SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

elaine/ sporty walki- mój mały świat

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 105305

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
elaine FitMax
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 16752 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 67655


Witam serdecznie:) Jak mówią- na każdego przychodzi pora:) Oto chyba nadszedł mój czas:)
Potrzebuję porady, wsparcia, zachęty, czasem kopniaka jak będzie trzeba:) Na początku kilka informacji, które postaram się przedstawić w miarę jasno i klarownie hehe.
A więc od początku:) Jestem elaine, lat 23, dusza sportowca, ciało kanapowca:D Niestety koleje losu są różne i nie zawsze jest kolorowo:) Od 15 roku życia do 21 trenowałam taekwondo, w międzyczasie rozpoczęłam też treningi vale tudo. I tak lata leciały, moja forma rosła z roku na rok, zero problemów z wagą, dużo siły i energii. Jednak pech chciał, że dopadła mnie choroba- Leukopenia, która spowodowała, iż miałam coraz mniej siły, waga spadła do 32 kg, o dziwo miałam siłę chodzić. Zaczęły się wizyty lekarskie, leki i "tuczenie" wszystkim i zawsze. Pomijając całą walkę z chorobą, mimo, iż gdy uzyskałam odpowiednią wagę i wyzdrowiałam, mój metabolizm jak by o tym zapomniał. Przez dwa lata miałam zero treningów sztuk walki, stąd jego zapotrzebowanie energetyczne na pewno drastycznie się różniło od tego, gdy trenowałam. Zaczęłam biegać i ćwiczyć w domu, ale to nie pomagało. Odżywiałam się dobrze, zdrowo, jednakże, przez okres leczenia i po miałam napady na słodycze. Przechodząc do meritum.

JESTEM GOTOWA na walkę o powrót do formy, o możliwość powrotu na treningi i skopanie paru tyłków:D

Dane:
wiek- 23
wzrost- 167
waga-78 ( a normalna, utrzymywana przez długi okres czasu do choroby, to około 50 kg, ale sylwetka była ok, szczupła a nie wychudzona)
biceps- 30
udo-60
łydka-38
talia- heh 76

To by było tyle o wymiarach, które mam nadzieje, odejdą w niepamięć tak jak choroba.

Około 3 tygodni temu wybrałam się na siłownię, w celu konsultacji z trenerem i otrzymałam dietę oraz plan treningowy:D Pewnie domyślacie się jak to wygląda, ale chciałabym ją tu przedstawić. Dodam, że się do niej nie stosuję, a do trenera więcej nie poszłam:):) Na razie staram się jeść 5-6 posiłków dziennie, co około 2, 5 h. Są to np.

6.00- płatki owsiane, 2 jaja i robię omleta ( warzywa do tego, bądź jakiś owoc)
8.30-9.00- serek wiejski, 2 łyżki pestki dyni, warzywa
11.30- 12- filet z kury, łyżka oleju lnianego, kapusta kiszona bądź jakaś micha surówki
14.30-15.- ryba, warzywa, 2 łyżki słonecznika
17.30-18.00- np tuńczyk, warzywa,dynia
20.00- filet z kury, albo jaja, albo serek wiejski

no to mniej więcej tak wygląda, ogólnie dużo warzyw

a oto dieta trenera przykład

pierwszy dzień-

1. ser biały, szczypiorek, owoce( minimumj trzy)
2.sos z jogurtu naturalnego, gotowany szpinak, pomidor
3.warzywa,ryba
4. filet z kury, sałata

dzień np 6

1.owoce, grzanka
2.filet, sałata z olejem i cytryna
3.warzywa i owoce
4.jajka , duża marchew

plus rozpisane suplementy i witaminy

ogólnie kiepsko

Trening zalecone to:

Biegi codziennie na czczo( po suplach i szklance wody z miodem i cytryną)
siłownia 5 razy w tyg/ split

Metabolizm mam na pewno na niskim poziomie. Nie wiem jaki pułap przyjąć by dokonać dokładnych wyliczeń. Dodam, że jestem opornym przypadkiem heh, nie wiem czemu, jak kiedyś byłam szczupła, tak teraz wszystko idzie odwrotnie. Ale się nie poddaje, mam ogromną chęć powrócić na treningi i idę w tym kierunku:)

A oto jedno zdjęcie heh, potem będzie więcej



trening :

