz.
Dlaczego 5x5 na redukcji? Bo lubię tego typu trening. Jak robiłem inny FBW z 6-10 powt to mnie to po jakimś czasie nudziło. Dla 5x5 chce się wstawać z łóżka z rana. O dziwo na tej redukcji siła mi dalej rośnie - w sobotę poszło na klatkę 72.5kg 5x5 - największy tonaż jaki w życiu zrobilem przy 5x5, a zrobiłem to po nocnej zmianie i 2ch godzinach snu na fotelach i myślę że w czwartek zrobię choć raz 75kg 5 razy - ostatnio było to 3 albo 4 powtórzenia. Siła idzie, chociaż wiem że dużo więcej nie pójdzie bo mam mało mięśnia.
A zbijam z tłuszczu bo nie chcę sylwetki skinny fat - najgorsza z możliwych sylwetek.
Podsumowując. Siła idzie (5x5), wydolność idzie (ketle plus bieganie/rower/wiosłowanie/orbitrek), brakuje jeszcze 5 kg mięśnia i ze 2 cm mniej w pasie.

Jak zacznę masowąć ile czasu sugerujesz mi na 5x5? 3 miesiące na tym ciągnąć? Odpuścić aeroby w dni treningowe i skupić się tylko na planie plus ketlach? (robię swingi i tgu)
napisał(a)
ten_nowy2
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1070 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6595
BTW koksić nie chcę, czytałem opisy kolesi którzy koksili - raz że żeby to zrobić z głową i we wmiarę nieszkodliwy sposób to 500 funtów na jeden cykl to mało, a dwa po zejściu z cyklu tego mięśnia niewiele zostaje, więc nie widzę sensu
napisał(a)
ten_nowy2
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1070 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6595
I takie jeszcze krótkie pytanie - jak myslicie, uda mi się zbudować w przeciągu roku jeszcze ze 2-3kg mięśnia, czy raczej wolniej to będzie szło?
Albo inaczej - ile czasu mi zejdzie na dorzucenie jeszcze 5kg mięsa?


Zmieniony przez - ten_nowy2 w dniu 2015-06-08 11:34:45
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10601 Napisanych postów 42828 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
@ten_nowy2-Jak zacznę masowąć ile czasu sugerujesz mi na 5x5? 3 miesiące na tym ciągnąć? Odpuścić aeroby w dni treningowe i skupić się tylko na planie plus ketlach? (robię swingi i tgu)


Na masę najlepszy jest split. 5x5 również możesz spróbować ale coś bardziej brutalnego . Nie masz doświadczenia z liczeniem ,procentami itp dlatego spróbuj piramidek na podstawowych ćwiczeniach.
A
-Przysiad tylny
-Wyciskanie na płaskiej
-wiosłowanie w opadzie (podchwyt)
B
-martwy ciąg
-wyciskanie żołnierskie
-ugięcia na biceps (krzywka)

Piramida. Przykładowo na klatkę piersiową bierzesz pi razy drzwi 55-60 procCM jak nie znasz musisz improwizować tak by pierwsza seria była łatwa powiedzmy 50kg dodajesz 5 kg 55,60,65,70,75,80 dochodzisz do 80 i wiesz że następnej serii nie dodasz ciężaru lub zrobisz to z kiepską techniką wtedy zjeżdżasz w dół 75,70,65,60,55,50 i koniec.Jak by dodawanie 5 kg spowodowało że piramida była by niska to zrób z niej piramidę schodkową 50,50,55,55,60,60,65,65 itd piramida nie może być mniejsza niż 10serii !! przy mniejszych mięśniach dodawaj mniejszy ciężar np przy bicepsie 2 kg improwizuj. Na następnym treningu spróbuj pobić piramidę by była wyższa i cięższa.
Uwagi trening jest bardzo brutalny 4 tygodnie to max . Absolutnie nie nadaje się na deficycie kalorii ,przy chorobie i osłabieniu. Po 4 tygodniach tydzień odpoczynku i
przejdź na klasyczny split 4 tyg
pon-1trening.Klatka piersiowa -piramida
-Wiosłowanie w opadzie podchwyt j.w
wtorek-2trening.Przysiady -piramida
środa-3.Barki wznosy sztangielek bokiem piramida (wznosy bo chcesz je uwypuklić a przy okazji odpoczniesz od wyciskania stojąc)
piątek4 .plecy martwy ciąg piramida
4-5 tygodni koniec Tydzień wolnego

Areoby to spacer i łowienie ryb,winko i karty dużo dobrego jedzenia konkretne źródło. Jak dodasz wymachy i jakieś bieganie program się posypie jak zmienisz wiosło na podciągania a nie podciągasz się co najmniej z 20 razy program się posypie. Jak nie będziesz dużo spał i jadł również nic z tego nie będzie. Reszta to twój wybór.I co z twoimi plecami tu jest kupa serii przysiadów i mc ?
napisał(a)
ten_nowy2
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1070 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6595
http://powerbuilding.pl/realne-oczekiwania-co-do-przyrostu-miesni/
ten artykuł trochę mi wyjaśnia z tym że nie bardzo wiem gdzie tu się odnaleźć:
Rok 1 – 35lbs (15kg) – jeżeli zrobi to poprawnie
Rok 2 – 15lbs (7kg)
Rok 3 – 10lbs (4,5kg)
jak zaczynałem ćwiczyć lata temu to ważyłem 57kg bf pewnie około 10% ale to były skura i kości. Jak jechałem 8 lat temu do Anglii ważyłem 61kg a w pasie miałem tyle co teraz i od wyjazdu zawsze coś ćwiczyłem, siłownia, crossfit, sztuki walki. Czyli teoretycznie mam jakieś 14kg przyrostu. Czy mogę liczyć teraz na te chociaż 4kg w przeciągu roku?
napisał(a)
ten_nowy2
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1070 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6595
orzegów
@ten_nowy2-Jak zacznę masowąć ile czasu sugerujesz mi na 5x5? 3 miesiące na tym ciągnąć? Odpuścić aeroby w dni treningowe i skupić się tylko na planie plus ketlach? (robię swingi i tgu)


