SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

redukcja ze 100kg, dieta 2500kcal, waga stoi albo rośnie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5358

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 358
Płeć: mężczyzna
Wiek : 25
Waga: 99
Wzrost : 176
Obwód klatki : 107
Obwód uda : 67
Obwód w pasie: 102
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : orientacyjnie 25%
Aktywność w ciągu dnia : praca siedząca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : [ 3x FBW + 24min aero (+2 min na tydzień) ] + [ 1 x 30min aero w DNT ] + [ 1 x HIIT w DNT ]
Odżywianie : od lipca dieta 2500 kcal - B/T/W w proporcji około 3/3/4 - dokładnie 180g / 265g / 80g. Zrzut z potreningu załączony
Cel : redukcja
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia : ok
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia, boks
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : WPC, BCAA
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tak
Stosowane wcześniej diety : głodówki rodem z Twojego Stylu, Tiny i Claudii naprzemiennie z obżarstwem
Obecny plan treningowy:

Zestaw A
Nogi: Przysiady z sztangą na barkach 3s
Plecy: Wiosłowanie sztangą 3s
Klatka: Wyciskanie Sztangi na skosie ujemnym (głową w dół) 3s
Barki: Unoszenie sztangielek w opadzie tułowia 3s
Triceps: Wyciskanie francuskie leżąc 2s
Biceps: Uginanie ramion z sztangą stojąc 2s

Zestaw B
Martwy ciąg na "prostych" nogach 3s
Plecy: Wiosłowanie końcem sztangi 3s
Klatka: Wyciskanie sztangielek ławka skos 30st (głową w górę) 3s
Barki: Wyciskanie hantlami siedząc 3s
Triceps: Pompki francuskie 2s
Biceps: uginanie ramion na wyciągu 2s

Zestaw C
Nogi: Wykroki 3s
Plecy: Martwy Ciąg 3s
Klatka: Wyciskanie sztangi na płasko 3s
Barki: Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia 3s
Triceps: Wycisk sztangi w wąskim chwycie 2s
Biceps: Uginanie ramion z sztangielkami na przemian "supinacją nadgarstka" 2s

Cześć,

zanim do sedna, to troche o mnie. Problemy z nadwagą mam od paru ładnych lat. Odżywiając się zawsze miałem z tyłu głowy, że powinienem zjeść mniej niż więcej, więc żyłem od głodówki do obżarstwa - mój metabolizm chyba mocno cierpiał. Chudłem, potem tyłem, potem chudłem i znowu tyłem. W miarę regularnie uprawiałem sporty walki. Największe błędy żywieniowe to głodówki, małe węglowodanowe śniadanie, chodzenie na trening z pustym żołądkiem i nie uzupełnianie składników po treningu.

Aktualnie od początku lipca jestem na redukcji. Obliczyłem zapotrzebowanie kaloryczne jako 100 x 24 x 1,2 = 2880 kcal. Od tego odjąłem 380 kcal i trzymam dietę na poziomie 2500 kcal. Z tego co czytam forum to mało, choć i tak sporo więcej niż jadłem wcześniej, niemal nie czuję głodu. W pierwszym tygodniu waga niby spadła, ale prawidłowe prawidłowe pomiary wykonuję od 3 tygodni. Obwody trochę spadły, waga stoi. Co gorsze od około półtora tygodnia waga wzrosła, obwody nieznacznie też.
Co istotne też moim problemem jest nieumiejętność utrzymania diety w weekend. Ostatnio sobie 3 dni pofolgowałem i może stąd te wzrosty, choć to i tak 3 dni z 10.
Gdzie jest błąd? Może nabawiłem się problemów hormonalnych przez te lata kiepskiej diety, może zły trening, zła dieta, może to te weekendy? Ktoś pomoże?
Poniżej zrzuty diety w ciągu tygodnia i w dni kiedy nie pracuję.
Pozdrawiam
M




...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2843 Napisanych postów 56266 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 601040
Niestety różnego rodzaju głodówki potrafią wyrządzić wiele złego naszemu organizmowi. Sporo osób, szczególnie kobiet nie zdaje sobie z tego sprawy, czego konsekwencje odczuwają prędzej, czy później, nie tylko z brakiem możliwości zmiany swojej sylwetki i otyłością, ale również z problemami zdrowotnymi, takimi jak: insulinooporność, cukrzyca, wypalenie nadnerczy, czy niedoczynność tarczycy. Z tego też względu zdecydowanie warto zwrócić uwagę na to, co spożywamy i w jakiej ilości.

