SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

fbw- teraz z gorszej strony

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4792

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 368 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1399
witam, postanowiłem poruszyć temat treningu fbw, ale tym razem z punktu widzenia osoby nastawionej do niego sceptycznie,ponieważ tak wiele osób zachwala ten "wspaniały" trening nadszedł czas by przedstawić go w złym, ale za to prawdziwym świetle, zaczynamy

fbw- full body workout, jak sama nazwa wskazuje założeniem planu jest trening całego ciała na jednej sesji treningowej, trening bazuje na kilku podstawowych założeniach:

-trenujemy 2-3x tygodniowo
-unikamy ćwiczeń izolowanych
-stosujemy ćwiczenia złożone
-stosujemy progresję
-do 9 serii na duże partie, do 6 serii na małe

zalety treningu

-łatwe wyróżnienie partii priorytetowych
-duża dynamika treningu,
-ponieważ mięsień stymulowany jest częściej pozostaje on stale na potocznej pompie

do rzeczy..:

+trenujemy 2-3x razy tygoniowo - tutaj nie ma się czego przyczepić, są to ogólnie przyjęte standardy nie tylko dla fbw, ale także splita, czy obwodówki

+unikamy ćwiczeń izolowanych- jest to dla mnie bynajmniej mało logiczne założenie, jak można zmusić mieśień do rozrostu nie izolując go odpowiednio, nie poświęcając mu "specjalnej uwagi", katując go ćwiczeniami, w których wykonuje on zaledwie cząstkową pracę; dajmy na przykad pompki na poręczach, potocznie dipsy, podczas wykonywania ćwicznia pracują barki, klatka i trójgłowe oczywisćie, oprócz tego cały czas mamy napięty brzuch i plecy by utrzymać odpowiednią postawę; nasuwa się pytanie czy walka z całym ciałem ma sens podczas pracy nad trójgłowym- wg. mnie NIE, efekt jest niewspółnierny do włożonego w ćwiczenie wysiłku;

+stosujemy ćwiczenia złożone- j.w.; wiadomo, że nie da się ułożyć jakiegokolwiek planu beż ćwiczeń wielostawowych, ale żeby na nich bazować to już przesada; zmeczenie jest bardzo duże, rezulaty nie zawsze;

+stosujemy progresję- w sumie żadna nowość, każdy wie na czym polega, wiele osób stosuje;

+9 serii na duże partie, 6 na małe- szkoda, że forum cenzuruje wypowiedzi wstawiając gwiazdki bo inaczej powiedział bym doasadnie co o tym myśle:); no dobra-9 parti, na przykładzie pleców, najbardziej spartański podział wyglądał by następująco: kaptury, najszersz, prostowniki; czyli mamy 3 małe partie; normalny split to drążek, wisłowanie, martwy ciąg i szrugsy, po 3-4 serie każdego ćwiczenia; teraz spróbujmy zastosować fbw, 2serie drążek, 2serie martwy ciąg, WTF!!!, jak możne pobudzić tyły do rozrostu robiąc 2 serie na drążku na sesji, to jest to samo jakbyś po szkole z kumplami poszedł pobawić się na trzepaku; teraz biceps, 2serie ze sztangielkami na treningu- przecież to wstyd nawet jako rozgrzewke zastować; co z tego, że trenig robimy 3x tyg. jak każdy kolejny wygląda jak jakiś aerobik, nie skupiamy się na parti tylko gonimy od przyrządu do przyżadu; kolejne na NIE

+łatwe wyróznienie parti priorytetowych- tego to nawet nie bede komentował, zrobiłem 3s pompek na poręczach na początku treningu, ale dałem w dupe tricepsowi, napewno urośnie :) ;

+duża dynamika treningu- jak chcemy się poruszać to idziemy na fitness albo gramy w piłke z kolegami, a nie idziemy na siłownie;

+mięsień pozostaje stale "na pompie"- pradziwa pompa mija do godziny po treningu, nie wiem jak wy, ale jak żadnej pompy następnego dnia po fbw nie nie miałem, a pozatym jak możne być na pompie po jednej serii wyciskania na płaskiej- magia!


