SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Gainery - inaczej nazywane odżywkami na masę lub też posiłkami zamiennymi. Wynika to z faktu, że gainery na ogół składają się z węglowodanów, białka i tłuszczy, czyli mogą pełnić zastępstwo dla pełnowartościowego posiłku. Jest to niezwykle wygodna opcja, szczególnie u osób zapracowanych lub u tych, którym zależy na spożyciu dużej ilości kalorii dziennie i mają oni problem z dostarczeniem ich z normalnej żywności. Różnica w gainerach wynikać może ze stosunku makroelementów i rodzaju użytego surowca. Najłatwiej podzielić gainery na produkty poniżej 20% białka, na te z zawartościa powyżej 20% białka i produkty 50/50, zwane popularnie "bulkami", które zawierają tyle samo węglowodanów i białka. Podobnie jak w przypadku białka, sukces gainerów to w głównej mierze wygoda i ekonomia. Przy wyborze tego typu odżywek warto zwrócić uwagę na zawarte w niej frakcje białek i rodzaje węglowodanów.

Każdy producent podaje ustalone przez siebie dawkowanie. Najlepiej jednak, jeśli sami określimy jak dużą porcję potrzebujemy. Warto jest sprawdzić składniki w przeliczeniu na 100g i określić czy potrzebujemy dużej porcji - rzędu 150-250g - czy może wystarczy nam 50g produktu. Porcja zależna jest od efektu jaki chcemy wywołać. Przykładowo 250g gainera może zawierać nawet 1000kcal, co może być idealną opcją dla skrajnych ektomorfików. Natomiast jako dodatek do posiłku wystarczy porcja 50g. Jeśli nie zależy nam na drastycznych wzrostach wagi warto rozważyć kupno produktu typu bulk. W umiarkowanych ilościach stanowią cenne źródło makroelementów bez znacznego wpływu na naszą masę.

Jeśli masz dodatkowe pytania, szukasz potrzebnych Ci informacji lub zastanawiasz się dalej nad wyborem właściwej dla Ciebie odżywki węglodowanowo-białkowej ?

Jesteśmy po to, by pomóc Ci dokonać najlepszego możliwego wyboru.