W Twoim przypadku pierwsze co należy zrobić, to wykonać podstawowe badania hormonalne, dzięki którym będziemy mogli określić, co jest nie tak z gospodarką hormonalną i ewentualnie w jaki sposób działać. Będą to:

- morfologia krwi,
- crp,
- kortyzol,
- testosteron,
- LH,
- FSH,
- TSH,
- FT3,
- FT4,
- lipidogram.

Bez wątpienia źle wyliczyłeś zapotrzebowanie kaloryczne. Dokonać należy tego za pomocą dokładnego wzoru, a nie najprostszego możliwego rozwiązania. Zapraszam Cię więc do wyliczenia: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych- Następnie odejmuj od otrzymanego wyniku 300 kcal i podziel na zalecane ilości makroskładników: 2 g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta kcal w postaci węglowodanów.

Zastosowany przez Ciebie rozkład makroskładników i źródła ich wyglądają dość dobrze. Tłuszcze zwiększyć możesz o minimum 20 g. Na pewno jednak warto dietę urozmaicać.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Koniu151 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2367 Napisanych postów 49273 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 309215
miska do wyczyszczenia - ogranicz ten chleb np do jednej porcji dziennie, wywal dżem, daj świeże owoce. Jak wygląda kwestia warzyw i urozmaicenia?
Co do badań, poza podstawą koniecznie sprawdź tarczycę, kortyzol, testosteron, estradiol, prolaktynę. Bardzo często jak nie idzie to tam jest przyczyna. Co do treningu - jesteś początkujący tak?

POMOC W UKŁADANIU DIET I TRENINGÓW ONLINE. KONTAKT: koniu151.sfd@gmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 20191 Wiek 6 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 69241
Witam,

zachęcam do skorzystania z indywidualnych porad, diety opracowanej precyzyjnie dla Ciebie przez naszych dietetyków oraz treningu przygotowanego przez naszych trenerów personalnych.

Nasi specjaliści przygotują wszystko za Ciebie i specjalnie dla Ciebie

http://potreningu.pl/plany/strefa-mezczyzny 

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 358
Dzięki za odpowiedź.
- chleb ostatnio faktycznie ograniczyłem. Dżem do urozmaicenia omleta na przemian z miksowanym bananem.
- w każdym posiłku zwykle jest pomidor, ogórek kiszony (poza okołotreningowymi), do tego minimum jedna duża porcja warzyw w postaci zupy ze świeżych warzyw albo leczo (to to ostatnie z wołowiną i ziemniakami).
- dietę staram się raczej urozmaicać, choć głównym źródłem węglowodanów jest ryż brązowy, okołotreningowo jem zwykle pierś indyka, czasem zmieniam na chudą rybę; w ciągu dnia jest łosoś wędzony, albo serek wiejski, czasem jakaś chuda kiełbasa, śledzie.
- badania postaram się wykonać w najbliższym czasie.
- jeśli chodzi o trening to trenowałem w miarę regularnie różne sporty walki od 15 roku życia z przerwami (brak czasu, kontuzje, brak motywacji), bez ambicji sportowych, czysto rekreacyjnie; miewałem kilkumiesięczne cykle na siłowni bez diety. Myślę, że technika ćwiczeń jest u mnie w miarę poprawna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 7 Wiek 29 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 358
Przez przypadek natknąłem się dzisiaj na darmową "konsultację dietetyczną". Jedyne co dało mi się wydębić od pani to załączone poniżej wyniki. Powiedziała, że moje PPM to około 2100 kcal. Ponadto poziom tłuszczu to 24,9%. Dodała, że prawdopodobnie mój metabolizm jest w kiepskim stanie i mogłoby pomóc zwiększenie ilości kalorii. Z racji urlopu badania hormonów wykonam w nieco późniejszym czasie.
W jakiej proporcji proponujecie podbić kalorie i do ilu? W tej chwili jest 1,8g białka / 1kg masy ciała i 0,8 tłuszczu / 1kg masy ciała, reszta węglowodany (do tych 2500 kcal).
Pozdrawiam

