logo
zamknij zamknij

Jak powinny cwiczyć kobiety na siłowni??

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 63528

0 5 0
napisał(a)
Ruathain
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 22 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150
Mam małe pytanko! Jak połączyć aeroby z ćwiczeniami siłowymi dla pań? Tzn na siłowni gdzie chodze jest taka zasada że panie zawsze wykonują oprócz ćwiczeń aerobowych ćwiczenia na poszczególne partie mięśnie np.
- rozgrzewka na rowerku
- potem ćwiczenia na przywodziciele i odwodziciele
- dwa ćwiczenia na klatke na maszynach
- znów jakieś aeroby np. elipsa, bądź steper lub bieżnia
- potem np dwa ćwiczenia na triceps
- brzuchy
- na koniec coś z aerobów
Chodzi mi o to jak dobrać ćwiczenia aerobowe z siłowymi i ile czasu poświęcać na poszczególne aeroby w przerwach pomiędzy ćwiczeniami na przyrządach tak aby zmiescić się do 1,5 - 2 godzin. Byłbym takze wdzieczny za propozycje jakie ćwiczenia wykonywać powinny panie na poszczególne grupy mięsni. Jeżeli podobne tematy juz sie pojawiały wystarczą mi namiary na konkretne tematy. Z góry dzięki! Pozdrawiam
Aha jeszcze dodam że chodzi o trening dla pań chcących stracić zbędne kilogramy i lekko wzmocnić mięśnie, bądź wyrzeźbić, sam nie wiem jak to sie mówi :D
1
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ruathain
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 22 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150
Wszystkie ćwiczenia oczywiście na małych obciążeniach, rozumie się :)
napisał(a)
Grasik
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 22600 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 112308
1. powyższy trening jest do d...

2. aeroby (jeśli celem jest spalenie tkanki tłooszczowej) albo rano na czczo, albo po treningu siłowym

3. Wszystkie ćwiczenia oczywiście na małych obciążeniach, rozumie się :) - dlaczego?

4. L. przecz. artykułów 20 - post podwieszony http://www.sfd.pl/temat160598/ ploos http://www.sfd.pl/szukaj-trening cykliczny pan ploos www.sfd.pl/search.asp

5. dieta http://www.sfd.pl/temat89657/

poza tym nikt nie jest doochem św. i nie ma daru jasnowidzenia, żeby pomooc w ułożeniu czegoś sensownego nie wiedząc nic o tej osobie

Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-08-27 23:54:48

28:06:42:12
That is when the world will end.

napisał(a)
Ruathain
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 22 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 150
Dzięki za pomoc! Jeżeli chodzi o to, że ciężko jest pomóć w ułożeniu czegoś sensownego nie wiedząć nic o danej osobie, to chyba są jakieś standardowe wskazówki jak powinny ćwiczyć panie na siłowni, wiadomo że wszystko jest zależne od konkretnego celu, chodzi mi jedynie o kolejność i dobór ćwiczeń. Twoja rada odnośnie aerobów po treningu siłowym wydaje sie bardzo trafna i dzięki Ci za nią. Zapoznam się z przesłanymi przez Ciebie linkami i może to rozjaśni nieco mój umysł. Pozdrwaiam
napisał(a)
Grasik
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 22600 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 112308
Jeżeli chodzi o to, że ciężko jest pomóć w ułożeniu czegoś sensownego nie wiedząć nic o danej osobie, to chyba są jakieś standardowe wskazówki jak powinny ćwiczyć panie na siłowni, wiadomo że wszystko jest zależne od konkretnego celu, chodzi mi jedynie o kolejność i dobór ćwiczeń

tych wskazoowek jest "kilka" - trening danej osoby układa się biorąc pod uwagę chociażby wiek, stopień otłooszczenia, przeciwwskazania lekarskie co do niektoorych ćwiczeń, kontoozje etc.

to chyba są jakieś standardowe wskazówki jak powinny ćwiczyć panie na siłowni
powinny ćwiczyć tak samo jak panowie


wciąż jednak nie uzyskałam odpowiedzi co do kwestii małych obciążeń

28:06:42:12
That is when the world will end.

