SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

czym zastąpić ryż, makaron i ziemniaki?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 26131

napisał(a)
Temat przeniesiony przez w0jt z działu Kuchnia SFD. Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 289 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 571
Witam.
Mam dietę odchudzającą i ćwiczę.
Powinnam obciąć trochę węglowodanów z diety, ale nie chcę być głodna, bo to nie wyjdzie:)
Czym zastąpić ryż (tak czy siak jem brązowy)?
Makaron (wiem pelnoziarnisty)?
Ziemniaki zastąpiła, puree kalafiorowym.

Generalnie węgle jem zwykle na sniadanie, potem po poludniu (jakas rybka lub miesko z ryżem lub makaronem).

Wieczorem staram sie nie jesc wegli, jedynie co to zielony grejpfrut. A poze tym staram sie jesc bialka, ewentualnie troche tluszczy.

Co mysliscie?
Macie jakis sposob/przepis zeby ten ryz i makaron zastapic?

Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)

napisał(a)
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2158 Napisanych postów 51352 Wiek 33 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 485279
Niestety po tym, co piszesz, niewiele można wywnioskować. Przede wszystkim istotne jest to, dlaczego chcesz zastępować takie źródła węglowodanów, jak: ryż, makaron i ziemniaki? Jakie są tego powody? W diecie zbilansowanej, która bazuje na określonych ilościach białka, tłuszczów i węglowodanów nie zaleca się eliminować najważniejszych z nich. Można by to zrobić, np.:

- batatami,
- soczewicą,
- ciecierzycą,
- płatkami owsianymi, jaglanymi, żytnimi, orkiszowymi, gryczanymi,
- topinamburem,
- komosą ryżową.

Więcej na temat zalecanych źródeł węglowodanów można przeczytać tutaj: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html. Jednak tak, jak pisałem, istotne są powody takiej zamiany. Z reguły ludzie nie mają pojęcia o odżywianiu i nie podejmują racjonalnych decyzji, szczególnie w przypadku węglowodanów. Jedną z nich widać na Twoim przypadku. Nie ma większego sensu, aby unikać węglowodanów w ostatnim posiłku. Każdy z posiłków warto, aby było pełnowartościowy. Węglowodany w ostatnim posiłku wspomogą zasypianie, poprawią jakość snu, a nawet wspomogą redukcję tkanki tłuszczowej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj:

http://potreningu.pl/articles/3801/weglowodany-w-ostatnim-posilku-ulatwiaja-zasypianie
http://potreningu.pl/articles/972/weglowodany-w-ostatnim-posilku-moga-ulatwiac-redukcje-tluszczu-



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43505 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
moze platkami owsianymi
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 10617 Napisanych postów 43505 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57734
kaszą tez mozna ja nie lubie
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 204 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8987
zastapic mozesz jajkami(w roznej postaci),sery biale np.serki wiejski jak rowniez owocami morza
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 810 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 28181
sprecyzuj pytanie chcesz zastapic ryz/makaron innymi węglami czy tłuszczami, białkiem ??
1

...

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1018 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7992
nie lubisz ryzu?? makaronu i ziemniaków? w zasadzie makaron i ziemniaki w nie za duzych ilosciach zawsze mozna szamac.. no a ryz lub kasza to podstawa. no chyba ze jak wyzej kolega napisal chcesz zamienic wegle na tluszcze?

MYŚLENIE NIE BOLI!!!

napisał(a)
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 289 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 571
chcę ograniczyć węgle, mam dietę, którą można traktować jako niskowęglowodanową, ale nadal jest w niej za dużo węgli.

lubię ryż, makaron i ziemniaki, wręcz uwielbiam, ale gdybym je żarła tak jak chcę, to raczej bym przytyła a nie schudła, Jestem kobietą w dodatku odchudzającą się, a nie facetem czy sportsmanką, więc nie musze dostarczac tylu węgli,
problem w tym ze jak ogranicze ryz, makaron to jestem glodna i generalnie nie wiem jak to zastapic, zeby obiad mial rece i nogi.


