logo
zamknij zamknij

owijanie brzucha folią?

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 117475

5 5 3
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10587 Napisanych postów 41572 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Czy owijanie brzucha folią rzeczywiście pomaga wyrzeżbić go?
3
napisał(a)
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1177 Napisanych postów 14747 Wiek 29 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 170659
Owijanie brzucha folią spowoduje wzrost temperatury skóry i zwiększoną potliwość. Nie ma to jednak związku ze spalaniem tkanki tłuszczowej. Po pierwsze dlatego, że stopień potliwości nie jest wyznacznikiem efektywnej redukcji a po drugie - nie jest możliwe miejscowe spalanie niechcianej tkanki tłuszczowej.

Więcej o miejscowym spalaniu tkanki tłuszczowej znajdziesz tu:
http://www.sfd.pl/Miejscowe_spalanie_tłuszczu_z_brzucha_–_czy_istnieje_-t1122771.html 

Folię można natomiast wykorzystać do zabiegów kosmetycznych, które wpłyną na jakość skóry, pozwolą ją odżywić, nawilżyć i wygładzić. Folia ma tu za zadanie podnieść i podtrzymać temperaturę aby kosmetyki takie jak olejki czy balsamy mogły się lepiej wchłonąć. Po takiej kuracji z folią możemy odnieść wrażenie „odchudzenia”, zmniejszenia obwodów jednak jest to tylko złudzenie, ponieważ pocąc się tracimy wodę z organizmu, którą dość szybko odzyskamy po uzupełnieniu płynów.

Chcąc popracować nad sportowym i estetycznym wyglądem brzucha potrzebujemy dwóch czynników – treningu i diety. W przypadku pierwszego nie chodzi o wykonywanie w nieskończoność ćwiczeń na mięśnie brzucha. Owszem mięśnie się wzmocnią, brzuch będzie twardszy, ale tak jak nie ma miejscowego spalania tkanki tłuszczowej poprzez owijanie folią tak samo nie zrobimy tego ćwicząc jedną partię ciała. Ćwiczyć należy całe ciało i tak naprawdę jeśli wykonujemy ćwiczenia poprawnie technicznie to w każdym zaangażujemy również brzuch. Warto też zaznaczyć, że dla naszej postawy korzystniejsze będą ćwiczenia stabilizujące, wszelkiego rodzaju modyfikacje ćwiczenia plank niż klasyczne „brzuszki”, w których zwykle bardziej obciążamy kręgosłup przez nieumiejętne prowadzenie ciała, brak świadomości i czucia mięśniowego niż wzmacniamy mięśnie brzucha. Poprawnie wykonywany plank wzmocni nam mięśnie głębokie brzucha, które są bardzo istotne dla naszej postawy – nie tylko zapewnią nam lepszą ochronę kręgosłupa podczas treningu, ale również poprawią komfort życia poprzez zmniejszenie obciążania odcinka lędźwiowego podczas długotrwałych czynności w pozycji siedzącej czy stojącej.

Drugi czynnik wpływający na wygląd naszego brzucha to dieta. Mówi się, że „płaski brzuch się robi w kuchni” i jest w tym dużo racji. Prawidłowo zbilansowana dieta to podstawa. Powinna być dopasowana do naszej aktywności, bogata w witaminy i minerały oraz uwzględniająca różnego rodzaju nietolerancje pokarmowe mogące powodować wzdęcia, zaparcia, biegunki i inne przykrości. Istotne jest aby sięgać po żywność jak najmniej przetworzoną, warto wyeliminować całkowicie cukier (słodycze, słodzone napoje gazowane, soki itp.), ograniczyć produkty mączne (u wielu osób sprawdza się całkowita eliminacja glutenu, ale nie jest powiedziane, że u każdego będzie on powodował rewolucje żołądkowe) a w niektórych przypadkach również nabiał.

Wprowadzenie zmian do treningu i diety przyniesie zdecydowanie lepszy efekt niż korzystanie z folii. Gdy chcemy się dobrze wypocić lepiej wybrać się na saunę. Więcej o saunie, jej wadach i zaletach przeczytasz w artykułach na SFD.pl
http://www.sfd.pl/SAUNA_poradnik.-t196334.html
http://www.sfd.pl/calaprawda_o_saunie-t400284.html

Podobne tematy:
http://www.sfd.pl/-t405270.html
http://www.sfd.pl/-t117366.html
http://www.sfd.pl/-t588318.html









Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-07 18:59:20
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
finderx
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 49845
bylo juz o tym kilka razy, rzeczywiscie to podniesie temperaturke wokolo Twojej talii, co przy aerobach spowoduje wzmozone pocenie i wspomoze spalanie tkanki tluszczowej. Nie nalezy jednak zapominac o tym, ze tkanka tluszczowa zalega w calym organizmie i nie ma czegos takiego jak miejscowe odtluszczenie, przy aerobach i odpowiedniej dietce poziom tluszczu bedzie systematycznie sie zmniejszal na powierzchnie calego ciala, co zaowocuje rowniez zmianami praporcji miesnii/tluszczu na calym ciele i uwidoczni sie w postaci pprawy definicji ogolnie a nie tylko przy brzuchu. Osobiscie bym nie stosowal takiej rzeczy.


pozdrawiam. Tomek

"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry twój najsłabszy punkt"

Pozdro - Tomek

napisał(a)
KAIN
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 17868 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 102745
A po drugie można się nabawić odpażeń skóry itp

Moim zdaniem nie warto

KAIN
"Loved be few Hated by many But respect by all"
napisał(a)
Redrum
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 2141 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 18809
Jezeli masz rzeczywiście zamiar owijać się folią to lepiej daj sobie spokój, jest duzo dostepnych i niedrogich pasow ocieplajacych przeznaczonych do tego celu...a jezeli pytasz o efekty to napewno to cos daje ale nie oczekuj cudów

Narciarz...

