logo
zamknij zamknij

postura pływaka

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 9658

0 5 0
napisał(a)
hurricane0
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 28 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 44
trenuję pływanie dosyć intersywnie-od 5miesięcy 4-5 razy w tygodniu po min 1 km jednorazowo a to na czym mi teraz najbardziej zależy to sylwetka. proszę mi doradzić jak rozplanować tygodniowy trening by wyglądać z postury jak zawodowy pływak..jestem zdeterminowany i skłonny do wielu wyrzeczeń i ciężkiej pracy...ważę 65 kg przy 180cm wzrostu więc napewno nie chodzi o spalanie tłuszczu czy coś a o rozrost mięśni..na siłownię chodzić nie mogę bo mam problemy z kręgosłupem..może jakaś dieta a może zmniejszyć ilość treningów w tygodniu żeby mięsnie mialy czas się regenerować...proszę o odp..z góry dziękuję i pozdrawiam
1
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Kuba2070
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3248
Przy treningach rzedu 1 km nie zbudujesz sylwetki plywaka, przykro mi.
W ogole to wydaje mi sie, ze trzeba zaczac od dzieciaka, zeby stymulowac rozrost barkow. Plywacy, ktorych ogladasz w telewizji trenuja od malego, czesto 10 lub wiecej razy w tygodniu i robia naprawde mnostwo kilometrow.

Takze moze rob to dla zdrowia, warto. Nie licz jednak, ze wyrosna Ci olbrzymie bary. Jak dla mnie - jednak silownia. Zaleznie od tego co dolega Ci z kregoslupem, moze wykluczenie tej formy rozbudowania samego siebie jest zbyt pochopne?
napisał(a)
zumi
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 69
hym ...
powiem ci cos o terningu 15-letniej dziewczyny trenującej około 6 lat.
1200m. -1500m. zajmuje sama rozgrzewka w wodzie...
potem około 4 km treningu samego w sobie ... (tak wygląda popołudniowy)
a z poranny trening wynosi około 3km. bo jet krutszy
do tego dochodzi 2 razy w tyg. siłownia i raz roziciąganie 6 dni po 2 razy trening pływacki....
a to jest poziom hym.... cóz przeciętny, nawet bardzo...
jesli chcesz wyglądac jak Paweł korzeniowski albo Michael Phelps to trzeba było zacząc jako 4-letni brzdąc.... jesli zalezy ci wyłącznie na sylwetce to raczej polecam siłownie...
napisał(a)
hurricane0
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 28 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 44
a co sądzisz o stosowaniu odżywek dla sportowców w połączeniu z pływaniem?może w ten sposób poprawię ciutek żeźbę?..masz u mnie soga za tą odpowiedź mimo że troszkę mnie nią zdołowałeś bo na siłkę niestety chodzic nie mogę a poza tym pływanie za bardzo lubię:)
1
napisał(a)
Kuba2070
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3248
To rob to dla przyjemnosci!

Dodam jeszcze, ze zaczalem trenowac w drugiej klasie podstawowki a skonczylem na studiach. Przez ten czas przeplynalem tysiace kilometrow. Czasem plywalismy 20km dziennie, treningi byly 11 razy w tygodniu. Oczywiscie sa rozne okresy treningowe. W kazdym razie mimo takiego trenowania nie jestem jakos wybitnie poteznie zbudowany, mam szersze barki niz mialbym gdybym nie trenowal (bo genetycznie jestem bardzo chudy) to wszystko.

Jednak uwazam, ze nalezy zaznaczyc najbardziej istotna rzecz - to jest sport bardzo zdrowy, moze nawet najzdrowszy. Dlatego warto go trenowac niezaleznie od tego czy ktos Ci powie, ze urosniesz czy tez nie.

Zycze zapalu, pozdro.
napisał(a)
WWJD
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1065 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7186
Sam trenowalem kiedys plywanie, ale bylo to jeszcze za czasow podstawowki, ale zrezygnowalem po jakis 3 latach na rzecz koszykowki i nie zaluje. Od plywania nie rozrosly mi sie barki [jestem raczej waski], ale jedno co mi pozostalo z tamtych czasow to wydolnosc. Przechodzilem kiedys badania na wydolnosc, ktora jest wyrabiana w mlodym wieku i akurat byl to czas, w ktorym trenowalem plywanie i powiem, ze rezultaty byly b.przyzwoite
Plywanie na pewno bardzo fajna sprawa, ale jak dla mnie to na dluzsza mete monotonne.

pozdrawiam.

