Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 62918 razy
  • Autor

    otręby owsiane a płatki owsiane

  • klima92
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1049
    • Na forum: 7 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 25422

    Wysłano 29 lutego 2008 14:37

    zgłoś naruszenie

    witam! jeżeli na śniadanie jem płatki owsiane (które chyba zawierają otręby owsiane) to nie opłaca się do nich dodawać otrąb owsianych? czy w związku z tym w ogóle nie opłaca się kupowanie otrąb?
  • Wysłano 29 lutego 2008 16:24

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • endrju135
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 632
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: szczęśliwi czasu nie liczą
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 17545

    Wysłano 29 lutego 2008 16:24

    zgłoś naruszenie
    Czemu nie mialoby byc sensu? Co za roznaca czy dasz wiecej platkow czy otrebow? :<
  • Kaptur88
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 177
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: --
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 21707

    Wysłano 03 marca 2008 23:46

    zgłoś naruszenie
    otręby owsiane=błonnik
    nie musisz dodawac do sniadania, mozesz podjadac miedzy poslkami z umiarem
  • christo___
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 76
    • Na forum: 6 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2698

    Wysłano 08 marca 2008 15:14

    zgłoś naruszenie
    czym sie roznia platki owsiane od otrąb ? platki sa bardziej przetworzone ?
  • Hihihehe
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 2733
    • Wiek: 24 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: ?
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 16414
    • Status:Specjalista

    Wysłano 08 marca 2008 16:33

    zgłoś naruszenie
    http://www.sfd.pl/Otr%C4%99by_-_kr%C3%B3tko_i_na_temat...-t321305.html

    Do lat 70. XX wieku otręby traktowano jako uboczy produkt przemiału ziarna i wykorzystywano głównie jako paszę dla zwierząt. Są one zewnętrzną osłonką ziarna, która jest bardzo bogata w błonnik, witaminy i składniki mineralne. W sklepach, oprócz najbardziej popularnych otrąb pszennych, możemy kupić również otręby owsiane i ryżowe. Otręby pszenne zawierają aż 42 g błonnika na 100 g produktu i stąd bierze się ich tak duży wpływ na organizm: regulują pracę układu pokarmowego, zwalczają zaparcia, umożliwiają rozwój pożytecznej flory bakteryjnej. Otręby owsiane natomiast obniżają stężenie "złego" cholesterolu LDL, podwyższając jednocześnie stężenie "dobrej" frakcji HDL, pomagają także w regulacji stężenia glukozy we krwi. Niektóre badania wykazują, że otręby, zwłaszcza owsiane, mogą zmniejszać ryzyko zachorowania na raka jelit. Nadmiar otrąb w diecie może być jednak szkodliwy, ponieważ zawarty w otrębach kwas fitynowy upośledza wchłanianie przez organizm takich składników, jak: wapń, magnez, żelazo i cynk. Nadmierna ilość błonnika nierozpuszczalnego w wodzie może z kolei prowadzić do zespołu jelita nadwrażliwego. Dlatego należy zachować umiar i nie spożywać więcej niż 2-3 łyżki otrąb dziennie. Jedząc otręby, należy pamiętać o wypijaniu w ciągu dnia odpowiedniej ilości płynów: co najmniej 1,5-2 litrów dziennie. W przeciwnym razie osobom cierpiącym na długotrwałe zaparcia otręby zaszkodzą zamiast pomóc.
  • christo___
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 76
    • Na forum: 6 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 2698

    Wysłano 08 marca 2008 18:28

    zgłoś naruszenie
    nadal nie wiem czym sa w takim razie płatki owsiane ?
  • Zixy
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1015
    • Wiek: 23 lat
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: 3
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 6783

    Wysłano 08 marca 2008 18:33

    zgłoś naruszenie
    Otręby to odpadki powstałe przy produkcji płatków
    Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno kiedy umrzesz...
  • variatj
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 177
    • Na forum: 5 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 976

    Wysłano 01 września 2010 12:06

    zgłoś naruszenie
    Mielimy w młynku od kawy otręby owsiane 50g i pszeniczne 50g ( żytnie są ochydne jak i zarodki pszeniczne- nie polecam ), 300 ml mleka, 10 - 20 g białka i pół łyżeczki cukru dla smaku. Mieszamy... zmielone otręby owsiane rozpuszczają się w mleku i są pyszne :)

    Wartościowy shake do tego potem zjeść zasadowego pana Pomidora i gra gitara. Idealnie się czuję, gdy po treningu serwuję sobie takie desery :) :)

    Potreningowy Shake naprawdę giit
    Dlaczego trzeba mielić otręby ?
    Ze względu na swoją strukturę mechaniczną podrażniają jelita.
    Trzeba je po prostu zmielić...
  • ODŻYWIANIE
    domer
    • Pochwały:2
    • Nagany:brak
    • Postów: 35712
    • Wiek: 30 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: 10
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 240471
    • Status:Ekspert

    Wysłano 01 września 2010 15:06

    zgłoś naruszenie
    Akurat po treningu nie bedzie to najlepszy pomysl. W tym szczegolnym posilku staramy sie unikac duzych ilosci blonnkia.
    Moderator działu Odżywianie


  • ODŻYWIANIE
    s.m.p.a.
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 56364
    • Wiek: 28 lat
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: *
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 184874
    • Status:Ekspert

    Wysłano 01 września 2010 15:11

    zgłoś naruszenie
    zgadza się stawiamy na ww zlozone o wyższym ig i szybko przyswajalne biako
    Niedostępny do odwołania. Zdrowia dla WSZYSTKICH!

    [https://www.facebook.com/pages/Wszystko-Ch**/363238457019620]
  • variatj
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 177
    • Na forum: 5 lat
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 976

    Wysłano 01 września 2010 15:49

    zgłoś naruszenie
    No dobra ale dodatek mielonych otrębów jest bardzo dobry ze względu na dużą ilość naturalnie występujących minerałów i witamin. W pszennych otrębach jest dużo cynku i magnezu, a błonnik jest potrzebny do usuwania nadmiaru białka.

    Swoją drogą w otrębach owsianych jest mało błonnika :)
    W pszennych jest duuużo.