Witaj! Dołącz do społeczności ludzi aktywnych. Możesz zalogować się   lub zarejestrować
Wczytywanie danych ...
Temat: Treść:
Autor

omega-6 - ostrożnie !!

pitbull61

Wysłana - 02 lutego 2006 15:14    Edytuj

Sprawdź swoje BMI


Z dzisiejszego numeru Rzeczpospolitej. Myslę, że warto przeczytać..

Nadmierna konsumpcja alkoholu może przyczynić się do powstania nowotworów wargi, krtani, przełyku, okrężnicy, wątroby, piersi. Zwiększa też ryzyko raka trzustki i płuc. Autorzy badań, pracownicy Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem w Lyonie we Francji, wskazują rejony świata, których mieszkańcy są przez alkohol dziesiątkowani najdotkliwiej. Rejony te to Europa Środkowa i Wschodnia oraz Azja Wschodnia.

Choć picie alkoholu potrafi być zgubne, naukowcy odradzają zupełne odstawienie używki. Zwracają uwagę na fakt, że alkohol ma też pozytywne działanie - w małych ilościach zapobiega chorobom układu krążenia. W krajach rozwiniętych w roku 2000 alkohol spowodował śmierć 185 tys. mężczyzn i 142 tys. kobiet. Jednocześnie zapobiegł śmierci 71 tys. mężczyzn i 277 tys. kobiet.

Inne opublikowane w tym tygodniu badania rewidują powiązania pomiędzy nowotworami a nienasyconymi kwasami tłuszczowymi - powszechnie uważanymi za zdrowe. Okazuje się, że kwasy tłuszczowe typu omega-6, obecne m.in. w oleju słonecznikowym, zwiększają dwukrotnie szybkość wzrostu nowotworu prostaty. Udowodnili to naukowcy amerykańscy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco. Badacze hodowali tkanki nowotworowe w laboratorium. Do różnych hodowli dodawali różne substancje. Kiedy do jednej wstrzyknęli tłuszcz typu omega-6, rak zaczął rosnąć dwa razy szybciej. Naukowcy przyjrzeli się temu fenomenowi lepiej i zauważyli, że tłuszcz omega-6 aktywuje dwanaście genów kluczowych dla wzrostu nowotworów.

Dr Millie Hughes-Fulford, która kierowała badaniami, powiedziała, że zaobserwowany efekt był tak silny, iż natychmiast sama zmieniła dietę na zawierającą małe ilości tłuszczów omega-6. Przestała jeść potrawy przygotowywane w głębokim smażeniu.

Tłuszcze omega-6 występują przede wszystkim w olejach: słonecznikowym, sojowym, kukurydzianym, a także w margarynie, mleku, jajach i mięsie. Inny rodzaj nienasyconych kwasów tłuszczowych obecny jest w rybach i zielonych warzywach. Są to tak zwane tłuszcze omega-3. Uważa się je za szczególnie zdrowe.

Niektórzy utrzymywali, że tłuszcze omega-3 potrafią zahamować postępy nowotworu. Nie jest to prawda - twierdzi amerykańska naukowiec Catherine H. MacLean w artykule opublikowanym przez poważne czasopismo medyczne "JAMA". MacLean przeanalizowała wyniki kilkudziesięciu badań naukowych, których celem było ustalenie związku pomiędzy konsumpcją tłuszczów omega-3 (pod różnymi postaciami) i zachorowaniami na nowotwory. W większości badań związku takiego nie wykryto. A wśród badań, które wydawały się dowodzić istnienia takiego powiązania, tyle samo wskazywało na obniżenie, ile na podwyższenie zachorowalności na nowotwory wskutek konsumpcji tłuszczów omega-3. Wniosek stąd taki - tłuszcze te nie mają żadnego wpływu na ryzyko zapadnięcia na raka. Nie należy jednak zaprzestawać jedzenia ryb, bo tłuszcze omega-3 skutecznie obniżają ryzyko chorób krążenia.


pozdro


Zmieniony przez - pitbull61 w dniu 2006-02-02 15:15:33
Ekspert -

Spec SFD Odżywki i suplementy

Wysłana - 02 lutego 2006 15:50 
W większości przypadków polecamy:

Dymatize - Xpand Xtreme Pump

CENA: 119.00zł
Olimp - Vita-Min Multiple Sport

CENA: 19.80zł
APS - Mesomorph

CENA: 139.00zł


sprawdź pozostałe odżywki,  odżywki białkowe,  odżywki na masę

wylliam

Wysłana - 02 lutego 2006 15:50    Edytuj
 
"Jak kraść, to miliony.
Jak r*****, to księżniczki"
Znawca -

FatBoySlim

Wysłana - 02 lutego 2006 15:54    Edytuj
zamiast nienasyconych mogli napisac wielonienasycone

pozatym obydwa nalezą do NNKT

kamel

Wysłana - 02 lutego 2006 15:56    Edytuj
Podobny i równie ciekawy jest artykuł Marka Ciołka "Dwie strony jednego kłopotu" w lutowym numerze KiF.
 
pozdr,
kamel
--
artefiori.lodz@gmail.com

qazar ZASŁUŻONY

Wysłana - 02 lutego 2006 16:47    Edytuj
ech to jzu dawno bylo wiadomo ze rakowcy nei moga jesc o-3 bo dlanich jest neizdrowy,o o-6 pislaismy w odzywianiu od dawna ,ale co innego tu sie nasuwa ,manipulacja faktami o-3 nalezy spozywac bo chroni przed weiloma chorobami
Ekspert -

-Szoho-

Wysłana - 02 lutego 2006 16:55    Edytuj
pisałem o tym artykuł własnie kiedys chwile po qazarze

to raz co napisał qazar a dwa, że ilość omega-6 warunkuje ilość omega-3
i jak qazar słusznie podkreślił bez omega 3 krucho by było ... 80% mozgu stanowi własnie EPA ( o ile sie nie myle )
 
*Doradca w Suplementacji
**www.pajacyk.pl - Zaaapraszamy
***Nie wiesz jak stosować Suplementy? Napisz na Priva
Ekspert -

qazar ZASŁUŻONY

FatBoySlim

Wysłana - 02 lutego 2006 17:25    Edytuj
Zapewne, chodzi własnie o odpowiednie proporcje.

pitbull61

Charon ZASŁUŻONY

Wysłana - 02 lutego 2006 17:35    Edytuj
Tłuszcz stanowi ok 60% masy mózgu, w tym DHA ok 30%
 
Beatus, qui prodest, quibus potest

-Szoho-

Wysłana - 02 lutego 2006 17:36    Edytuj
a właśnie
dzięki charon
 
*Doradca w Suplementacji
**www.pajacyk.pl - Zaaapraszamy
***Nie wiesz jak stosować Suplementy? Napisz na Priva
Ekspert -
 
Odpowiedzi jest na 3 strony.     następna 
 
Wybierz stronę:  
Przegląd tygodnia | Temat zamknięty

omega-6 - ostrożnie !!

Strony:  pierwsza  2  3   ostatnia 

Proszę w skrócie napisać w jaki sposób regulamin forum został złamany.



Nieuzasadnione użycie opcji grozi zablokowaniem konta.

Czy chcesz oddać głos na ten temat/użytkownika?


Twój głos jest dla nas niezwykle ważny, bo pozwola nam na ocenę użytkowniów i tematów.



Copyright 2000 - 2011 SFD S.A.