"The important thing is not to stop questioning."

napisał(a)
hurricane0
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 28 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 44
plywanie to super sprawa i nie zrezygnuje z tego sportu ale tak sobie pomyslalem ze przy okazji fajnie by bylo wyrzezbic trochę cialo..ale skoro tak mowicie ze sie nie da to trudno..a co sądzicie o odżywkach+ basenie...może w ten sposób trochę poprawię sylwetkę?...dobra lecę na warszawiankę plywać...pozdrawiam
1
napisał(a)
WWJD
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1065 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7186
Odzywki w plywaniu przedewszystkim powinny poprawic wydolnosc.

"The important thing is not to stop questioning."

napisał(a)
hurricane0
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 28 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 44
no dobrze ja to wszystko rozumiem..kondycha rośnie, wytrzymałość rośnie i ogolnie super czuję się po pływaniu ale mi chodzi teraz o rzeźbę...nie ma dla mnie sposobu?...(siłownia odpada)
napisał(a)
WWJD
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1065 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7186
Na rzezbe moglbys brac pewnie HMB i/lub jakiegos Fat Burnera i odpowiednio sie odzywiac.
Inne sposoby nie przychodza mi obecnie do glowy. Jak cos wymysle to napisze.

Pzdr.

Zmieniony przez - WWJD w dniu 2007-07-19 11:45:25

"The important thing is not to stop questioning."

napisał(a)
Kuba2070
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3248
Na pewno mozna sie wyrzezbic, plywanie moze byc traktowane jako wysilek aerobowy angazujacy cale cialo. Nie powiem Ci z jakimi suplementami laczyc, bo ja sie nigdy nie rzezbilem.

Mysle, ze zasady takie same jak przy innych aerobach. Nie pamietam dokladnie (min. 45 minut, 60-70% VO2max??), ale to mozna latwo sprawdzic w wyszukiwarce.

A tak w ogole - suplementy? Ja tam sie nie znam ale chyba lepiej po prostu rozsadnie i zdrowo jesc. To moze byc trudne biorac pod uwage wilczy apetyt po wyjsciu z wody, ale mysle ze wszystko jest do zrobienia.

Jeszcze dodam:

Proponuje poplywac na poczatek godzine dziennie w miare mozliwosci bez przerwy. Styl dowolny, jak lubisz. Ile jestes w stanie przeplynac w ciagu godziny? Staraj sie utrzymac tempo na poziome 60% maksymalnych mozliwosci (na wyczucie, nie sadze zebys chcial sie bawic w mierzenie progu tlenowego i takich tam) Na poczatku to pewnie moze byc tak, ze godzina plywania bezustannie przekroczy ta wartosc. Wtedy krotkie przerwy na zlapanie tchu.

Po miesiacu mozesz stwierdzic, ze godzina nie wystarcza. Plywaj dluzej, ale nie ma sensu zwiekszac intensywnosci. Moze z czasem staniesz sie na tyle zaawansowany, zeby dolozyc jakies obciazenie?

Nie znam Twoich mozliwosci (ani przede wszystkim techniki) wiec potraktuj te wytyczne jako elastyczne (rym;))

Zawsze bylem zdania, ze dobry trening to taki ktory przede wszystkim sprawia przyjemnosc (tak, nawet na poziomie wyczynowym) wiec niech to bedzie Twoim priorytetem, a efekty moga Cie zaskoczyc.

O jedzeniu przeczytasz w diecie.

Zmieniony przez - Kuba2070 w dniu 2007-07-19 21:30:02
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Wytrzymałość&100&1000&3000

Następny temat

Pytanie ====> koszykówka ======> piłka

Bezglutenowy makaron z owocami i odżywką białkową

Norbert Tymczak chce przenieść siłownię!

Kofeina a metabolizm glukozy i stan zapalny

Najgorsze ćwiczenia siłowe dla kobiet

Pchanie obciążenia

Pieczony łosoś z ziemniakami i szpinakiem

Czy kobiety powinny wykonywać wyciskanie sztangi leżąc?

Plank - jak prawidłowo wykonywać?