Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 55693 razy
  • Autor

    Jak powinny cwiczyć kobiety na siłowni??

  • Ruathain
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22
    • Na forum: 8 lat
    • LPA: 150

    Wysłano 27 sierpnia 2005 17:50

    zgłoś naruszenie

    Mam małe pytanko! Jak połączyć aeroby z ćwiczeniami siłowymi dla pań? Tzn na siłowni gdzie chodze jest taka zasada że panie zawsze wykonują oprócz ćwiczeń aerobowych ćwiczenia na poszczególne partie mięśnie np.
    - rozgrzewka na rowerku
    - potem ćwiczenia na przywodziciele i odwodziciele
    - dwa ćwiczenia na klatke na maszynach
    - znów jakieś aeroby np. elipsa, bądź steper lub bieżnia
    - potem np dwa ćwiczenia na triceps
    - brzuchy
    - na koniec coś z aerobów
    Chodzi mi o to jak dobrać ćwiczenia aerobowe z siłowymi i ile czasu poświęcać na poszczególne aeroby w przerwach pomiędzy ćwiczeniami na przyrządach tak aby zmiescić się do 1,5 - 2 godzin. Byłbym takze wdzieczny za propozycje jakie ćwiczenia wykonywać powinny panie na poszczególne grupy mięsni. Jeżeli podobne tematy juz sie pojawiały wystarczą mi namiary na konkretne tematy. Z góry dzięki! Pozdrawiam
    Aha jeszcze dodam że chodzi o trening dla pań chcących stracić zbędne kilogramy i lekko wzmocnić mięśnie, bądź wyrzeźbić, sam nie wiem jak to sie mówi :D
  •  Odżywki i suplementy

    Wysłano 27 sierpnia 2005 17:59

    Koniecznie sprawdź te produkty:



    sprawdź pozostałe odżywki, odżywki białkowe, odżywki na masę
  • Ruathain
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22
    • Na forum: 8 lat
    • LPA: 150

    Wysłano 27 sierpnia 2005 17:59

    zgłoś naruszenie
    Wszystkie ćwiczenia oczywiście na małych obciążeniach, rozumie się :)
  • Grasik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22600
    • Wiek: 12 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: Od 1994 r.
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 112291
    • Status:Specjalista

    Wysłano 27 sierpnia 2005 23:51

    zgłoś naruszenie
    1. powyższy trening jest do d...

    2. aeroby (jeśli celem jest spalenie tkanki tłooszczowej) albo rano na czczo, albo po treningu siłowym

    3. Wszystkie ćwiczenia oczywiście na małych obciążeniach, rozumie się :) - dlaczego?

    4. L. przecz. artykułów 20 - post podwieszony http://www.sfd.pl/temat160598/ ploos http://www.sfd.pl/szukaj-trening+cykliczny+pan ploos www.sfd.pl/search.asp

    5. dieta http://www.sfd.pl/temat89657/

    poza tym nikt nie jest doochem św. i nie ma daru jasnowidzenia, żeby pomooc w ułożeniu czegoś sensownego nie wiedząc nic o tej osobie

    Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-08-27 23:54:48
    28:06:42:12
    That is when the world will end.
  • Ruathain
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22
    • Na forum: 8 lat
    • LPA: 150

    Wysłano 28 sierpnia 2005 16:06

    zgłoś naruszenie
    Dzięki za pomoc! Jeżeli chodzi o to, że ciężko jest pomóć w ułożeniu czegoś sensownego nie wiedząć nic o danej osobie, to chyba są jakieś standardowe wskazówki jak powinny ćwiczyć panie na siłowni, wiadomo że wszystko jest zależne od konkretnego celu, chodzi mi jedynie o kolejność i dobór ćwiczeń. Twoja rada odnośnie aerobów po treningu siłowym wydaje sie bardzo trafna i dzięki Ci za nią. Zapoznam się z przesłanymi przez Ciebie linkami i może to rozjaśni nieco mój umysł. Pozdrwaiam
  • Grasik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22600
    • Wiek: 12 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: Od 1994 r.
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 112291
    • Status:Specjalista

    Wysłano 28 sierpnia 2005 16:48

    zgłoś naruszenie
    Jeżeli chodzi o to, że ciężko jest pomóć w ułożeniu czegoś sensownego nie wiedząć nic o danej osobie, to chyba są jakieś standardowe wskazówki jak powinny ćwiczyć panie na siłowni, wiadomo że wszystko jest zależne od konkretnego celu, chodzi mi jedynie o kolejność i dobór ćwiczeń

    tych wskazoowek jest "kilka" - trening danej osoby układa się biorąc pod uwagę chociażby wiek, stopień otłooszczenia, przeciwwskazania lekarskie co do niektoorych ćwiczeń, kontoozje etc.

