logo
zamknij zamknij

dobry trening na redukcje tkanki tłuszczowej

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 102685

5 5 4
napisał(a)
Daavids
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 166 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 966
mam prośbe czy mógłby mi ktoś rozpisać jakiś dobry trening na redukcje tkanki tłuszczowej???????????????
8
napisał(a)
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 876 Napisanych postów 11668 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 118445

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w czasie redukcji tkanki tłuszczowej jest wybór treningu o charakterze wytrzymałościowym i wykonywanie go w dużej objętości. Dodatkowo trening wzmacniający, ukierunkowany na budowę tkanki mięśniowej zostaje całkowicie pomijany.

  1. 1. Dlaczego takie postępowanie nie jest właściwe?
  2. 2. Czy całkowicie powinniśmy rezygnować z tak zwanych aktywności spalających kalorie?
  3. 3. Na jaki trening na siłowni powinniśmy się zdecydować?
  4. 4. Trening ATC
  5. 5. Trening FBW

1. Dlaczego takie postępowanie nie jest właściwe?

Po pierwsze nasz organizm bardzo szybko przystosowuje się do wyzwań, jakie przed nim stawiamy. Trening wytrzymałościowy potrafi świetnie działać w ciągu pierwszego, czy nawet pierwszych dwóch miesięcy. Niestety po tym czasie nasze ciało zaczyna przyzwyczajać się do danej aktywności. Jeśli chcielibyśmy osiągać dalsze efekty potrzebowalibyście nieustannie zwiększać jego ilość.
Tu z kolei pojawiają się kolejne problemy.
Bardzo duże ilości cardio sprzyjają utracie tkanki mięśniowej.
Nie jest to proces dla nas korzystny.
Naszym celem powinna być utrata jak największej ilości tkanki tłuszczowej, przy jednocześnie jak najmniejszym ubytku tkanki mięśniowej.
Straty tkanki mięśniowej przekładają się bezpośrednio na pogorszenie składu i wyglądu naszego ciała, jak również prowadzą do obniżenia tempa przemiany materii.
Im niższe tempo przemiany materii, tym mniej energii wydatkuje nasz organizm.
Innymi słowy potrzebujemy zjeść mniej, by funkcjonować, a jedząc więcej łatwiej przybieramy na wadze.
Ponadto należy nadmienić, iż zbyt duże ilości treningu o charakterze wytrzymałościowym w połączeniu z ubogą dietą mogą przyczyniać się do wzrostu kortyzolu, spadku leptyny oraz obniżenia hormonów tarczycy.
Wszystkie z tych zmian pośrednio wpływają na słabsze rezultaty redukcji oraz możliwość utrzymania efektów, które w czasie redukcji udało nam się osiągnąć.

Trening w czasie redukcji powinien skupiać się na budowaniu tkanki mięśniowej, a nie na spalaniu kalorii.
Dlatego też podstawą naszego działania treningowego powinien być trening z obciążeniem.

2. Czy całkowicie powinniśmy rezygnować z tak zwanych aktywności spalających kalorie?

Oczywiście, że nie. Nie powinny stanowić one jednak podstawy naszego działania.
Świetnym dodatkiem do treningu z obciążeniem mogą być zarówno aeroby (spacery, jazda na rowerze, bieganie), jak również intensywniejsze treningi o charakterze interwałowym.



3. Na jaki trening na siłowni powinniśmy się zdecydować?

Dobrym pomysłem jest trenowanie całego ciała na każdej sesji treningowej. Do wyboru mamy trening ACT oraz trening FBW.

4. Trening ATC (Aerobic Circuit Training) to aerobiczny trening obwodowy.

Na czym to polega?
wybieramy 8-12 ćwiczeń. Wykonujemy każde z ćwiczeń w 8-15 powtórzeniach, po czym od razu przechodzimy do kolejnego ćwiczenia. Następnie odpoczywamy i wykonujemy ponownie całość . W czasie treningu wykonujemy 2-3 obwody.

Wadą ACT jest to, że ćwiczymy obwodowo, na co najmniej 8-12 stacjach. Często jest to niewykonalne, gdy ćwiczymy w klubie fitness, gdyż musielibyśmy zarezerwować dla siebie połowę sprzętów na siłowni.

5. FBW (Full Body Workout)

jest to jedna z metod treningu, gdzie możemy wykonać na jednej sesji ćwiczenia na wszystkie grupy mięśniowe. Dzięki temu każdy trening charakteryzuje się wysoką intensywnością, a każda partia mięśniowa ćwiczona jest kilka razy w tygodniu.
Podstawą dobrego treningu FBW powinny być ćwiczenia wykonywane na wolnych ciężarach, a nie ćwiczenia izolowane. Tylko wtedy trening będzie przynosił prawidłowe efekty.
W treningu FBW wykonujemy przykładowo 3 serie pierwszego ćwiczenia, po czym przechodzimy do kolejnego ćwiczenia.



Zawsze przed przystąpieniem do jakiegokolwiek treningu należy wykonać solidną rozgrzewkę.
Zadbaj o prawidłową technikę ćwiczeń. Jeśli nie jesteś pewien, jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenia skonsultuj się z trenerem personalnym.
Pamiętaj, że nawet najlepszy plan treningowy nie przyniesie efektów, jeśli nie zadbasz o to, co i ile spożywasz.

Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Tygodniowy_plan_ćwiczeń_na_siłowni.-t491450.html
http://www.sfd.pl/FBW_WK-t1073966.html
http://www.sfd.pl/Trening_na_rzeźbe_rozpiska_POMOCY-t881944.html



Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-09 11:24:31
Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
ZAPRASZAM TUTAJ:

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=92199

CZYTAJ I PYTAJ

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Czytaj i pytaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/
Albo oglądaj i ucz się http://www.kulturystyka.pl/atlas_cwiczen-michail/ 

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

napisał(a)
Daavids
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 166 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 966
michaił czy mógłbyś mi rozpisać jakąś dzienną diete czyli co na śniadanie,na obiad,na kolacje chyba że kolacji nie jeść?????????????
1
napisał(a)
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 204 Napisanych postów 48745 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 91090
Zapraszam do Działu "Odżywianie"

Pozdrawiam wszystkich ambitnych-"Wszystko,co Cię nie zabije czyni Cię mocniejszym"
Michail-Czytaj i pytaj:
http://www.kulturystyka.pl/atlas/
Albo oglądaj i ucz się http://www.kulturystyka.pl/atlas_cwiczen-michail/ 
5

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak mam sobie ulozyc trening na sile??

Następny temat

mam pytanie.....

5 owoców, które warto włączyć do diety

Magdalena Koral weźmie ślub!

Trening odchudzający dla kobiet

Adrianna Kaczmarek - ocena sylwetki

Magnez - źródła w diecie

Domowe burgery z cytrusowym łososiem, serem kozim i dodatkiem sosu żurawionowego

09-11.06.2017 Olympia Amateur Spain 2017 - Marbella - WYNIKI

Trening na siłowni a miesiączka - czy można ćwiczyć?