aby uniknąć komentarzy w stylu "pewnie nawet nie robiełeś fbw", a się wypowiadasz uprzedam: robiłem fbw, trenint mnie tak zniechęcił, że postanowiłęm napisać ten post; wiem, że mnóstwo osób go chwali, ale ja i tak jestem przeciwnikiem takego podejścia do treningu, czekam na wasze zdanie w tej sprawie, może ktoś myśli zupełnie inaczej, niech powie i uzasadni, bedzie ciekawie, pozdro
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 1053 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 41928
Odpowiem Ci jako osoba która nie lubi FBW.. nie jest to zły trening dla mnie ale poprostu nie lubię go.. robiłem go i mi nie przypasował.. wolę Split..

ale mimo to Twoje argumenty są niestety bezzasadne
mówisz o tym ze nei mozna pobudzić mięśnia do rozrostu wykonując tak mało ćwiczeń (tu dałeś przykłąd pleców).. tylko zwróć uwage na czym polega FBW.. ano polega na tym ze te plecy są trenowane 3 razy w tygodniu jak każda inna partia a nie raz w tygodniu jak przy splicie.. dlatego sprawą całkowicie naturalną jest zmniejszenie intensywności by nie doprowadzić do przetrenowania..

druga sprawa ćwiczeń wielostawowych i tego że nie wszystkie mieśnie można odpowiednio pobudzić.. niestety nie prawda.. ćwiczenia wielostawowe jak sama nazwa wskazuje wykorzystują wiele stawów, pracuje wiele grup miesniowych i są one w ten sposób pobudzane do rozrostu.. i nie trzeba tu wcale stosować bezpośredniej stymulacji danego miesnia by uzyskać jego wzrost...

reszte wad które podałeś np bieganie miedzy przyrządami zostawie bez komentarza

moje zdanie.. pozdrawiam
napisał(a)
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 9858 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 59190
zalety treningu

-łatwe wyróżnienie partii priorytetowych

To raczej przy splicie nie przy FBW, w FBW prawdziwy priorytet mozna ustawic ale na 3 boje, jedynie przy skroconym fbw czyli takim jakie powinno byc, to co jest na forum a raczej bylo w dziale dla poczatkujacych jak i zaawansowanych juz przeszlo do histori, plan nie jest juz wciskany na sile, jesli nie zauwazyles, dlaczego? bo ten temat zostal poruszony w spamie w dziale dla poczatkujacych od str 109. I jakos nagle z tygodnia na tydzien stare fbw przeszlo do histori a zostalo te wlasciwe, ktore daje optymalne efekty.


+unikamy ćwiczeń izolowanych- jest to dla mnie bynajmniej mało logiczne założenie,
Bede pisal jak juz to o tym wlasciwym wartosciowym fbw skladajacym sie z kilku cwiczen, a wiec uwazasz ze cwiczenia izolowane sa "nad" zlozonymi?ze bez nich nie da sie obejsc? to jestes w bledzie dlaczego? poniewaz tylko zlozone podstawowe cwiczenia daja optymalne efekty, zwiekszaja sile, a za pomoca diety mase, izolacja=ograniczenie ruchu, zmniejszenie efektywnosci cwiczenia, przy prawdziwym fbw w wersji podstawowej nie ma zadnej izolacji bo trening jest nastawiony na podstawy czyli najwazniejsze cwiczenia zbedne machanie zostawmy leszczom, proste.


jak można zmusić mieśień do rozrostu nie izolując go odpowiednio, nie poświęcając mu "specjalnej uwagi", katując go ćwiczeniami, w których wykonuje on zaledwie cząstkową pracę;
Po raz kolejny jestes w bledzie, poniewaz bceps i trenips z planu fbw wywalic odrazu i skupic sie na tym co daje efekty, cwiczenia zlozone angazuja wiele grup miesniowych, np. przy cwiczeniach na plecy biceps wykonuje swoja prawidlowa prace, nie przy cwiczeniach ukierunkowanych wlasnie na ta partie, z takim zalozeniam jakie masz daleko nie zajdziesz, katujac miesien wtedy gdy juz wykonal swoja wartosciowa prace.Na poczatku efekty beda a po czasie przy wiekszym stopniu zaawansowania bedziesz stal w miejscu jesli nie przyjmiesz do wiadomosci faktow.

ale żeby na nich bazować to już przesada; zmeczenie jest bardzo duże, rezulaty nie zawsze;
z tego mozna tylko wywnioskowac ze opierasz sie o bezsensowne stereotypy na temat fbw, fbw w wersji prawidlowej to same zlozone cwiczenia bo tylko dzieki nim idziesz do przodu nie stisz w miejscu, uginaniem o kolanko, czy innym cw izolowanym zrobisz sile? bez zartow .
Twoja argumentacje o ile mozna to tak nazwac mozna obalic w 2 zdaniach niestety. Opierasz sie o jakies mity i pipmujesz izolowane, nie mowie ze sa zle ale przy prawdziwym fbw to smiech.

