SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

najlepszy sport silowy?

temat działu:

Po siłowni, o siłowni

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4719

Ankieta

napisał(a)
Temat przeniesiony przez BPL-G z działu Z archiwum kulturystyki. Zgłoś naruszenie
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531


tak rozmyslam nad sportem a szczegolnie nad sportami silowymi..ktory jest z nich najkorzystniejszy dla czlowieka?jak okreslic kryteria?
co jest zaleta co wada danej dyscypliny.jak wplywa na rozwoj fizyczny,duchowy,na zycie codzienne,na prace,na ogolny wizerunek czlowieka,na jego sukces zyciowy,na caloksztalt zycia...
co wybrac?,czego oczekiwac?
i czy wogule jest sens zaczynac przygode ze sportami silowymi,czy wogule warto sie zajmowac sportem?

Zmieniony przez - masti w dniu 2007-09-01 20:24:07
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 275 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 5469
nawet najlepsze lekarstwo nie zastapi ruchu, a jak jest ruch to do sportu nie daleka droga dla mnie najlepsze sa zapasy. Zawodnicy sa i ladnie zbudowani i za***iscie wygimnastykowani. Wedlug mnie to jest wlasnie ideal, polaczenie sily z gibkoscia

no weakness

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 2500 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 57055
Większość sportów ma dobry wpływ na zdrowie, ogólne samopoczucie, kondycję o ile chęć osiągnięcia jak najlepszych wyników/ zarobienia pieniędzy nie przysłoni zdrowego rozsądku.

Co do "rozwoju duchowego" to wg mnie uprawianie sportu ma w tym względzie marginalny wpływ. Może tylko taki, że dobra forma fizyczna ma korzystny wpływ na funkcjonowanie mózgu itd.

A odnośnie wizerunku... Cóż wybierając np kulturystykę, w momencie osiągnięcia dużych gabarytów trzeba się liczyć z siłą stereotypu.
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531
kulturystyka:
-rozwoj fizyczny:pozwala najsilniej ksztaltowac swiadomie sylwetke,korygowac wady budowy,zwiekszac sile,sprawnosc,wzmacniac wszystkie uklady organizmu(miesnie,sciegna wiazadla,kosci,uklad krazenia ,nerwowy.i co najwazniejsze-jezeli robi sie to z pojeciem wszystko to jest proporcjonalnie wzmacniane
-rozwoj duchowy:wzmacnia wiare we wlasne sily,uczy samodyscypliny,zrozumiemy,ze mamy ogromny wplyw na nasze cialo i takze na otaczajacy nas swiat.wielkosc i jakosc wlozonych checi,motywacji i pracy pokazuje droge do sukcesu.to takze uzmyslawia nam,ze w innych dziedzinach zycia jest podobnie.trening zwieksza odpornosc na stres,niepowodzenia,zmusza do szukania innych drog do planowanego sukcesu
-rozwoj intelektualny: trening wywoluje u cwiczacych chec poznania nowych metod treningowych,zasad anatomii ,fizjologii,zasad odzywiania,wypoczynku,medycyny,farmacjii(tylko bez przesadya takze pewnego stylu zycia optymalizujacego nasz organizm
-zagrozenia:wyczynowe i parawyczynowe uprawianie powoduje bardzo silna wiare w rozne cudowne srodki,sieganie po doping i racjonalizowanie tego jako naturalna kolej rzeczy.przy pewnych sklonnosciach i podatnosci psychicznej wpada sie w typowe uzaleznienie od treningu i powoli cale zycie zaczyna byc ukierunkowane tylko na trening.do tego moze dojsc lekki narcyzm i bigoreksja.czasem moze sie to stac wrecz tortura,gdy oczekiwane efekty sa o wiele mniejsze od faktycznych(czasem realnie a czasem subiektywnie).niektorym zajmie duzo czasu zrozumienie swoich cech organizmu i zgranie z tym i treningu i oczekiwan.
-czynniki negatywne:przetrenowanie,doping i zwiazane z nim skutki uboczne,uszkodzenia narzadow ruchu,przez nieodpowiednie cwiczenia i obciazenia(najczesciej jest to u poczatkujacych),zbyt duza masa,powoduje wzrost cisnienia krwi,za wysoki poziom trojglicerydow,cholesterolu,przerost lewej komory serca.zakonczenie trenowania moze powodowac otylosc,nasilenie sie starych kontuzji,zle samopoczucie spowodowane brakiem formy.
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531
podnoszenie ciezarow i trojboj silowy

