SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

gdzie występuje błonnik

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3056

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43365 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
gdzie jest najwięcej błonnika,gdzie występuje i co najlepiej jeść.ile musimy zjadac błonnika dziennie aby nie przedawkować.czy to jest specjalna dieta.czy przedawkowanie nie szkodzi na zdrowiu.ile można więcj przeżyć ,jedząc duzo błonnika.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 1650 Wiek 41 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 10367
Najwiecej jest w otrebach pszennych.
Dobrze jesc na sniadanie mix otreby przenne + owsiane na wodzie lub mleku.

Pozatym duzo maja warzywa, owoce, orzechy i nasiona.

Jak zwykle nalezy zachowac umiar. Jedzac duzo blonnika nie mozna zapominac ze blonnik wiaze ze sobaduzo wody wiec trzeba duzo piuc inaczej mozna sie zapchac.

Zmieniony przez - MaximusRex w dniu 2011-03-03 03:19:55

___WYTRWALOSC_-_TO_PODSTAWA___SUKCESU_________
Dziennik odchudzania
i fotki z postepow w redukcji: http://www.sfd.pl/Blog/Dziennik_odchudzanie__jak_zrzucic_30kg_w_rok-t521970-s75.html
Foty - s.23, s.53, Podsumowanie s.75

napisał(a)
odp-SFD-pl SFD ODPOWIADA
Ekspert
Szacuny 301 Napisanych postów 8685 Wiek 34 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 28842
dzienna dawka błonnika powinna oscylować wokół 30g. (wg WHO 20 - 40g)

należy pamiętać, że błonnik błonnikowi nierówny, o ile frakcji rozpuszczalnych (a wiec tych, które stanowią większy udział w otrębach owsianych), ilość warto zwiększać, o tyle frakcji nierozpuszczalnych (a wiec tych których więcej jest w otrębach pszennych, żytnich), raczej warto limitować.

Należy również pamiętać, że pokarmy zbożowe bogate w błonnik - są również bogate w substancje antyodżywcze takie jak kwas fitowy, czy np WGA. Regularne, częste spożywanie w/w, zwłaszcza jeśli pomija się kwestię właściwej obróbki - może przyczynić się paradoksalnie np do niedoborów niektórych składników mineralnych czy pogorszenia niektórych parametrów metabolicznych.

Zmieniony przez - odp-SFD-pl w dniu 2011-03-03 10:14:01

Chcesz zrobić formę do lata? Wejdź: http://potreningu.pl/plany 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

przetłumacz z łaciny

Następny temat

boks ostrów wlkp

Jak nas oszukują? Etykiety i skład żywności. Jak nas oszukują? Etykiety i skład żywności. Alysia Macedo- fitnesska w mundurze Alysia Macedo- fitnesska w mundurze Calum von Moger przeszedł operację! Calum von Moger przeszedł operację! Manipulacja ilością wody w organizmie, a odchudzanie Manipulacja ilością wody w organizmie, a odchudzanie Mega pompa mięśniowa vs. hipertrofia?! Mega pompa mięśniowa vs. hipertrofia?! Zaburzenia żołądkowo-jelitowe: trening, dieta i leki Zaburzenia żołądkowo-jelitowe: trening, dieta i leki Dieta odchudzająca dla młodej mamy Dieta odchudzająca dla młodej mamy Picie alkoholu a kulturystyka: fakty i mity Picie alkoholu a kulturystyka: fakty i mity