SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

sauna

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 468

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

15

Waga

80
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Wiek 19 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 387
Ile trzeba siedziec w saunie zeby miala proces leczniczy ???
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 545 Napisanych postów 7948 Wiek 40 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 93182
Na to proste pytanie nie sposob udzielic prostej odpowiedzi. Sauna nie leczy, miales z pewnoscia na mysli regeneracje - czy tez dobroczynny wplyw na organizm czlowieka.

Przyjmuje sie, ze korzysci odnosimy po conajmniej 8 minutach w saunie finskiej o temperaturze powyzej 80 stopni - mniej wiecej w takim czasie miesnie odpowiednio sie nagrzewaja.

Zasady najbardziej podstawowe z podstawowych:

1. Na saune wybieramy sie w dzien nietreningowy, wzglednie po calkowitym, trwajacym przynajmniej 8 godzin wypoczynku po treningu.

2. Na saune wybieramy sie na czczo lub conajmniej 3 godziny po posilku, idealnie, po pelnej wizycie w toalecie.

3. Przed sauna bierzemy goraca kapiel, nastepnie bardzo dokladnie sie wycieramy - do sauny zawsze wchodzimy absolutnie wytarci do sucha.

4. W saunie finskiej o temp. powyzej 80 stopni przebywamy 8-15 minut na jedno wejscie, w zaleznosci od komfortu i samopoczucia. Nic na sile ! Pod koniec pobytu, gdy czujemy, ze to juz ostanie minuty - dobrze zrobic sobie automasaz szczegolnie ciezko pracujacych miesni - w moim przypadku zawsze jest to masaz lydek i ud - to dodatkowo pobudza krazenie w rozgrzanych miesniach, swietnie wplywa na regeneracje !

5. Do sauny wchodzimy do 3 razy.

6. Odpoczynek po wyjsciu z sauny, przed ponownym wejsciem, powinien trwac conajmniej taki sam czas, jak ostatni pobyt w srodku.

7. Po wyjsciu z sauny chlodzimy cialo - pod zimnym prysznicem lub w beczce, ewentualnie w komorze lodowej, na sniegu, na mrozie. Jesli woda - zaczynamy zawsze od stop, dloni, ciala, glowa zawsze na koncu !

8. Nigdy, przenigdy nie pijemy w saunie, nie powinno sie tez pic pomiedzy sesjami. Pijemy po calym zabiegu - najlepiej sok warzywny, prawdziwy. Osobiscie preferuje czysty sok pomidorowy.

9. Sauna w opisanym przeze mnie wymiarze - raz w tygodniu w zupelnosci wystarczy !

Sauna to nie zabawka. Jesli nie jestes czegos pewien, pytaj.

Przyjemnosci z sauny !

PS. nie pisze celowo oczywistych oczywistosci, jak to ze do sauny wchodzimy zawsze tylko i wylacznie nago, siedzimy lub lezymy na reczniku, nie rozmawiamy, w strefie wypoczynku conajmniej wyciszamy telefon - zachowujemy sie jak w bibliotece czy teatrze - to jest czas na odpoczynek, takze psychiczny !

Zmieniony przez - xzaar77 w dniu 2014-01-23 18:57:18

Aktualny dziennik: http://www.sfd.pl/_DT_Xzaar._Triathlon,_cel_Double_IronMan_2017_-t1018057-s340.html

Cele 2016:

1. Sieraków Triathlon dystans 1/4 IM - http://triathlonsierakow.pl - 28.05.2016 - 02:34:12
2. Challenge Venice dystans IM - http://www.challenge-family.com/challenge-venice/ - 05.06.2016 11:47:48
3. Challenge Poznań ME dystans IM - http://challenge-poznan.pl - 24.07.2016 11:35:22
4. Ironman 70.3 Gdynia - http://ironmangdynia.pl/pl/ - 07.08.2016

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 480 Wiek 21 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 7193
up dzieki przyda sie ;)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Potrzebna pomoc w dobraniu zestawu ćwiczeń

Następny temat

Pomoc przy planie

Anna Nawrot - ocena sylwetki Phil Heath ryzykował życiem! Katarzyna Strzelczyk - ocena sylwetki Leksykon suplementacji: Acetyl-L-karnityna Jaka kasza jest najzdrowsza? Boostery testosteronu a badania hormonalne - dlaczego są ważne? Pasja Maszyny o której nie wiedzieliście! Kasza czy ziemniaki? Porównanie okiem dietetyka