Dalej co do ilosci seri etc, jak wiesz albo i nie, przy fbw efektywnosc planu jest oparta o intensywnosc,progresje liniowa najlepiej, nie o objetosc, wiec to co piszesz mija sie z celem, i zalozeniami fbw, albo pisz o fbw albo nazwij to o czym mowisz. Bo mylisz fakty ze swoimi dumaniami.

+łatwe wyróznienie parti priorytetowych- tego to nawet nie bede komentował, zrobiłem 3s pompek na poręczach na początku treningu, ale dałem w dupe tricepsowi, napewno urośnie :) ;
uwazasz ze potrzebuje katowania innymi cwiczeniami/ to najpierw postaraj sie przetlumaczyc komu kolwiek z dzialu AD ze te HST jest o dupe potluc, bedziesz wysmiany, podwazajac efketywnosc podstawowych zlozonych cwiczen, planow z mala objetoscia a z wieksza intensywnoscia. Na triceps po treningu klatki wystarcza 2-3serie cwiczenia ukierunkowanego na ta partie, nie wiecej bo mija sie to juz z celem katowanie bezsensowne z mysla ze cos urosnie jak sie skatuje.

+mięsień pozostaje stale "na pompie"- pradziwa pompa mija do godziny po treningu, nie wiem jak wy, ale jak żadnej pompy następnego dnia po fbw nie nie miałem, a pozatym jak możne być na pompie po jednej serii wyciskania na płaskiej- magia!
nie wiem skad ty wzieles jakas pompe, mniejsza z tym. To zadna zaleta planu.

Co do tego co jeszcze napisales, wklej plan fbw ktorym cwiczyles, to ci chociaz powiem czy rozumiesz o co w nim chodzi czy nie, bo to co piszesz to mija sie z zalozeniami planu.

dlatego sprawą całkowicie naturalną jest zmniejszenie intensywności by nie doprowadzić do przetrenowania..

przetrenowanie wystepuje przy planach objetosciowych, intensywnosc zalecana jak najbardziej.
Dla nie wiedzacych zeby nie mylic, intensywnosc to nic innego jak % cm(ciezar max) ktorym cwiczysz na dana partie.

PAIN IS MOMENTARY, GLORY IS FOREVER...
Klik -->
http://www.pajacyk.pl 

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 1053 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 41928
przetrenowanie wystepuje przy planach objetosciowych, intensywnosc zalecana jak najbardziej.
Dla nie wiedzacych zeby nie mylic, intensywnosc to nic innego jak % cm(ciezar max) ktorym cwiczysz na dana partie.


źle sie wyraziłem.. wszyscy wiedzą o co chodziło
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 133 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 3709
fbw raczej dla poczatkujacych i dla tych ktorzy chca szybko nabrac masy,sam jechalem fbw przez ostatnie 4 lata i bardzo jestem zadowolony bo przytylem jakies 25 kg przez te lata i waze teraz okolo 118kg,czyli jest to dobry sposob na nabranie masy,ale ma tez swoje minusy,uwazam ze nie mozna nim strenowac miesnia tak dobrze jak splitem gdzie np; mozemy zaatakowac bark z 5 stron,piecioma roznymi cwiczeniami.dlatego robiac tylko fbw mozna po pewnym czasie dojsc do wniosku,ze to jednak za malo i trzeba wlasnie ten bark zaatakowac 20 seriami,by nie tylko sie tuczyc ale tez uzyskac lepsze ksztalty i proprcje.
dlatego tez od 2 tyg jade splitem,zobaczymy jak mi to wyjdzie.
pierwsze odczucie jest takie ze trzeba spozywac duzo wiecej kalorii.Stad jasno mozna wywnioskowac ze split tylko dla tych co potrafia trzymac diete.
napisał(a)
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 9858 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 59190
sam jechalem fbw przez ostatnie 4 lata i bardzo jestem zadowolony bo przytylem jakies 25 kg przez te lata i waze teraz okolo 118kg
ladnie 4lata nie wytrzymalbym na jednej metodzie treningowej, zanudzilbym sie, chyba ze progres caly czas