napisał(a)
licek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 626
oki, ja czegoś nie rozumiem i prosilabym o oświecenie chce spalać tłuszcz, czemu mam się aerobować PO treningu siłowym? jeszcze się nigdy nie spotkałam z takim twierdzeniem i z czystej ciekawości pytam



Zmieniony przez - licek w dniu 2005-08-28 19:45:52
napisał(a)
Grasik
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 22600 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 112308
aeroby wykonoojesz po treningu siłowym, ponieważ:
- aeroby pochłoną gros energii, ktoorą można poświęcić na trening siłowy - może być to przyczyną kontoozji (osłabienie na treningu siłowym i gorsza koordynacja roochowa np.), gorszego treningu siłowego (brak sił) etc.,
- żeby spalić tłooszcz, wysiłek powinien być tlenowy; organizm, ktooremu zafoondoojemy aeroby w odpowiednim poołapie tlenowym i ktoore wykonywane będą po posiłku przedtreningowym, będzie spalał wpierw glikogen mięśniowy i spożyte węglowodany, dopiero potem sięgnie po zapasową tkankę tłooszczową; ćwiczenia siłowe z kolei są treningiem beztlenowym i do ich przeprowadzenia wykorzystoojemy własnie wspomniany glikogen mięśniowy i spożyte węglowodany; kiedy zrobisz trening siłowy, ich zapasy znacznie zmaleją/zostaną wyczerpane, dlatego też energię do ćwiczeń cardio (wykonywanych po treningu siłowym) organizm będzie czerpał z tkanki tłooszczowej;
- co więcej, cardio po treningu siłowym pozwala na zmniejszenie obolałości mięśniowej i usoonięcie "potreningowych odpadkoow metabolicznych" z mięśni

tyle w wielkim skroocie (i pomijając wszelkie niuanse)

Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-08-28 20:03:04
1

28:06:42:12
That is when the world will end.

napisał(a)
licek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 626
dzięki ale przed tym treningiem siłowym chyba też nalezy zrobić jakąś rozgrzewkę bo zimne mięśnie od razu ćwiczyć to tak nie za bardzo mi sie zdaje, a w ogóle to strasznie ciekawa metoda, od zawsze i wszedzie panuje rozkład najpierw aeroby a później siłowe, trzeba zastosować i poczekac na wyniki
napisał(a)
Grasik
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 22600 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 112308
tak - rozgrzewka jest b.ważna (w powyższym poście moowiąc "aeroby" nie miałam na myśli "rozgrzewka przed treningiem"); można zrobić 5 min rozgrzewki np. na ergometrze wioślarskim loob orbitreku ploos serie rozgrzewkowe na daną partię mięśniową, ktoorą ćwiczymy (czytaj: nie wykonywać np. wyciskania na płaskiej z ciężarem założonym do ćwiczeń, tylko z mniejszym obciążeniem na początek); byle tylko owa "rozgrzewka" nie trwała 30 min

pozdrawiam

Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-08-28 20:20:15

28:06:42:12
That is when the world will end.

napisał(a)
licek
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 626
dzięki wielkie za wskazówki, od dziś zostajesz moją wyrocznią fitnessu
napisał(a)
Grasik
Ekspert
Szacuny 133 Napisanych postów 22600 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 112308

nie ma za co - powodzenia

28:06:42:12
That is when the world will end.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Alternatywa for Carbo

Następny temat

omlet z jablkami

Nietolerancja laktozy - jakie białko wybrać?

Zatrzymanie wody w organizmie - przyczyny

Niesportowe wyznania Żanety Szlęzak

Redukcja tkanki tłuszczowej - kiedy czas na spalacz?

CT Fletcher – naturalny zawodnik czy sprytny manipulator?

Jesteś wegetarianinem? Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią ilość witamin i składników mineralnych.

Superfood - jakie produkty do nich zaliczamy?

Wady i zalety treningu góra-dół