Na masę najlepszy jest split. 5x5 również możesz spróbować ale coś bardziej brutalnego . Nie masz doświadczenia z liczeniem ,procentami itp dlatego spróbuj piramidek na podstawowych ćwiczeniach.
A
-Przysiad tylny
-Wyciskanie na płaskiej
-wiosłowanie w opadzie (podchwyt)
B
-martwy ciąg
-wyciskanie żołnierskie
-ugięcia na biceps (krzywka)

Piramida. Przykładowo na klatkę piersiową bierzesz pi razy drzwi 55-60 procCM jak nie znasz musisz improwizować tak by pierwsza seria była łatwa powiedzmy 50kg dodajesz 5 kg 55,60,65,70,75,80 dochodzisz do 80 i wiesz że następnej serii nie dodasz ciężaru lub zrobisz to z kiepską techniką wtedy zjeżdżasz w dół 75,70,65,60,55,50 i koniec.Jak by dodawanie 5 kg spowodowało że piramida była by niska to zrób z niej piramidę schodkową 50,50,55,55,60,60,65,65 itd piramida nie może być mniejsza niż 10serii !! przy mniejszych mięśniach dodawaj mniejszy ciężar np przy bicepsie 2 kg improwizuj. Na następnym treningu spróbuj pobić piramidę by była wyższa i cięższa.
Uwagi trening jest bardzo brutalny 4 tygodnie to max . Absolutnie nie nadaje się na deficycie kalorii ,przy chorobie i osłabieniu. Po 4 tygodniach tydzień odpoczynku i
przejdź na klasyczny split 4 tyg
pon-1trening.Klatka piersiowa -piramida
-Wiosłowanie w opadzie podchwyt j.w
wtorek-2trening.Przysiady -piramida
środa-3.Barki wznosy sztangielek bokiem piramida (wznosy bo chcesz je uwypuklić a przy okazji odpoczniesz od wyciskania stojąc)
piątek4 .plecy martwy ciąg piramida
4-5 tygodni koniec Tydzień wolnego

Areoby to spacer i łowienie ryb,winko i karty dużo dobrego jedzenia konkretne źródło. Jak dodasz wymachy i jakieś bieganie program się posypie jak zmienisz wiosło na podciągania a nie podciągasz się co najmniej z 20 razy program się posypie. Jak nie będziesz dużo spał i jadł również nic z tego nie będzie. Reszta to twój wybór.I co z twoimi plecami tu jest kupa serii przysiadów i mc ?



Dzięki orzegow, zawsze lubiłem Twoje plany i podejście.
Plecy przy MC na poziomie 70-80kg radzą sobie dobrze. Problemy zaczynają się od ok 100kg gdzie odczuwa to konkretnie dolny odcinek pleców. Myślę że teoretycznie 140-150kg bym wyrwał w MC, bo poszła siła w przysiadzie i siła przedramion przez ćwiczenia na drązku, ale co z tego jak dół pleców zaczyna boleć jakby gdzieś się kość za kość zaczepiała

Te plany to wystarczą? Zwłaszcza chodzi mi o drugi, np środa, same wznosy sztangielek bokiem?

I odnośnie pierwszrgo treningu. To jest 5 powtórzeń 10 serii?

Zmieniony przez - ten_nowy2 w dniu 2015-06-08 11:49:09
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10601 Napisanych postów 42828 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
@Ten_nowy2-Plecy przy MC na poziomie 70-80kg radzą sobie dobrze. Problemy zaczynają się od ok 100kg gdzie odczuwa to konkretnie dolny odcinek pleców. Myślę że teoretycznie 140-150kg bym wyrwał w MC,


Przy martwym dojeżdżaj w piramidzie do powiedzmy 90 i u góry trochę ja spłaszcz np. 90,90 i w dół 85


@Ten_nowy2-Te plany to wystarczą? Zwłaszcza chodzi mi o drugi, np środa, same wznosy sztangielek bokiem?

Na barki wystarczą Przy barkach jak nie masz konkretnego zestawu hantli to rób powiedzmy 10,10,10,15,15, itd min 10 serii. Skup się na technice wznosu byś czół konkretnie bary. Przy większych ciężarach możesz robić wznosy jedną ręką a drugą dla równowagi czegoś się chwycić klatki do przysiadu czy czegoś tam.

@ten_nowy2-I odnośnie pierwszrgo treningu. To jest 5 powtórzeń 10 serii?

Tak 5 powt dziesięć serii min może być tego więcej . Jedyne odstępstwo to przy wiosłowaniu jak robisz je dynamicznie to 6-8p ale nie więcej



Zmieniony przez - orzegów w dniu 2015-06-08 12:01:28
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

jak zacząc

Następny temat

Odważniki kulowe-moja przygoda

Rich Piana nie żyje?

Alina Pettke - ocena sylwetki

Trening w weekendy, czy to ma sens?

Suplementy dla nastolatka

Kulturyści na plaży - galeria gwiazd

Jakie buty wybrać do treningu?

Makarony - porównanie okiem dietetyka

Sterydy anaboliczno-androgenne a serce