SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

podciaganie na drążku/chwytotablicy

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 758

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 30
Witam!
Chciałbym zadać pytanie. Otóż uprawiam wspinaczkę i jednym z kluczowych elementów treningu jest podciąganie na tak zwanej chwytotablicy. Podciągam się w tej chwili 10 serii po 10 i wszystko jest ok ale zaczęły mnie boleć łokcie. I moje pytanie jest takie, czy podczas opuszczania mam opuszczać się aż do wyprostu ramion czy mieć je trochę zgięte? Na chwytotablicy można ćwiczyć też siłę palców poprzez wiszenie na najmniejszych krawądkach. Wiszę w ten sposób ale z wyprostowanymi łokciami i też zastanawiam się czy przez to nie występpuje ból. Dodam, że ćwiczenia poprzedzone są rozgrzewką.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 9
cześć.
też się wspinam. intensywnie boulderuję.
Nigdy nie prostuj ramion do końca, pozostaw je lekko zgięte - nie można dopuścić, żeby wisieć na stawach, z luźnymi mięśniami.
Inna rzecz, to pamiętaj, żeby przedramiona trzymać równolegle, żeby się nie rozchodziły na boki.
Tak samo z wiszeniem na chwytotablicy
Co do kluczowości chwytotablicy w treningu wspinaczkowym, to bym dyskutował - ja nie używam jej w ogóle. Jeżeli uważasz, że Twoje palce są gotowe, to lepiej ładować na campusie, zamiast wisieć na chwytotablicy..tylko nie zapinaj na niej i uważaj, żebyś się nie pozrywał!
pozdrawiam!
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10649 Napisanych postów 44244 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
Nie prostować ramion do końca w stawach bo to obciąża stawy i zmniejsza napięcie mięśniowe .
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Andy Hug fotografia

Następny temat

placki po węgiersku sos

Beta-alanina sposobem na długowieczność Beta-alanina sposobem na długowieczność SERM zwiększają poziom testosteronu tylko u mężczyzn SERM zwiększają poziom testosteronu tylko u mężczyzn Niekonwencjonalne ćwiczenia na piekielnie mocny chwyt Niekonwencjonalne ćwiczenia na piekielnie mocny chwyt Fit Lovers wystąpią w popularnym reality show! Fit Lovers wystąpią w popularnym reality show! John David Glaude - od otyłego do bestii John David Glaude - od otyłego do bestii Stefanie Moir: Vegańska aktywistka propagująca fitness Stefanie Moir: Vegańska aktywistka propagująca fitness Jakie owoce jeść po treningu? Jakie owoce jeść po treningu? Kwas mlekowy chroni komórki Kwas mlekowy chroni komórki