-rozwoj fizyczny:bardzo duzy wzrost masy miesniowej i czasem troche tluszczowej oraz bardzo duzy wzrost sily.sylwetka juz nie tak proporcjonalna jak w kulturystyce,nierownomierny rozwoj nastawiony na specjalistyczne cwiczenia.
-rozwoj duchowy:podobny jak w kulturystyce,walka z ogromnymi ciezarami,przemawiajacymi do wyobrazni cwiczacego ,wplywa na duza odpornosc i zdecydowanie w dzialaniu
-rozwoj intelektualny:podobny jak w kulturystyce ,choc mniej obszerny i zroznicowany .
-zagrozenia:kontuzje aparatu ruchu,czasem ciezkie,uszczerbek na zdrowiu (stawy sciegna,miesnie) ze wzgledu na wieksze obciazenia mniejszej ilosci aparatu ruchu.wplywa na to o wiele wieksza czesc(prawie wszyscy) cwiczacych wyczynowo i startujacych w zawodach.reszta podobnie jak w kulturystyce
-czynniki negatywne:skutki uboczne dopingu i ogromnych przeciazen,niesymetryczna i nie proporcjonalna budowa ciala.tych dyscyplin nie trenuje sie tez rekreacyjnie jak kulturystyki a wlasciwie tylko wyczynowo ,stad urazy sa o wiele ciezsze .reszta podobnie jak w kulturystyce .
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531
strongman:
-rozwoj fizyczny:najczesciej zawodnikami sa osoby trenujace poprzednio inne sporty silowe i z natury nieprzecietnie silni i ciezcy-dlatego tez osiagaja ogromne rozmiary ciala i ogromna mase.i nikt(prawie) nie zwraca tu uwagi na duze otluszczenie i duze wystajace brzuchy.sylwetka nie ma prawie znaczenia-chodzi o maksymalna sile i duza mase pomocna w wiekszosci konkurencji strongman.trening typu strongman daje bardzo duza sile ogolna i przy bardzo duzej masie ciala duza wytrzymalosc silowa i ogolna.
-rozwoj duchowy:podobnie jak w kulturystyce,podnoszeniu ciezarow i trojboju
-rozwoj intelektualny:podobnie jak w poprzednich dyscyplinach
-zagrozenia:wlasciwie uprawia sie strongman wyczynowo z mysla o startach(inaczej nie ma to specjalnie sensu),wiec tez wystepuja ogromne przeciazenia narzadow ruchy.silniej tez strongmani narazeni sa na skutki uboczne dopingu,bo nie ma tu wlasciwie zadnych kontroli i ograniczen wagowych.duzym zagrozeniem jest tez ogromna waga zwiazane przewaznie z bardzo duzym otluszczeniem-ma to zdecydowany wplyw na zdrowie calego organizmu.sylwetka czesto nie przypomina sylwetki sportowca tylko grubasa z ogromna nadwaga.
-czynniki negatywne:znaczne skrocenie sredniej zycia(nawet ponizej 50 lat),zniszczenia aparatu ruchu,problemy kargiologiczne i internistyczne,trudnosci z utrzymaniem optymalnej wagi nawet jako strongman.sylwetka grubasa a nie sportowca.
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531
lekka atletyka-rzuty:
-rozwoj fizyczny:duza sila,sila dynamiczna,duza sprawnosc i dynamika ogolna,duza masa miesni i najczesciej niewielkie otluszczenie,swietna koordynacja ruchow .bardzo wszechstronny sport ,wykorzystujacy wlasciwie wszystkie elementy lekkiej atletyki
-rozwoj duchowy:podobnie jak w kulturystyce i innych sportach silowych
-rozwoj intelektualny:w mniejszym stopniu niz w kulturystyce,powodem jest bardzo scisla opieka trenerska(sporty olimpijskie).tu sie samemu nie dochodzi do wiedzy,tu mowia co mamy robic swietni fachowcy.otrzymujemy produkt koncowy a nie badamy calego procesu sami.
-zagrozenia:sport olimpijski,wyczynowy,dobrze platny jak sa wyniki.to juz nie sa zarty tu sie duzo zarabia,i wymagania i oczekiwania sa tez ogromne,ciezkie kontuzje to codziennosc,bardzo silna jednostronna eksploatacja narzadow ruchu(w koncu wiekszosc rzutow jest jednoracz-oprocz mlota).doping nawet bez zgody cwiczacego.
-czynniki negatywne:skutki dopingu,ciezkie kontuzje nierownomierny rozwoj organizmu,wady postawy spowodowane jednostronnym obciazeniem,otylosc,niesportowa sylwetka.
-