fbw raczej dla poczatkujacych i dla tych ktorzy chca szybko nabrac masy odnosnie tego i autora:
Co do masy to sprawa jasna i prosta, tym kieruje juz dieta, sa inne czynniki od tego, sam trening bez zwiekszenia kcal masy nie da, nigdy bo organizm nie ma z czego zbudowac masy,proste jasne i od zawsze o tym sie mowi. Szybko to mozna sie... szybko mozna ale zalezy jakiej jakosci, jak dla mnie to jest to zle dobrane slowo co do planu fbw, na kazdym innym planie rownie dobrze mozna nabrac masy, a czas w jakim sie to osiagnie zalezy od wielu czynnikow trening to tylko jeden ze skladnikow do celu.Czy FBW dla poczatkujacych? nie ma zadnej takiej zasady, i nie da sie wydziec kiedy fbw a kiedy nie, chyba ze staz 0, wtedy tez lepiej wybrac inna opcje niz standardowe fbw, ale mozna nawet i takie, kto zabroni, wszystko dla kazdego. Poziom zaawansowania to nie jest staz na silowni, raczej wiedza i przelozenie jej na wyniki, na osiagniecia, wiec ciezko jest poszyfladkowac ludzi na poczatkujacych i zaawansowanych, FBW jako odskocznia od codziennego treningu, lub jako wybrany cel,droga do okreslonego wybranego priorytetu, celu treningowego.Kazdy plan ma zalety jak i wady, jaki plan wybrac to zalezy od konkretnej osoby, plan dobiera sie pod dana osobe, powiedzenie od jednej osoby jak ta sytuacja gdzie autor postu pisze ze fbw nic mu nie dalo jest dla mnie smieszne, na efekty sklada sie ciag roznych rzeczy, samym treningiem daleko sie nie zajdzie, jesli taki typ treningu gdzie nie daje zamierzonego efektu dla danej osoby, to jest tylko i wylacznie spowodowane zawaleniem, diety czasu na regeneracjie nie umiejetnosci wykorzystania tego co jest wartosciowe. Jesli zawet sa zachowane wszystkie czynniki niezbedne do osiagniecia celu i nic z tego nie wychodzi to zadna zasada nie jest, a raczej w 2 strone.Dlatego nie wiem po co autor w ogole zakladal ten post, bo nic nie udowodnil, i nic nowego nie wniosl, wszystko moza obalic w kilku slowach.


ale ma tez swoje minusy,uwazam ze nie mozna nim strenowac miesnia tak dobrze jak splitem gdzie np; mozemy zaatakowac bark z 5 stron,piecioma roznymi cwiczeniami.dlatego robiac tylko fbw mozna po pewnym czasie dojsc do wniosku,ze to jednak za malo i trzeba wlasnie ten bark zaatakowac 20 seriami,by nie tylko sie tuczyc ale tez uzyskac lepsze ksztalty i proprcje.


Tutaj tez sprawa dyskusyjna, bo typ planu FBW nie wiele jeszcze mowi, odmian jest wiele, tutaj konkretnje wymieniowej,przykladu nie ma, wiec mozna pisac w ciemno, jesli jest to napisane odnosnie standardowej wejrsji czyli nogi,plecy,klatka,barki,tric,bic lub tylko w innej kolejnosci, to racja nie da sie zaatakowac miesnia z kazdej strony, lecz jesli sie wybierze prawidlowa wersje gdzie sa tylko podstawowe zlozone cwiczenia ktore owocuja najlepszymi efektami, nie zadne izolowane ktore tylko ograniczaja ruch to z takiego planu mozna wyciagnac wiele, i pobudzic naprawde cale cialo, wl,mc,sq te 3 boje mowia same za siebie, 3cwiczenia + kilka dodatkowych (wioslo,porecze,drazek) = cale cialo, pobudzone, zmasakrowane przy odpowiedniej intensywnosci, efekty bdb.I nie ma opcji ze to na kogos nie podziala bo w takim planie jest wszystko co jest wartosciowe bez zbednego machania, na partie pomocnicze gdy juz wykonaly swoja prace.