prosze mi wytlumaczyc co wami kierowalo proponując mi zamiast ryżu i makaronu - płatki owsianem jajka czy twarożek? nie wiem jak wy, ale dla mnie obiad w postaci kurczaka z twarożkiem i płatkami owsianymi - oznacza niestrawnosc - i psychiczna i fizyczna, nie mowiac juz o jajkach z np rybą ... :/ .
chodzi mi o cos, co bede mogla ze smakiem jesc na obiad.

kasza to jest wyjscie, ale ma podobne wartosci co ryz, wiec odpada.

wiem jak zastąpić makaron w zupie, ale nie do drugiego dania to sie raczej nie nadaje... (jak? usmazyc omlet na oliwie z jajek i wody, zimny pokroic zeby wygladalo jak makaron)

help me :(

Zmieniony przez - Joven w dniu 2009-02-13 16:20:01

Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 11 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 536
zastąp warzywami, brokuły, kalafior, szpinak, ryż możesz zastapić kaszą cous cous, ale tylko smak sie zmieni, bo ilości wegli są podobne. Nie rezygnuj całkiem z ryżu czy z kaszy, jedz je ale najlepiej osobno, a napewno nie łącz ich z tłuszczami...!!! Byłem na diecie low carb i spadłem 6 kg w 2tyg, a nie było z czego... wegi max do 100g dziennie. Myśle że jak bedziesz rozdzielać posiłki to bedzie dobrze, mieso warzywa, ryż warzywa, ryba warzywa itp... z makaronu i ziemniakow ja bym zrezygnował
2
napisał(a)
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 289 Wiek 32 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 571
mądrze radzisz w sumie,
spróbuje, choć od urodzenia bylam przyzwyczajana na kombonacji pt "mięsko + zapychacz, a warzywka na dodatek:)" wiec trudno mi sie przestawic na miesko + warzywa, bez ryzu czy makaronu...
ale sprobuje skoro mowisz ze to skuteczne... ja

nie mozna łączyć z tluszczem - ale jak mam cos upiec czy usmazyc bez chocby odrobiny oliwy?
1

Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 11 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 536
wiesz diete nie bedziesz trzymać cały czas, dieta jest to okres w ktory odbiegasz od norm, przez co organizm zaczyna inaczej funkcjonować... Staraj sie separowac potrawy i powinno byc ok... Co do smażenia i pieczenia to czasami można sobie na to pozwolić ale tylko z oliwą z oliwek, ale polecam gotowanie na parze... Ryz czy kasze cous cous jedz wtedy kiedy najbardziej odczówasz głód... Taka rada, postaraj się utzrymać diete przez okres ok 3miesięcy wtedy nie powinno być efektu jojo... Jeżeli masz wątpliwości co do swojej diety napisz co jesz, może znajdziemy jakieś komporomisy
2
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 371 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 22475
Jak smażysz to użyj troszkę smalcu. Oliwa nie bardzo nadaje sie do smażenia.
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta a finanse

Następny temat

POMOC w urozmaiceniu diety

10 najważniejszych wydarzeń w 2017 roku na SFD 10 najważniejszych wydarzeń w 2017 roku na SFD Trening na 2 godziny tygodniowo Trening na 2 godziny tygodniowo 9 wskazówek na masę dla ektomorfika 9 wskazówek na masę dla ektomorfika Sprawdź czy powinieneś suplementować witaminę D Sprawdź czy powinieneś suplementować witaminę D Dieta ketogeniczna - na czym polega, zalety i wady Dieta ketogeniczna - na czym polega, zalety i wady Co jeść, żeby lepiej spać? Dieta na bezsenność Co jeść, żeby lepiej spać? Dieta na bezsenność Naleśniki po amerykańsku - ALLNUTRITION Pancakes Protein Naleśniki po amerykańsku - ALLNUTRITION Pancakes Protein Nie żyje Mohamed Saad- wicemistrz świata Nie żyje Mohamed Saad- wicemistrz świata