Zadaj anonimowe pytanie i otrzymaj błyskawiczną odpowiedź
Temat został odczytany 14719 razy
  • Autor

    czym zastąpić ryż, makaron i ziemniaki?

  • Joven
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 289
    • Wiek: 28 lat
    • Na forum: 5 lat
    • Trenuje: sport zawsze obecny, jazda konna - profesjonalnie
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 571

    Wysłano 13 lutego 2009 11:45


     
    Przeniesiony przez w0jt z działu 'Kuchnia SFD'.zgłoś naruszenie

    Witam.
    Mam dietę odchudzającą i ćwiczę.
    Powinnam obciąć trochę węglowodanów z diety, ale nie chcę być głodna, bo to nie wyjdzie:)
    Czym zastąpić ryż (tak czy siak jem brązowy)?
    Makaron (wiem pelnoziarnisty)?
    Ziemniaki zastąpiła, puree kalafiorowym.

    Generalnie węgle jem zwykle na sniadanie, potem po poludniu (jakas rybka lub miesko z ryżem lub makaronem).

    Wieczorem staram sie nie jesc wegli, jedynie co to zielony grejpfrut. A poze tym staram sie jesc bialka, ewentualnie troche tluszczy.

    Co mysliscie?
    Macie jakis sposob/przepis zeby ten ryz i makaron zastapic?
    Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)
  • Wysłano 13 lutego 2009 12:08

    zgłoś naruszenie
    Polecamy zaufać naszym specjalistom, dobierając plan treningowy, plan odżywiania czy suplementację, potrzebujesz indywidualnego podejścia. Poproś o przygotowanie planu dla Ciebie http://potreningu.pl/plany. Profesjonalny, kompletny plan: diety + treningi + suplementacja, już od 149 69
  • comey
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 955
    • Wiek: 31 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: 7
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 13807

    Wysłano 13 lutego 2009 12:08

    zgłoś naruszenie
    moze platkami owsianymi
  • comey
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 955
    • Wiek: 31 lat
    • Na forum: 6 lat
    • Trenuje: 7
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 13807

    Wysłano 13 lutego 2009 12:14

    zgłoś naruszenie
    kaszą tez mozna ja nie lubie
  • Rejtan1987
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 204
    • Wiek: 27 lat
    • Na forum: 5 lat
    • Trenuje: 5
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 8984

    Wysłano 13 lutego 2009 12:41

    zgłoś naruszenie
    zastapic mozesz jajkami(w roznej postaci),sery biale np.serki wiejski jak rowniez owocami morza

  • Ronney88
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 656
    • Na forum: 7 lat
    • Trenuje: 2
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 20973

    Wysłano 13 lutego 2009 14:45

    zgłoś naruszenie
    sprecyzuj pytanie chcesz zastapic ryz/makaron innymi węglami czy tłuszczami, białkiem ??
    ...
  • 04mike
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 1018
    • Na forum: 5 lat
    • Trenuje: 8
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 7992

    Wysłano 13 lutego 2009 14:48

    zgłoś naruszenie
    nie lubisz ryzu?? makaronu i ziemniaków? w zasadzie makaron i ziemniaki w nie za duzych ilosciach zawsze mozna szamac.. no a ryz lub kasza to podstawa. no chyba ze jak wyzej kolega napisal chcesz zamienic wegle na tluszcze?
    MYŚLENIE NIE BOLI!!!
  • Joven
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 289
    • Wiek: 28 lat
    • Na forum: 5 lat
    • Trenuje: sport zawsze obecny, jazda konna - profesjonalnie
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 571

    Wysłano 13 lutego 2009 16:19

    zgłoś naruszenie
    chcę ograniczyć węgle, mam dietę, którą można traktować jako niskowęglowodanową, ale nadal jest w niej za dużo węgli.

    lubię ryż, makaron i ziemniaki, wręcz uwielbiam, ale gdybym je żarła tak jak chcę, to raczej bym przytyła a nie schudła, Jestem kobietą w dodatku odchudzającą się, a nie facetem czy sportsmanką, więc nie musze dostarczac tylu węgli,
    problem w tym ze jak ogranicze ryz, makaron to jestem glodna i generalnie nie wiem jak to zastapic, zeby obiad mial rece i nogi.