    to chyba są jakieś standardowe wskazówki jak powinny ćwiczyć panie na siłowni
    powinny ćwiczyć tak samo jak panowie


    wciąż jednak nie uzyskałam odpowiedzi co do kwestii małych obciążeń
    28:06:42:12
    That is when the world will end.
  • licek
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 24
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 626

    Wysłano 28 sierpnia 2005 19:35

    zgłoś naruszenie
    oki, ja czegoś nie rozumiem i prosilabym o oświecenie chce spalać tłuszcz, czemu mam się aerobować PO treningu siłowym? jeszcze się nigdy nie spotkałam z takim twierdzeniem i z czystej ciekawości pytam



    Zmieniony przez - licek w dniu 2005-08-28 19:45:52
  • Grasik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22600
    • Wiek: 12 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: Od 1994 r.
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 112291
    • Status:Specjalista

    Wysłano 28 sierpnia 2005 19:58

    zgłoś naruszenie
    aeroby wykonoojesz po treningu siłowym, ponieważ:
    - aeroby pochłoną gros energii, ktoorą można poświęcić na trening siłowy - może być to przyczyną kontoozji (osłabienie na treningu siłowym i gorsza koordynacja roochowa np.), gorszego treningu siłowego (brak sił) etc.,
    - żeby spalić tłooszcz, wysiłek powinien być tlenowy; organizm, ktooremu zafoondoojemy aeroby w odpowiednim poołapie tlenowym i ktoore wykonywane będą po posiłku przedtreningowym, będzie spalał wpierw glikogen mięśniowy i spożyte węglowodany, dopiero potem sięgnie po zapasową tkankę tłooszczową; ćwiczenia siłowe z kolei są treningiem beztlenowym i do ich przeprowadzenia wykorzystoojemy własnie wspomniany glikogen mięśniowy i spożyte węglowodany; kiedy zrobisz trening siłowy, ich zapasy znacznie zmaleją/zostaną wyczerpane, dlatego też energię do ćwiczeń cardio (wykonywanych po treningu siłowym) organizm będzie czerpał z tkanki tłooszczowej;
    - co więcej, cardio po treningu siłowym pozwala na zmniejszenie obolałości mięśniowej i usoonięcie "potreningowych odpadkoow metabolicznych" z mięśni

    tyle w wielkim skroocie (i pomijając wszelkie niuanse)

    Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-08-28 20:03:04
    28:06:42:12
    That is when the world will end.
  • licek
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 24
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 626

    Wysłano 28 sierpnia 2005 20:12

    zgłoś naruszenie
    dzięki ale przed tym treningiem siłowym chyba też nalezy zrobić jakąś rozgrzewkę bo zimne mięśnie od razu ćwiczyć to tak nie za bardzo mi sie zdaje, a w ogóle to strasznie ciekawa metoda, od zawsze i wszedzie panuje rozkład najpierw aeroby a później siłowe, trzeba zastosować i poczekac na wyniki
  • Grasik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22600
    • Wiek: 12 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: Od 1994 r.
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 112291
    • Status:Specjalista

    Wysłano 28 sierpnia 2005 20:16

    zgłoś naruszenie
    tak - rozgrzewka jest b.ważna (w powyższym poście moowiąc "aeroby" nie miałam na myśli "rozgrzewka przed treningiem"); można zrobić 5 min rozgrzewki np. na ergometrze wioślarskim loob orbitreku ploos serie rozgrzewkowe na daną partię mięśniową, ktoorą ćwiczymy (czytaj: nie wykonywać np. wyciskania na płaskiej z ciężarem założonym do ćwiczeń, tylko z mniejszym obciążeniem na początek); byle tylko owa "rozgrzewka" nie trwała 30 min

    pozdrawiam

    Zmieniony przez - Grasik w dniu 2005-08-28 20:20:15
    28:06:42:12
    That is when the world will end.
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 24
    • Na forum: 9 lat
    • LPA: 626

    Wysłano 28 sierpnia 2005 20:20

    zgłoś naruszenie
    dzięki wielkie za wskazówki, od dziś zostajesz moją wyrocznią fitnessu
  • Grasik
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 22600
    • Wiek: 12 lat
    • Na forum: 11 lat
    • Trenuje: Od 1994 r.
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 112291
    • Status:Specjalista

    Wysłano 28 sierpnia 2005 20:21

    zgłoś naruszenie

    nie ma za co - powodzenia
    28:06:42:12
    That is when the world will end.