logo
zamknij zamknij

czym zastąpić ryż, makaron i ziemniaki?

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 24673

0 5 0
napisał(a)
Temat przeniesiony przez w0jt z działu Kuchnia SFD. Zgłoś naruszenie
Joven
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 289 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 571
Witam.
Mam dietę odchudzającą i ćwiczę.
Powinnam obciąć trochę węglowodanów z diety, ale nie chcę być głodna, bo to nie wyjdzie:)
Czym zastąpić ryż (tak czy siak jem brązowy)?
Makaron (wiem pelnoziarnisty)?
Ziemniaki zastąpiła, puree kalafiorowym.

Generalnie węgle jem zwykle na sniadanie, potem po poludniu (jakas rybka lub miesko z ryżem lub makaronem).

Wieczorem staram sie nie jesc wegli, jedynie co to zielony grejpfrut. A poze tym staram sie jesc bialka, ewentualnie troche tluszczy.

Co mysliscie?
Macie jakis sposob/przepis zeby ten ryz i makaron zastapic?

Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)

Krzysztof Piekarz
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10593 Napisanych postów 42070 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
moze platkami owsianymi
napisał(a)
Anonim
Ekspert
Szacuny 10593 Napisanych postów 42070 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 57734
kaszą tez mozna ja nie lubie
napisał(a)
Rejtan1987
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 204 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 8987
zastapic mozesz jajkami(w roznej postaci),sery biale np.serki wiejski jak rowniez owocami morza
napisał(a)
Ronney88
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 809 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 27830
sprecyzuj pytanie chcesz zastapic ryz/makaron innymi węglami czy tłuszczami, białkiem ??
1

...

napisał(a)
04mike
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1018 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 7992
nie lubisz ryzu?? makaronu i ziemniaków? w zasadzie makaron i ziemniaki w nie za duzych ilosciach zawsze mozna szamac.. no a ryz lub kasza to podstawa. no chyba ze jak wyzej kolega napisal chcesz zamienic wegle na tluszcze?

MYŚLENIE NIE BOLI!!!

napisał(a)
Joven
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 289 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 571
chcę ograniczyć węgle, mam dietę, którą można traktować jako niskowęglowodanową, ale nadal jest w niej za dużo węgli.

lubię ryż, makaron i ziemniaki, wręcz uwielbiam, ale gdybym je żarła tak jak chcę, to raczej bym przytyła a nie schudła, Jestem kobietą w dodatku odchudzającą się, a nie facetem czy sportsmanką, więc nie musze dostarczac tylu węgli,
problem w tym ze jak ogranicze ryz, makaron to jestem glodna i generalnie nie wiem jak to zastapic, zeby obiad mial rece i nogi.


prosze mi wytlumaczyc co wami kierowalo proponując mi zamiast ryżu i makaronu - płatki owsianem jajka czy twarożek? nie wiem jak wy, ale dla mnie obiad w postaci kurczaka z twarożkiem i płatkami owsianymi - oznacza niestrawnosc - i psychiczna i fizyczna, nie mowiac juz o jajkach z np rybą ... :/ .
chodzi mi o cos, co bede mogla ze smakiem jesc na obiad.

kasza to jest wyjscie, ale ma podobne wartosci co ryz, wiec odpada.

wiem jak zastąpić makaron w zupie, ale nie do drugiego dania to sie raczej nie nadaje... (jak? usmazyc omlet na oliwie z jajek i wody, zimny pokroic zeby wygladalo jak makaron)

help me :(

Zmieniony przez - Joven w dniu 2009-02-13 16:20:01

Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)

napisał(a)
zargum
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 11 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 536
zastąp warzywami, brokuły, kalafior, szpinak, ryż możesz zastapić kaszą cous cous, ale tylko smak sie zmieni, bo ilości wegli są podobne. Nie rezygnuj całkiem z ryżu czy z kaszy, jedz je ale najlepiej osobno, a napewno nie łącz ich z tłuszczami...!!! Byłem na diecie low carb i spadłem 6 kg w 2tyg, a nie było z czego... wegi max do 100g dziennie. Myśle że jak bedziesz rozdzielać posiłki to bedzie dobrze, mieso warzywa, ryż warzywa, ryba warzywa itp... z makaronu i ziemniakow ja bym zrezygnował
2
napisał(a)
Joven
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 289 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 571
mądrze radzisz w sumie,
spróbuje, choć od urodzenia bylam przyzwyczajana na kombonacji pt "mięsko + zapychacz, a warzywka na dodatek:)" wiec trudno mi sie przestawic na miesko + warzywa, bez ryzu czy makaronu...
ale sprobuje skoro mowisz ze to skuteczne... ja

nie mozna łączyć z tluszczem - ale jak mam cos upiec czy usmazyc bez chocby odrobiny oliwy?
1

Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)

napisał(a)
zargum
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 11 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 536
wiesz diete nie bedziesz trzymać cały czas, dieta jest to okres w ktory odbiegasz od norm, przez co organizm zaczyna inaczej funkcjonować... Staraj sie separowac potrawy i powinno byc ok... Co do smażenia i pieczenia to czasami można sobie na to pozwolić ale tylko z oliwą z oliwek, ale polecam gotowanie na parze... Ryz czy kasze cous cous jedz wtedy kiedy najbardziej odczówasz głód... Taka rada, postaraj się utzrymać diete przez okres ok 3miesięcy wtedy nie powinno być efektu jojo... Jeżeli masz wątpliwości co do swojej diety napisz co jesz, może znajdziemy jakieś komporomisy
2
napisał(a)
macieju
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 371 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 22475
Jak smażysz to użyj troszkę smalcu. Oliwa nie bardzo nadaje sie do smażenia.
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta a finanse

Następny temat

POMOC w urozmaiceniu diety

Produkty spożywcze zawierające białko

Leksykon suplementacji: kofeina

Anita Szymczak - ocena sylwetki

Długotrwałe treningi cardio, aerobowe, biegowe powodują sylwetkę "skinny-fat"?

Trening dla przyszłych żołnierzy

Nowa miłość Marty Banasik!

Im więcej się nudzisz, tym większe szanse, że przytyjesz

Leksykon suplementacji: arginina