REDRUM
1
napisał(a)
sebas101
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 826 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 9005
Tracimy tluszcz nie dlatego ze sie pocimy lecz dlatego ze podwyzszamy puls przy aerobach.Pot wydzielony podczas sauny czy aerobow i tak musimy uzupelnic pijac wode lub jakis isotonic bo nie ma choba gorszego wroga dla miesnia niz odwodnienie.Niestety proces spalania tluszczu jest bardziej skomplikowany.Pozdrw.
4
napisał(a)
Redrum
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 2141 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 18809
Nie do końca bym sie zgodził, a mianowicie poprzez pocenie się zminiejsza sie objętość komórek tłuszczowych, a więc można powiedzieć, że chudniemy...to prwada żę ich ilość pozostaje taka sama ale optycznie jest różnica....



REDRUM
3
napisał(a)
marcopolo
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 858 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6210
Nie jestes kurczakiem zeby owijac sie folia , a efekt ktory osiagniesz jest w duzym stopniu powodowany utrata wody w tej czesci ciala (efekt chwili).

marcopolo
1

marcopolo

napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10587 Napisanych postów 41572 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
Nie jest też prawdą, że chudnie się równomiernie na całym ciele. Tak samo jak nie łapie się tłuszczyku równomiernie(przeważnie najpierw brzuch), tak samo chudnie się optycznie bardziej z tych rejonów, gdzie jest mniej komórek tłuszczowych. U każdego jest to nieco odmienny rozkład, więc sprawa nie jest taka prosta.

among the blind a one-eyed man is king
napisał(a)
jogger
Ekspert
Szacuny 122 Napisanych postów 6135 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 30354
Intensywne wydzielanie potu powoduje 'wyrywanie' komórek tłuszczowych spod skóry. Dlatego pot spod pasa wyszczuplającego czy z pierwszego grzania w saunie jest tłusty. Ale jest to tylko tłuszcz podskórny, którego ubytek umożliwia podkreślenie rzeźby, a nie jej zrobienie.
1

"Wszystko jedno gdzie się żyje,
Raz się chudnie, raz się tyje..."

napisał(a)
Skawin
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 114 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12805
Kiedys owijałem brzuch folią i muszę powiedzieć że strasznie się pociłem.Ale usłyszałem że mogą pojawić sie od tego rozstępy wiec teraz zakładam koszulke na nią pas wyszczuplajacy i na to jeszcze jedną koszulkę.Myślę że powninno coś pomóc [:)]
Pozdrawiam

skawin
3

skawin

napisał(a)
Gladiator
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 997 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 5493
Zgadzam się z opinią,że nie traci się tkanki tłuszczowej równomiernie na całym ciele.Sam byłem tego przykładem gdy przygotowywałem się do zawodów.Stosunkowo łatwo udało mi się wyrzeźbić nogi,które są dominująco częścią mojego ciała,a także inne partie ciała.Najwięcej problemów sprawił mi jednak brzuch.Musiałem włożyć najwięcej pracy w tą właśnie grupę mięśniową,gdyż pomimo rygorystycznej diety,aerobów{2,5godziny dziennie} nie miałem takiego efekty redukcji tkanki tłuszczowej jak przy innych partiach mięśni.Wydaje mi się,że winna temu jest po trosze genetyka,gdyż każdy ma jakąś swoją bardziej uprzewilejowaną grupę mięśni,którą łatwo wyrzeźbi.Analogicznie każdy ma jakiegoś swojego "czarnego konia",którego rozwój i ekspozycja sprawia mu najwięcej problemów.
Każdy jest indywidualnością i sam instynktownie poprzez wczuwanie się we własne ciało,powinien wiedzieć jaki ma problem i co będzie dla niego najlepsze.
Osobiście nie używałem folii lecz zakładałem do treningów aerobowych tzw."pas wyszczuplający".Moim zdaniem to pomaga.
Pozdrawiam
1

" certum est,quia impossible est"
doradca w dziale Combat/Samoobrona,
SFD FIGHT CLUB

Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Problemy z klatą !!! Pomocy

Następny temat

CO ROBIC PO TRENINGU NA SILE??

Karolina Janowska - ocena sylwetki

Fit&Tasty - Omlety z daktylami i masłem orzechowym

Chimichurri - argentyńska marynata lub sos do mięs

Mięśnie w wyciskaniu leżąc a wyniki siłowe

Spalacz tłuszczu dla początkujących

Niespodziewane oświadczyny!

Żeń-szeń jako wsparcie dla włosów

Top 10 mężczyzn z branży fitness wg Magdy Kalety