pierwsze odczucie jest takie ze trzeba spozywac duzo wiecej kalorii.Stad jasno mozna wywnioskowac ze split tylko dla tych co potrafia trzymac diete.
Przeskok na nowy plan, przy wiekszej objetosci, dlatego wydaje ci sie i masz takie odczucia, split dla kazdego, nie tylko dla osoby ktora potrafi trzymac diete, bo takie segregowanie nie ma wiekszego sensu.

PAIN IS MOMENTARY, GLORY IS FOREVER...
Klik -->
http://www.pajacyk.pl 

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 75 Napisanych postów 8751 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 42589
trenujemy 2-3x tygodniowo
-unikamy ćwiczeń izolowanych
-stosujemy ćwiczenia złożone
-stosujemy progresję
-do 9 serii na duże partie, do 6 serii na małe

1. kto ci tak powiedział
2. kto ci tak powiedział
3. najlepiej
4. kto ci tak powiedział
:k:

no i twoje argumenty są nieuzasadnione
jeżeli minusem złożonych jest to, że wiele partii pracuje


Zmieniony przez - Don Garcia w dniu 2008-10-02 21:21:36

a ten co mi zmienił podpis na jestem lamerem sam jest lamerem i niech sie wali na ryj.

pozdrawiam

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 500 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 28379
Temat wałkowany miliony razy... Ja wole wejsc na silownie i po 45minutach czuc zmeczenie kazdej partii miesniowej oraz chec na wymioty od wyrzuty hormonow. Nie mowie ze split jest zly sam stosuje fbw i split zamiennie ale mimo wszytko uwazam ze bez fbw droga do wzrostu tkanki miensiowej jest duzo trudniejsza. Pzdr
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1841 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 29343
Wszystko to co napisałeś nadaje się tylko do rozśmieszenia. Argumenty, które podałeś po prostu są tak nieprawdziwe, że nie chce mi się tłumaczyć dlaczego.

Wiadomo, że na każdego działa inna intensywność. Na mnie np. o wiele lepiej działa FBW niż split.

Wklej ten plan FBW, którym jechałeś. Z chęcią pewnie wiele osób by chciało go zobaczyć.
Do tego pochwal się, ile jedziesz na splicie i jakie masz rezultaty?

Jeśli chodzi o mnie, to na FBW potrafie zrobić nawet 5 kg. w miecha z bardzo dużym przyrostem siły, a split max 2-3 kg.

Po za tym ogromną zaletą FBW jest możliwość operowania dużymi ciężarami i ciągła zmiana ćwiczenia. Na jednym staniesz w miejscu, szybko zmieniasz. Można dużo kombinować wprowadzając zmiany praktycznie, co trening, np. liczba powtórzeń, serii, a nawet treningów w tyg.! Ja robie FBW i powiem tak, że każdy trening jest inny! To mi daje bardzo dobre rezultaty, jeśli chodzi o mase i siłe.

Za dużo się nasłuchałeś na siłowni pytań "co dzisiaj robisz?" - stąd ten "artykuł".

Co Cię nie zniszczy to Cię wzmocni !!!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
po pierwsze radze doczytać artykuł który napisałem o FBW

http://www.sfd.pl/FBW_Geneza,_Zasady,_Podsumowanie.-t398536.html

wiele się wyjaśni

zdr.

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trening masa/siła chyba troche pokreciłem help ci bardziej zaawansowani ;]

Następny temat

Plan do oceny-masa

Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Odżywki na masę ranking - najlepszy gainer Paweł Głuchowski zagra w filmie? Paweł Głuchowski zagra w filmie? Mity na temat odchudzania Mity na temat odchudzania CLA - suplement warty uwagi? CLA - suplement warty uwagi? Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Marcel FLEX Przyszlak - ocena sylwetki Chia właściwości zdrowotne Chia właściwości zdrowotne Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Norbert "Fenix" Tymczak wygrywa Ferrigno Legacy Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa? Czy dieta ketogeniczna jest zdrowa?