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 85 Napisanych postów 377 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 5503
Ryż brązowy jeśli bardzo lubisz ok ale jesli jesz bo myślisz że jest o wiele zdrowszy to lekka pomyłka. Ryż brązowy zawiera między innymi związki fitynowe, które zmniejszają przyswajanie niektórych minerałów np żelazo, magnez. Nabranie wagi i zwiększenie obwodów może byc spowodowane ostrym zalewaniem się wody przez organizm więc koniecznie zbadaj hormony wymienione przez użytkownika powyżej ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 32 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 145
Z zalewaniem wodą organizmu to bardzo prawdopodobne, obniż ilość soli do minimum i produktów z solą. Co do twojej diety ryż brązowy jest lepszy z tego powodu że zawiera o wiele więcej minerałów i jego węglowodany są większej jakości. Pamiętaj aby również białka pochodziły w większości z mięsa i ryb. Białko roślinne nie zawiera wszystkich aminokwasów, które w mięsie są. Chyba że byś mieszał roślinki z mięsem to wtedy nie ma problemu. O tych roślinach tak dla ciekawostki bo nie wiem na jakim białku się skupiasz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 85 Napisanych postów 377 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 5503
KosaPL
Z zalewaniem wodą organizmu to bardzo prawdopodobne, obniż ilość soli do minimum i produktów z solą. Co do twojej diety ryż brązowy jest lepszy z tego powodu że zawiera o wiele więcej minerałów i jego węglowodany są większej jakości. Pamiętaj aby również białka pochodziły w większości z mięsa i ryb. Białko roślinne nie zawiera wszystkich aminokwasów, które w mięsie są. Chyba że byś mieszał roślinki z mięsem to wtedy nie ma problemu. O tych roślinach tak dla ciekawostki bo nie wiem na jakim białku się skupiasz.
popatrz wyzej kokego co jest napisane o ryzu. Nie wyssalam tego z palca tylko z artykułów. A źródła białka z jajek to już nie? I ciekawi mnie pojęcie węglowodany lepszej jakości. Mógłbyś to rozwinąć?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 32 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 145
Ketrinn ryż brązowy jest mniej przetworzony i nie ma usuniętej otoczki otrębowej, która zawiera mnóstwo witamin, błonnika i składników mineralnych. A co do lepszej jakości węglowodanów to porównanie białego pieczywa z razowym to doskonały przykład. Ryż razowy jest pełno ziarnisty, biały nie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 85 Napisanych postów 377 Wiek 25 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 5503
Ta otoczka zawiera właśnie kwas fitynowy, który jest składnikiem anty odżywczym, i wyłapuje minerały zawarte w produkcie i zmniejszaich zawartość. Do tego jest mniej lekkostrawny niż biały ryż. "Co do twojej diety ryż brązowy jest lepszy z tego powodu że zawiera o wiele więcej minerałów i jego węglowodany są większej jakości." to chyba raczej tyczyło się ryżu brązowego vs białego a nie innych produktów weglowodanowych
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 32 Wiek 20 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 145
Powiem ci nie wiem skąd masz info że ryż brązowy jest gorszy od białego. Poczytaj o nim ma o wiele więcej witamin, błonnika i minerałów i tych faktów nie podważysz. Spytaj się byle jakiego dietetyka to ci powie ;)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

DIETA NA MASE 65 KG DO SPRAWDZENIA

Następny temat

Nagroda za aktywność w dziale!