logo
zamknij zamknij

otręby owsiane a płatki owsiane

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 76803

0 5 0
napisał(a)
klima92
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1049 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 25422
witam! jeżeli na śniadanie jem płatki owsiane (które chyba zawierają otręby owsiane) to nie opłaca się do nich dodawać otrąb owsianych? czy w związku z tym w ogóle nie opłaca się kupowanie otrąb?
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
endrju135
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 632 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 17545
Czemu nie mialoby byc sensu? Co za roznaca czy dasz wiecej platkow czy otrebow? :<
napisał(a)
Kaptur88
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 177 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 21775
otręby owsiane=błonnik
nie musisz dodawac do sniadania, mozesz podjadac miedzy poslkami z umiarem
1
napisał(a)
christo___
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 76 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2698
czym sie roznia platki owsiane od otrąb ? platki sa bardziej przetworzone ?
3
napisał(a)
Hihihehe
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 2733 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 16414
http://www.sfd.pl/Otręby_-_krótko_i_na_temat...-t321305.html

Do lat 70. XX wieku otręby traktowano jako uboczy produkt przemiału ziarna i wykorzystywano głównie jako paszę dla zwierząt. Są one zewnętrzną osłonką ziarna, która jest bardzo bogata w błonnik, witaminy i składniki mineralne. W sklepach, oprócz najbardziej popularnych otrąb pszennych, możemy kupić również otręby owsiane i ryżowe. Otręby pszenne zawierają aż 42 g błonnika na 100 g produktu i stąd bierze się ich tak duży wpływ na organizm: regulują pracę układu pokarmowego, zwalczają zaparcia, umożliwiają rozwój pożytecznej flory bakteryjnej. Otręby owsiane natomiast obniżają stężenie "złego" cholesterolu LDL, podwyższając jednocześnie stężenie "dobrej" frakcji HDL, pomagają także w regulacji stężenia glukozy we krwi. Niektóre badania wykazują, że otręby, zwłaszcza owsiane, mogą zmniejszać ryzyko zachorowania na raka jelit. Nadmiar otrąb w diecie może być jednak szkodliwy, ponieważ zawarty w otrębach kwas fitynowy upośledza wchłanianie przez organizm takich składników, jak: wapń, magnez, żelazo i cynk. Nadmierna ilość błonnika nierozpuszczalnego w wodzie może z kolei prowadzić do zespołu jelita nadwrażliwego. Dlatego należy zachować umiar i nie spożywać więcej niż 2-3 łyżki otrąb dziennie. Jedząc otręby, należy pamiętać o wypijaniu w ciągu dnia odpowiedniej ilości płynów: co najmniej 1,5-2 litrów dziennie. W przeciwnym razie osobom cierpiącym na długotrwałe zaparcia otręby zaszkodzą zamiast pomóc.
napisał(a)
christo___
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 76 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2698
nadal nie wiem czym sa w takim razie płatki owsiane ?
1
napisał(a)
Zixy
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1016 Wiek 26 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7338
Otręby to odpadki powstałe przy produkcji płatków
1

Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno kiedy umrzesz...

napisał(a)
variatj
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 177 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 976
Mielimy w młynku od kawy otręby owsiane 50g i pszeniczne 50g ( żytnie są ochydne jak i zarodki pszeniczne- nie polecam ), 300 ml mleka, 10 - 20 g białka i pół łyżeczki cukru dla smaku. Mieszamy... zmielone otręby owsiane rozpuszczają się w mleku i są pyszne :)

Wartościowy shake do tego potem zjeść zasadowego pana Pomidora i gra gitara. Idealnie się czuję, gdy po treningu serwuję sobie takie desery :) :)

Potreningowy Shake naprawdę giit
Dlaczego trzeba mielić otręby ?
Ze względu na swoją strukturę mechaniczną podrażniają jelita.
Trzeba je po prostu zmielić...
napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 1502 Napisanych postów 47095 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 330289
Akurat po treningu nie bedzie to najlepszy pomysl. W tym szczegolnym posilku staramy sie unikac duzych ilosci blonnkia.

Moderator działu Odżywianie

napisał(a)
s.m.p.a. ODŻYWIANIE
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 416 Napisanych postów 56364 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 184874
zgadza się stawiamy na ww zlozone o wyższym ig i szybko przyswajalne biako

Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620 

napisał(a)
variatj
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 177 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 976
No dobra ale dodatek mielonych otrębów jest bardzo dobry ze względu na dużą ilość naturalnie występujących minerałów i witamin. W pszennych otrębach jest dużo cynku i magnezu, a błonnik jest potrzebny do usuwania nadmiaru białka.

Swoją drogą w otrębach owsianych jest mało błonnika :)
W pszennych jest duuużo.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Byl czas na mase teraz pora na Rzebe!! zapraszam i dziekuje

Następny temat

Da sie ?

Tarta czekoladowa

Jak z jedzenia dostarczyć 500mg witaminy C?

Kwas fosfatydowy - następca kreatyny

Witamina C i E, a przyrosty masy i siły mięśni oraz adaptacje do treningu aerobowego

Ale będzie jazda!

Twój przyjaciel – stres

Kawa chroni przed cukrzycą

Kreatyna dla kobiety?