SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

magnez z biedry

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 11325

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6191 Napisanych postów 140943 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1033443
...
Napisał(a)
Usunięty przez Amentoris za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 296 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 857

s

...
Napisał(a)
Usunięty przez Amentoris za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 296 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 857

s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 296 Wiek 33 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 857
Formy chelatowane tym się różnią od form niechelatowanych, że w wypadku tych pierwszych chelatacja zachodzi w laboratorium. W wypadku tych drugich - w świetle przewodu pokarmowego. Wielowartościowe pierwiastki nie wchłaniają się formie jonowej.

Dlatego w badaniach bilansowych wyraźne różnice w biodostępności notuje się tylko przy podawaniu różnych form z dala od posiłku (a i tak nie zawsze, czasem chelaty nawet wtedy wypadają podobnie do form nieorganicznych), "na pusty żołądek". W przypadku przyjmowania form nieorganicznych z pokarmami zawierającymi kwasy organiczne czy białka - chelatacja zachodzi zamorzutnie i np taki węglan wapnia czy magnezu wchłaniać się będzie całkiem przyzwoicie.

W czasie chelatowania zachodzącego w świetle jelita, zaleznie od spożytych pokarmów, niestety może dość do sytuacji gdzie jakiś pierwiastek zamiast połączyć się np z aminokwasem, połączy się z kwasem fitynowym, który uniemożliwi jego absorpcję. Dlatego nie powinno się form nieorganicznych składników mineralnych przyjmować z pokarmem bogatym w kwas fitynowy. I w takich sytuacjach suple zawierające chelaty mogą mieć znaczną przewagę.

Z drugiej strony w badaniach bilansowych robionych na zlecenie łatwo wykazać, że chelat jest X razy lepszy niż np węglan, podając preparaty na czczo, bądź z duża dawką kwasu fitynowego (zawartego np w pełnoziarnistych przetworach zbożowych nie poddanych odpowiedniej obróbce).

Co do 4% wchłanialności tlenku magnezu to wynika taki uzyskano tylko w jednym badaniu, autorstwa Firoz'a i Graber'a. W badaniach autorstwa Coudray'a i wsp. przebadano 10 form magnezy i wchłanialność wszystkich mieściła się w przedziale 50% do 67%.

Umiejetnie zaprojektowana suplementacja formami nieorganicznymi natomiast, które często są kilkunastokrotnie tańsze, pozwala jednak uzyskać podobną wydajność (biodostępność), jak przy fabrycznych chelatach.

Dziękuję moderatorowi za kasaję w/w dubli. Piszę z telefonu, mam problem z edycją.

Zmieniony przez - testek w dniu 2011-09-13 23:39:08

s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 165 dni Przeczytanych tematów 3
Ale magnez z biedry to węglan magnezu a nie tlenek. Węglanu nie wymieniłeś w swoim poście. Więc wobec tego nie wiemy wciąż jaką przyawajalnosc mają węglan magnezu w tabletkach musujacych po 200 mg tegoż węglan u na tabletkę. Cena 3.99zł.


Zmieniony przez - woju35 w dniu 2018-05-06 12:09:24
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 2232 Napisanych postów 13695 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 203757
Patrz na daty tematow i nie odkopuj starych
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co po cyklu kreatynowym? Moze BULLMASTIFF cos podpowie ;-)

Następny temat

Jaka kreatyna najlepsza i z czym laczyc