Zmieniony przez - masti w dniu 2007-09-02 02:20:39
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 201 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7813
Masti co ty za bzdury tutaj wypisales?

czynniki negatywne :skutki dopingu,ciezkie kontuzje nierownomierny rozwoj organizmu,wady postawy spowodowane jednostronnym obciazeniem,otylosc,niesportowa sylwetka.
Czy ty ejstes inny czy co? Doping bez zgody cwiczacego? O****ales? ****a nierównomierne rozwój organizmu? Po***any jestes. A jak sie golisz jedna reka to tez masz wady postawy ? Jakos trenuje pchniecie kula i spotykam w klubie innych z dlugim stazem i nie widac u nich wady postawy -.- Przeciez pare zutów nie moze doprowadzic do wady postawy-.- Przeciez np na silowni nie cwiczy sie tylko tej polowy ciala która wypychamy kule -.- ****a ale sie wkurzylem. Niezle glupoty tu wypisujesz.

w "rozwój fizyczny" napisales, ze male otluszczenie a ptoem, ze otylosc. Nie znasz sie a piszesz ****a takie ******lone glupoty

Zmieniony przez - AgentOO7 w dniu 2007-09-02 11:13:18
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531
jak potrenujesz pare lat to pogadamy....prawa reka pchasz na maksa a lewa juz tak nie mozna.cala prawa strona jest silniejsza,powoduje to podniesienie prawego barku,uszkodzenia w odcinku ledzwiowym prawym przyczepow sciegien i miesni oraz jednostronne uszkodzenia kregoslupa(nawet i pekniecia kregow).podobnie jest z lokciem prawej reki i nadgarstkiem....troche sie rzutami zajmowalem,troche startowalem i znam osoby ktore bardzo ostro cwiczyly w latach 80'i byli w czolowce kulomiotow u bardzo znanego trenera.dzis juz ani nie przypominaja sportowcow,formy 0 i duza otylosc,problemy z sercem.
nie denerwuj sie-przy amatorskim uprawianiu rzutow nie ma az takiego niebezpieczenstwa a csam cykl treningowy jest bardzo fajny i wszechstronnie rozwijajacy.kazdy adept sportow silowych powinien troche potrenowac rzuty.przede wszystkim pchniecie kula,rozne cwiczenia z kula-rzuty oburacz.,wieloskoki itp...dysk tez jest super,mlot troche trudniejszy a do oszczepu to jest potrzebna troche mniej masywna budowa,silowa a bardziej lekkoatletyczna,szybkosciowo-dynamiczna....
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 201 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 7813
Przeciez kazdy czlowiek jak przestanie cwiczyc i przestrzegac diety to nie ebdzie mial formy + otluszczenie ew. chudzina sie zrobi .. N ie wiem czemu tutaj tak napsales tylko. a problem z sercem? niby od czego? Jak od koksów to wiadomo, w kazdym sporcie gdzie jest doping beda problemy z sercem. I niby jak to jest, ze doping bez zgody cwiczacych?
napisał(a)
masti M.P. w Kulturystyce Moderator
Ekspert
Szacuny 2241 Napisanych postów 23308 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 473531
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

HBO "Afgański biceps"

Następny temat

!!!Ksiazka System Joe Weider 'a !!!

Problem wieczornego podjadania Problem wieczornego podjadania Żeberka pieczone z Dzikim sosem BBQ Żeberka pieczone z Dzikim sosem BBQ Fruktoza - booster kortyzolu Fruktoza - booster kortyzolu Stan “The Rhino” Efferding - nadal w świetnej formie! Stan “The Rhino” Efferding - nadal w świetnej formie! Alyx Ulbrich - fitnesska, która uwielbia treningi outdoorowe Alyx Ulbrich - fitnesska, która uwielbia treningi outdoorowe Ja naturalnie obniżyć poziom cukru we krwi? Ja naturalnie obniżyć poziom cukru we krwi? Jak zmienia się skład mięśni siłacza, gdy nic nie robi?! Jak zmienia się skład mięśni siłacza, gdy nic nie robi?! Mistrzostwa Europy IFBB 2018 - Podsumowanie drugiego dnia Mistrzostwa Europy IFBB 2018 - Podsumowanie drugiego dnia