    prosze mi wytlumaczyc co wami kierowalo proponując mi zamiast ryżu i makaronu - płatki owsianem jajka czy twarożek? nie wiem jak wy, ale dla mnie obiad w postaci kurczaka z twarożkiem i płatkami owsianymi - oznacza niestrawnosc - i psychiczna i fizyczna, nie mowiac juz o jajkach z np rybą ... :/ .
    chodzi mi o cos, co bede mogla ze smakiem jesc na obiad.

    kasza to jest wyjscie, ale ma podobne wartosci co ryz, wiec odpada.

    wiem jak zastąpić makaron w zupie, ale nie do drugiego dania to sie raczej nie nadaje... (jak? usmazyc omlet na oliwie z jajek i wody, zimny pokroic zeby wygladalo jak makaron)

    help me :(

    Zmieniony przez - Joven w dniu 2009-02-13 16:20:01
    Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 11
    • Na forum: 6 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 536

    Wysłano 13 lutego 2009 21:06

    zgłoś naruszenie
    zastąp warzywami, brokuły, kalafior, szpinak, ryż możesz zastapić kaszą cous cous, ale tylko smak sie zmieni, bo ilości wegli są podobne. Nie rezygnuj całkiem z ryżu czy z kaszy, jedz je ale najlepiej osobno, a napewno nie łącz ich z tłuszczami...!!! Byłem na diecie low carb i spadłem 6 kg w 2tyg, a nie było z czego... wegi max do 100g dziennie. Myśle że jak bedziesz rozdzielać posiłki to bedzie dobrze, mieso warzywa, ryż warzywa, ryba warzywa itp... z makaronu i ziemniakow ja bym zrezygnował
  • Joven
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 289
    • Wiek: 28 lat
    • Na forum: 5 lat
    • Trenuje: sport zawsze obecny, jazda konna - profesjonalnie
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 571

    Wysłano 13 lutego 2009 21:28

    zgłoś naruszenie
    mądrze radzisz w sumie,
    spróbuje, choć od urodzenia bylam przyzwyczajana na kombonacji pt "mięsko + zapychacz, a warzywka na dodatek:)" wiec trudno mi sie przestawic na miesko + warzywa, bez ryzu czy makaronu...
    ale sprobuje skoro mowisz ze to skuteczne... ja

    nie mozna łączyć z tluszczem - ale jak mam cos upiec czy usmazyc bez chocby odrobiny oliwy?
    Jeśli Ci pomogłam SOG-nij mnie :)
  • zargum
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 11
    • Na forum: 6 lat
    • Płeć: Kobieta
    • LPA: 536

    Wysłano 13 lutego 2009 23:16

    zgłoś naruszenie
    wiesz diete nie bedziesz trzymać cały czas, dieta jest to okres w ktory odbiegasz od norm, przez co organizm zaczyna inaczej funkcjonować... Staraj sie separowac potrawy i powinno byc ok... Co do smażenia i pieczenia to czasami można sobie na to pozwolić ale tylko z oliwą z oliwek, ale polecam gotowanie na parze... Ryz czy kasze cous cous jedz wtedy kiedy najbardziej odczówasz głód... Taka rada, postaraj się utzrymać diete przez okres ok 3miesięcy wtedy nie powinno być efektu jojo... Jeżeli masz wątpliwości co do swojej diety napisz co jesz, może znajdziemy jakieś komporomisy
  • macieju
    • Pochwały:0
    • Nagany:0
    • Postów: 371
    • Wiek: 29 lat
    • Na forum: 8 lat
    • Trenuje: 4 prawie.
    • Płeć: Mężczyzna
    • LPA: 22475

    Wysłano 14 lutego 2009 00:30

    zgłoś naruszenie
    Jak smażysz to użyj troszkę smalcu. Oliwa nie bardzo nadaje sie do smażenia.