Rozgrzewka- strainer/bieżnia 20
unoszenie tułowia na ławeczce skośnej- 5 *15 pow
baterflay- 3*15
rozpiętki na bramie- 3*15
przenoszenie ramion przodem do góry w siadzie 3*15
pompki na Hamer maszynie- 3*15
w opadzie unoszenie sztangielek- 3*15
uginanie nóg stojąc na maszynie 4*20
ugin. nóg wykonując wymach na wahadle 3*20
unoszenie nóg z odwodzeniem na ł. rzymskiej 3*20
wspięcia brzucha na ł. poziomej 10*20
unoszenie tułownia na macie 20
unoszenie nóg na poręczach 5*10
wspięcia brzucha na ł. rzymskiej bokiem
na koniec narciarz/rower 20 minut


uff to przykład na jeden trening, wychodzi dwa albo trzy razy w tyg, na dwa pozostałe dni mam inny, ale nie będę go tu póki co pisać, bo są tam odwodziciele na maszynie itp, więc pewnie kieopsko:):):)

Przepraszam, że tak długo, liczę na wskazówki i pomoc i wsparcie:):) Forum czytam od dawna, wreszcie się ujawniłam i mam nadzieję, pozostanę na dłużej:)

:):)

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 765 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 58273
coraz więcej tu nas

witamy i powodzenia
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
elaine FitMax
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 16752 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 67655
maupa hehe, mówią, że w kupie siła:D:D więc się z chęcią do was doczepię:)

zapotrzebowanie wyliczone na uwaga:
BMR- 1548
TEA-315
EPOC-61
trening aero- 490
plus 200 jako endo

razem około 2620

Strasznie dużo hmm:/ Ktoś się wypowie co powinnam zrobić?

Zmieniony przez - elaine w dniu 2009-04-20 19:09:08

:):)

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 263 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5409
powodzenia i sog-kop na zachete
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1210 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 48553
Jak mozesz to wstaw wiecej fotek , bo to jedno w "bokserkach" nam nic nie pokazuje ;)
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
elaine FitMax
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 16752 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 67655
hehe to jest piżama:p ahaha, w kwiatki:p wstawię, jak zrobię normalne( nie w boskerkach ehehe):D

rusek dzięki, na pewno pomoże:D

:):)

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2084 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8275
czesc elaine milo ze jestes, ja ekspertem nie jestem napewno wpadnie tu Obli i powie ci co i jak, ten Twoj metaboliz trzeba rozchulac wiesz ile kcal (bwt) jesz dziennie ? bo widze ze diete masz w miare tylko malo wegli na sniadanie tylko.. fajnie by bylo jak by ci sie udalo jesc np jakies 2200 kcal dziennie i nie tyć i od tego punktu wyjsciowego zaczac redukcje.
napisz ile jesz teraz i ile treningow i jakich (aero i siłowych) masz zamiar robić w tygodniu bo nie wiem czy to co "trener zalecił" = temu co robisz
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 1989 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6423
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
elaine FitMax
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 16752 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 67655
hmm jeżeli nie mam napadów słodyczowych( bo jak pisałam, miałam takie i to całkiem niezłe, potrafiłam pochłaniać duże ich ilości) to jem pewnie coś koło 1500-1800 kal, bo podbijam suszonymi owocami czy słonecznikiem albo dynia. Muszę wyeliminować dużo błędów, ustalić wszystko na nowo, tak żeby było już całkiem ok.

Treningi robię takie jak mi trener rozpisał, póki co nie mam pomysłów na inne. Bieegać lubię i chciałabym to zostawić, trening na siłowni też całkiem przyjemny, ale nie o to tu chodzi. Chcę by był efektywny.:)

:):)

...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 3957 Wiek 26 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 48496
cześć

dietka ładna, widać masz pojęcie o odżywianiu
tylko co z posiłkami przed/po treningu?
wpadają tam jakieś węglowodany? to przecież dość istotne

eh.. napady słodyczowe.. też miewałem..
i te późniejsze wyrzuty sumienia.. straszne

jaki masz teraz cel? redukujesz?

będę zaglądał!
do mnie też możesz wpaść!
link jest w podpisie
...
napisał(a)
Zgłoś naruszenie
elaine FitMax
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 16752 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 67655
tak redukuję i to znacznie:) biegam z rana po 5, na siłowni jestem około 10 albo jeżeli mam zajęcia to około 17. No i węgle to mój problem. Jeżeli ich nie jem nie mam żadnych napadów na słodycze, dietka prowadzona jest ok. Jak tylko wpada coś węglopodobnego, poza śniadaniem, to od razu ciągnię mnie na więcej i więcej:):

:):)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

MMA i trening na siłowni !

Następny temat

Nie zajade kręgosłupa?